Sylwester na Wyspach Kanaryjskich

Gran Canaria – La Gomera – Teneryfa

29.12.2018 – 5.01.2019
istnieje możliwość przedłużenia rejsu o tydzień do 12.01.2018
Rejs One-way – żeby zobaczyć więcej i nie wracać do tego samego miejsca.

 

Rejs katamaranem to same zalety, ogromna przestrzeń, brak przechyłów i dużo większa stabilność i szybkość niż jednokadłubowego jachtu – to pływający luksusowy przestronny apartament dla max. 12 osób (4 dwuosobowe kajuty oraz 2 ​kajuty ​pojedyncze​ i dodatkowo dwuosobowa rozkładana koja w mesie). Nasz rejs będzie odbywał się w 10 osobowym składzie.

To będzie wyjątkowy rejs, powitamy Nowy Rok w Santa Cruz! Sylwester w wiosennej, ciepłej scenerii przepięknych Wysp Kanaryjskich – zabierzemy was w najbardziej malownicze zakątki nieosiągalne z lądu.

Na całym archipelagu panuje specyficzny klimat subtropikalny. Dzięki wpływowi oceanu występują stosunkowo niewielkie wahania temperatur utrzymujących się przez cały rok w okolicach 20-30°C. Brak jest wyraźnie zaznaczających się pór roku. Deszcze są rzadkie, a ich występowanie nieregularne, różniące się pomiędzy wyspami, jak również w obrębie samych wysp. Roczna suma opadów jest o połowę niższa niż w Polsce, a do ciekawostek należy zaliczyć fakt, iż w niektórych miejscach (La Palma) w ogólne nie występują burze. Wahania temperatury wody w oceanie są nieznaczne i utrzymują się w granicach 18-22°C, za co odpowiedzialne są dwa występujące w okolicy prądy morskie: Golfstrom i Kanaryjski.

Oprócz pięknych krajobrazów, różnorodnej flory i fauny oraz malowniczych zatok z kamienistymi plażami na wyspie jest bardzo rozwinięty przemysł turystyczny z licznymi atrakcjami. Parki rozrywki, piaszczyste, sztuczne plaże, liczne oferty wycieczek i sportów wodnych sprawiają, że niektórzy przyjeżdżają na tę wyspę regularnie przez wiele lat i ciągle odkrywają coś nowego.

Gran Canaria, trzecia co do wielkości i druga pod względem liczby mieszkańców wyspa całego archipelagu, również nazywana jest kontynentem w miniaturze. Miano to zawdzięcza zróżnicowanemu klimatowi, różnorodności geograficznej oraz bogatych faunie i florze. Stolica wyspy – Las Palmas de Gran Canaria, jest również stolicą drugiej, wschodniej prowincji archipelagu. To ciekawe miasto z licznymi zabytkami sięgającymi czasów podboju wyspy, jest również uczęszczanym ośrodkiem yachtingu i znanym przystankiem dla płynących z Europy na Karaiby. W mieście warto zobaczyć zabytkową dzielnicę La Vegueta, w tym plac św. Anny i stojącą przy nim monumentalną katedrę. Ci, którzy lubią muzea mogą wejść do tego poświęconego Krzysztofowi Kolumbowi lub do Muzeum Kanaryjskiego.

La Palma, La Gomera i El Hierro wraz z Teneryfą tworzą prowincję Santa Cruz de Tenerife. Choć nieco mniej znane, nie są wcale mniej atrakcyjne. Ci, którzy cenią piękne krajobrazy, ciche miasteczka i spokojne plaże docenią je zapewne nawet bardziej. La Gomera i La Palma jako oazy spokoju, mogłaby stanowić przeciwieństwo Teneryfy. Obie uwodzą krajobrazem i specyficzną przyrodą: pierwsza tropikalnym lasem, przypominającym wietnamską dżunglę, druga wulkanicznymi krajobrazami i nieco surową stromizną skał, ze spływającymi z nich wodospadami potoków. Obie są nieporównywalnie bardziej zielone od pozostałych wschodnich wysp. Z kolei El Hierro, nietknięte jeszcze przysłowiową stopą turysty może być przykładem prawdziwego raju na końcu świata. Nie tylko ze względu na przeważające w tym rejonie wiatry północno wschodnie utrudniające wydostanie się z wyspy, lecz również dlatego, iż w czasach przed kolumbijskich był to dla Europejczyków zachodni skraj poznanego świata. Przyjacielscy mieszkańcy wiodą tam spokojne życie na skraju oceanu, nie niepokojeni przez problemy typowe dla szybkiego, wielkomiejskiego życia.

Przebieg rejsu

29.12 – 5.01.2019 one-way
Gran Canaria (Pasito Blanco)  – La Gomera – Teneryfa (San Miguel)
ok. 172Mm, łącznie ok. 35h samej żeglugi

Na jacht możemy wejść nie wcześniej niż o godz. 17:00 w sobotę, spędzamy noc w porcie, dzielimy załogę na wachty, robimy wstępne szkolenie i następnego dnia rano wyruszamy w kierunku Santa Cruz, po drodze możemy zatrzymać się w Puerto Rico, a dopiero w poniedziałek (31.12)  wyruszyć dalej. W Santa Cruz spędzimy noc i może cały dzień żeby odespać i odpocząć po nocnej zabawie sylwestrowej (1.01). Co do zasady żeglujemy tylko w dzień. Zatrzymujemy się na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy.  Rejs kończymy San Miguel na Teneryfie (niedaleko lotniska) lub w innym porcie jeśli warunki meteo nie pozwolą na zatrzymanie się tam) przybędziemy tam już w piątek pod wieczór, tam nocujemy i w sobotę ok. godz. 9:00 powinniśmy opuszczamy jacht oczywiście poza tymi którzy pozostaną na drugi tydzień (do 12.01). 🙂

opcja:
dla chętnych istnie możliwość przedłużenia rejsu o dodatkowy tydzień, do 12.01, wówczas trasa rejsu objemi Palmę, pólnocną i zachodnią część Gomery, a jesli starczy czasu to i El Hiero. Rejs skończymy na Gran Canarii.

