Baleary

Majorka / Minorka / Cabrera

 21-28.07.2018

Baleary, śródziemnomorskie Karaiby – pewne jest jedno, jeśli jeszcze tam nie byliście to na pewno zakochacie się w tych wyspach!

Po rejsie na Balearach każdemu ciężko jest wrócić do codzienności, każdy chce tam wrócić. Połączenie surowych skał, bujnej zieleni oraz niemal białych plaż, których jest tam ponad 300 – to zapierające dech w piersiach widoki.

Dzięki przebywaniu na jachcie możesz być w zasięgu najwiekszych atracji turystycznych, miast, restauracji, słynnych imprez na plażąch do białego rana, a jednocześnie w ciągu kilu chwil znaleźć się w obłędnie malowniczych zatokach ze szmaragdową wodą i błogą ciszą.

Cabrera w całości stanowi park narodowy, będziemy starać się zdobyć pozwolenie od władz aby móc spędzić tam noc przy jednej z boi, warto zobaczyć ten cud natury 🙂

Przebieg rejsu

21-28.07.2018
Majorka (Palma) – Minorka (opcja: Cabrera)
ok. 200Mm, łącznie ok. 40-50h samej żeglugi

na jachcie okrętujemy się od godz. 17:00 spędzamy noc w porcie, a następnego dnia rano wyruszamy wzdłuż wybrzeża Majorki zatrzymując się w ciekawszych miejscach kierując się na północ. Minorkę opłyniemy od południa i wrócimy na przeciwległe wybrzeże Majorki obierając za cel Palmę. Zależnie od warunków meteo i chęci załogi z portu możemy wyjść jeszcze tego samego dnia i spędzić noc na kotwicy albo w pobliskim porcie w Andratx lub którymś na północ od Palmy. Co do zasady żeglujemy w dzień, ale jeśli będziecie chcieli również w nocy. Zatrzymujemy się na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Jeśli uda nam się zdobyć pozwolenie na postój w parku narodowym Cabrera i będziemy chcieli tam popłynąć – spróbujemy tam zawinąć. Rejs kończymy w Palma de Mallorca, przybywamy tam w piątek do godz. 17:00, tam nocujemy i w sobotę przed godz. 9:00 powinniśmy opuścić jacht.

Charakter rejsu

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu.

Ceny

cena za 1 osobę:
miejsce w dwuosobowej kajucie z łazienką: 450€
miejsce w dwuosobowej kajucie: 399€
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): ok. 100€
kaucja zwrotna: 70€

kajuty:
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach, pary mogą mieć wspólną kajutę,
do wyboru: 2 kajuty dwuosobowe z łazienkami, 2 kajuty z jednoosobowymi kojami (piętrowe), jedna dwuosobowa przestronna kajuta dziobowa, wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 + kapitan

UWAGA

Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

Do z Palma de Mallorca:

bezpośrednio z:
Warszawy (WMI)
Krakowa (KRK)
Wrocławia (WRO)
z Berlina (SXF, TLX)
loty są w zasadzie w każdy dzień tygodnia z różnych lotnisk co stwarza dobrą okazję do spędzenia tam kilku dni więcej po lub przed rejsem.

wyszukiwarka lotów 21-28.07.2018: http://azair.me/!3zmG

najbardziej dogodne przesiadki w lotach łączonych to: Malaga, Barcelona, Stuttgart, Mediolan.

Albo połączenie z Berlina, jak to zrobić jeśli wolisz taniej to:

z Berlina TLX jest ok. 200-300zł za dwie strony plus flixbus z Warszawy 2x55zł wtedy wyjeżdżasz z Warszawy o 23 w piątek i rano jesteś na lotnisku, a stamtąd samoloty latają już od 13:00 na Majorkę, tak samo powrót tylko odwrotnie J

Połączenia lotnicze: http://azair.me/!3Cvq
Połączenia flixbusem (na lotnisko TLX, szukaj bezpośrednich połączeń) [link]

Potrzebne dokumenty:

dowód osobisty

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie nie rozmawiamy o polityce (!) i nie używamy alkoholu podczas żeglugi🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie. Opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie niskiego wkładu kaucji, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – zwróconą resztę zwracamy w równych częściach)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub możemy w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie (staramy się nie używać, bo oszczędzamy wodę podczas rejsu)​
  • jeśli jadą pary, zajmują dwuosobową kajutę (ale nie muszą 🙂 ), pojedyncze osoby dzielimy kajuty męskie i żeńskie

Jednostka

Bavaria 50

To duży, ponad 15 metrowy, przestronny, z 5 kabinami i 3 WC jacht. Bavaria 50 Cruiser jest naturalnym sukcesorem jachtu Bavaria 49, a w kilku elementach przewyższa swego poprzednika. Oferuje również łatwą obsługę dzięki sprawdzonym rozwiązaniom i wysokiej jakości elementów takielunku i elektroniki oraz dobre właściwości nautyczne pod żaglami i silnikiem.W mesie wygodne kanapki mieszczą 10 osób załogi, a duża lodówka i 140 l zamrażarka zmieści sporo zapasów. Dobra jest wentylacja, dużo schowków w mesie, a wybrany kolor mahoniu stwarza przyjemne wrażenie. Całość jak zwykle funkcjonalna i praktyczna. Ponad 100m żafla oraz 105 konny silnik Volvo Penta.

Dane podstawowe

powierzchnia żagli (m2) 127,4
długość (cm) 1540
szerokość (cm) 449
zanurzenie min. (cm) 185
zanurzenie max (cm) 210
ilość koi 10+1
kil tak
masa balastu (kg) 4200
rodzaj silnika stacjonarny
moc silnika (KM) 105

rzeczywiste zdjęcia naszej jednostki:

Equipment

Especifications
Autopilot
Electric Refrigerator
Hot Water
Anchor Winch electric
Steering Wheel
Roller Genua
Classic Main Sail
VHF, GPS, PLOTTER
Life raft
Epirb
Dinghy
Wind equipment, log, sounder
Radio/ CD
Lenght: 15,95
Beam: 4,46
Draught: 1,80m
Engine Volvo: 105 H.P
Sail Area: 140m2
Deposit Water: 650l
Deposit Diesel: 320l
Cabins/WC: 5/3
Cockpit Table/ Bimini
Roller Main Sail
Roller Genoa
BoatHook
Fenders
Wind Instruments, Echo
Autopilot
Revolution Counter
Life Buoy + Light
Bath Stairs
Deck Shower
Cockpit Table
Manual Bilge Pump
Dinghy + Oars
Pump for dinghy
Boson´s Chair
Gas Bottles 2
Mooring (4) + Cable Tug
220 v Plug
Water Hose
Deck Brush
Life Raft
Emergency Tiller
Bucket (2)
Diesel Jerry Can
Second Anchor + Chain
Navigation Lights
Brush-Piker
Gloves
Bimini
Gas Stove
Distrees Flares
Diesel/Water Tank Key
1 Anchor Winch Handle
2 Winch Andles
Life Jackets (10)
Life Belts (10)
First Aid Kit
Tool Box
Fog Horn
Fire Extinguisher
Elect Torch
Binoculars
Barometer
Electric Anchor Winch
Battery Disconnector
Hot Water
Sea Water Foot Pump
Navigations Licence
Lamps
Sea Charts
Dividers
Pencil, Ruber
Rule 40cm
Protactor
GPS/PLOTTER x 2
VHF
Radio CD
Pilot Book
Heating 220V

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!