katamaranem po Wyspach Kanaryjskich

Teneryfa – La Gomera – La Palma – Gran Canaria

2-9.02.2019
Rejs One-way – żeby zobaczyć więcej i nie wracać do tego samego miejsca.

Rejs katamaranem to same zalety, ogromna przestrzeń, brak przechyłów i dużo większa stabilność i szybkość niż jednokadłubowego jachtu – to pływający luksusowy przestronny apartament (4 dwuosobowe kajuty oraz 2 ​kajuty ​pojedyncze,i przestronna mesa, kokpit oraz sundeck).

Na całym archipelagu panuje specyficzny klimat subtropikalny. Dzięki wpływowi oceanu występują stosunkowo niewielkie wahania temperatur utrzymujących się przez cały rok w okolicach 20-30°C. Brak jest wyraźnie zaznaczających się pór roku. Deszcze są rzadkie, a ich występowanie nieregularne, różniące się pomiędzy wyspami, jak również w obrębie samych wysp. Roczna suma opadów jest o połowę niższa niż w Polsce, a do ciekawostek należy zaliczyć fakt, iż w niektórych miejscach (La Palma) w ogólne nie występują burze. Wahania temperatury wody w oceanie są nieznaczne i utrzymują się w granicach 18-22°C, za co odpowiedzialne są dwa występujące w okolicy prądy morskie: Golfstrom i Kanaryjski.

Oprócz pięknych krajobrazów, różnorodnej flory i fauny oraz malowniczych zatok z kamienistymi plażami na wyspie jest bardzo rozwinięty przemysł turystyczny z licznymi atrakcjami. Parki rozrywki, piaszczyste, sztuczne plaże, liczne oferty wycieczek i sportów wodnych sprawiają, że niektórzy przyjeżdżają na tę wyspę regularnie przez wiele lat i ciągle odkrywają coś nowego.

Gran Canaria, trzecia co do wielkości i druga pod względem liczby mieszkańców wyspa całego archipelagu, również nazywana jest kontynentem w miniaturze. Miano to zawdzięcza zróżnicowanemu klimatowi, różnorodności geograficznej oraz bogatych faunie i florze. Stolica wyspy – Las Palmas de Gran Canaria, jest również stolicą drugiej, wschodniej prowincji archipelagu. To ciekawe miasto z licznymi zabytkami sięgającymi czasów podboju wyspy, jest również uczęszczanym ośrodkiem yachtingu i znanym przystankiem dla płynących z Europy na Karaiby. W mieście warto zobaczyć zabytkową dzielnicę La Vegueta, w tym plac św. Anny i stojącą przy nim monumentalną katedrę. Ci, którzy lubią muzea mogą wejść do tego poświęconego Krzysztofowi Kolumbowi lub do Muzeum Kanaryjskiego.

La Palma, La Gomera i El Hierro wraz z Teneryfą tworzą prowincję Santa Cruz de Tenerife. Choć nieco mniej znane, nie są wcale mniej atrakcyjne. Ci, którzy cenią piękne krajobrazy, ciche miasteczka i spokojne plaże docenią je zapewne nawet bardziej. La Gomera i La Palma jako oazy spokoju, mogłaby stanowić przeciwieństwo Teneryfy. Obie uwodzą krajobrazem i specyficzną przyrodą: pierwsza tropikalnym lasem, przypominającym wietnamską dżunglę, druga wulkanicznymi krajobrazami i nieco surową stromizną skał, ze spływającymi z nich wodospadami potoków. Obie są nieporównywalnie bardziej zielone od pozostałych wschodnich wysp. Z kolei El Hierro, nietknięte jeszcze przysłowiową stopą turysty może być przykładem prawdziwego raju na końcu świata. Nie tylko ze względu na przeważające w tym rejonie wiatry północno wschodnie utrudniające wydostanie się z wyspy, lecz również dlatego, iż w czasach przed kolumbijskich był to dla Europejczyków zachodni skraj poznanego świata. Przyjacielscy mieszkańcy wiodą tam spokojne życie na skraju oceanu, nie niepokojeni przez problemy typowe dla szybkiego, wielkomiejskiego życia.

Przebieg rejsu

2-9.02.2019 (7 dni)
one-way:
Teneryfa (San Miguel) – La Gomera – La Palma  – Gran Canaria (Pasito Blanco)
ok. 220Mm, łącznie ok. 40h samej żeglugi

Na jacht możemy wejść nie wcześniej niż o godz. 17:00 w sobotę, spędzamy noc w porcie, dzielimy załogę na wachty, robimy wstępne szkolenie i następnego dnia rano wyruszamy w kierunku Los Gigantes gdzie zostaniemy tam na noc na kotwicy wcześniej odwiedzając Masce malowniczą drogą od strony oceanu. Nazajutrz wcześnie rano pożeglujemy w kierunku La Palmy, stamtąd na Gomerę. Z Gomery (jeśli się uda to z przystankiem przy Teneryfie) popłyniemy na Gran Canarię do portu Pasito Blanco gdzie przybędziemy już w piątek ok. godz. 17:00 i w sobotę o godz. 9:00 powinniśmy opuścić jacht.

Ceny

cena za 1 osobę:
miejsce w dwuosobowej kabinie: 450€
miejsce w kabinie jednoosobowej: 390€
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€ / tydzień
kaucja zwrotna: 50€

kajuty:
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach, do wyboru: 4 kajuty dwuosobowe i 2 jednoosobowe (dziobowe),
wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

do/z Gran Canarii (LPA)

bezpośrednio z:
Warszawy (WMI) Ryanair
Krakowa (KRK) Ryanair
z Berlina (SXF, TLX) Ryanair

do/z Teneryfy (TFS)

bezpośrednio z:
Katowic (KTW) Wizzair, Ryanair
Kraków (KRK) Ryanair
Warszawa (WMI) Ryanair
Wrocław (WRO) Ryanair
z Berlina (SXF, TLX) Ryanair

Transfery między lotniskiem a portem mam opracowane, przekażę wskazówki przed rejsem 🙂

Polecam opcję z zostaniem przed/po rejsie kilka dni na wyspie, noclegi i samochody nie są drogie, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji.

Jeśli się zdecydujecie możecie skorzystać z kodów zniżkowych :
100zł na Airbnb: www.airbnb.pl/c/slawomirk598
50zł na Booking: https://www.booking.com/s/21_8/sailsk95

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie (staramy się nie używać, bo oszczędzamy wodę podczas rejsu)​

Bali 4.3 by Catana | LINDA

(prod. 2017)

Bali 4.3 by Catana

LINDA [2017r]

Specification:

Double cabins 4
Single cabins 2
Berths 8+2 +1+1
Showers/ WC 4
Length 13,10 m
Wide 7,12 m
Draft 1,20 m
Weight 10 T
Diesel tank 800 l
Water tank 800 l
Huge fridge + freezer
+ ice maker
GPS + Radar + Plotter
Autopilot
Radio-bluetooth-USB port
Batten main sail (lazy jacks)
Rolling genua
Bimini top
Exterior shower
Electric winch for the anchor
Electric winch for the sails

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!