Ceny

cena za 1 osobę:
miejsce w dwuosobowej kabinie: 590€
drugi tydzień +390€ (zamiast 450€)
miejsce w kabinie jednoosobowej: 450€
drugi tydzień: +350€  (zamiast 400€)
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€ / tydzień
kaucja zwrotna: 50€

kajuty:
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach, do wyboru: 4 kajuty dwuosobowe i 2 jednoosobowe (dziobowe),
wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

do/z Gran Canarii (LPA)

http://azair.me/!3JTh

bezpośrednio z:
Warszawy (WMI) Ryanair
Krakowa (KRK) Ryanair
z Berlina (SXF, TLX) Ryanair

do/z Teneryfy (TFS)

http://azair.me/!3JTg

bezpośrednio z:
Katowic (KTW) Wizzair, Ryanair
Kraków (KRK) Ryanair
Warszawa (WMI) Ryanair
Wrocław (WRO) Ryanair
z Berlina (SXF, TLX) Ryanair

Transfery między lotniskiem a portem mam opracowane, przekażę wskazówki przed rejsem 🙂

Polecam opcję z zostaniem przed/po rejsie kilka dni na wyspie, noclegi i samochody nie są drogie, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji.

Jeśli się zdecydujecie możecie skorzystać z kodów zniżkowych :
100zł na Airbnb: www.airbnb.pl/c/slawomirk598
50zł na Booking: https://www.booking.com/s/21_8/sailsk95

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie (staramy się nie używać, bo oszczędzamy wodę podczas rejsu)​

Jednostka: katamaran

Lagoon 39

(2016r)

Lagoon 39 – to wyjątkowy, luksusowy katamaran, który miał swoją premierę w 2013 r. Dynamiczną, zdecydowaną linię jachtu podkreślają ostro ścięte pionowe dzioby. Zastosowano nowe rozwiązania w układzie takielunku, co przełożyło się na łatwość obsługi całej jednostki. Luksusowe wnętrze Lagoon 39, niezwykle jasne i oparte na prostych geometrycznych formach jest wykończone szlachetnymi materiałami najwyższej jakości, które w połączeniu ze stonowanymi odcieniami tkanin podkreślają harmonię jachtu. Duże panoramiczne okna zapewniają doskonałą widoczność i dostęp naturalnego światła, a jednocześnie chronią przed ostrym słońcem.

Lagoon 39 oferuje 4 kabiny z podwójnymi kojami, dwie kabiny z pojedynczymi kojami z wejściem od dziobu oraz dwie toalety z gorącą wodą. Obie kabiny prawej i obie lewej burty połączone są korytarzem w zespół sypialny ze wspólną łazienką.

W centralnej części Lagoon 39 mieści się przeszklony salon z pełnym widokiem na morze i wygodnymi kanapami.Kambuz Lagoon 39, posiada wystarczającą przestrzeń roboczą, wyposażony jest w kuchenkę gazową z piekarnikiem oraz lodówkę, a w szafkach i szufladach mieści się wyposażenie kuchni.

Stanowisko skippera Lagoon 39 wyposażone jest w pełen zestaw przyrządów nawigacyjnych, mapy, locje i VHF .

W kokpicie, stanowiącym zewnętrzny salon, obszerny stół z wygodnymi siedzeniami umożliwiają rozkoszowanie się widokami podczas rejsu. Platforma słoneczna z przodu kusi możliwością kąpieli słonecznych.

Dane podstawowe

4 podwójne kabiny + 2 pojedyncze
ilość osób: 8+2+2
WC z prysznicem: 2
długość 11,64 m
szerokość 6,79 m
zanużenie 1,21 m
waga 11,67 t
zbiorniki paliwa 400 l
zbiorniki wody 600 l
silnik 2x30hp
pow. żagli: 76m2
gps + plotter + radar
autopilot
radio + mp3
bimini
zewnętrzny prysznic
elektryczny kabestan

Wyposażenie

Yacht keys Fire extinguisher GALLEY Ladle
Gangway WHF Soup ladle
Dinghy Life jackets Dustpan+brush Frying spade
Oars Harness Plates Pots/Pans
Tender pump Umbilicals Soup plates Water kettle
Outboard engine Bosun’chair Dessert plates Spagetti fork
Locker outbord engine First aid kit Breakfast bowl Pasta strainer
National flag Softwood plugs Cup (big) Ashtray
Radar reflector Nautical chart Glasses + cups Salad cutlery
Life buoy + light Fog horn Knife Sheets (optional)
Hook Torch Fork Pillowcases (opt.)
220v Electric cable Protractors Spoon Pillow
Electric adapter Adaptateur prise de quai 16-32 am Adaptador eléctrico 16-32 am 1 Dividers Coffee spoon Blanket
Full fuel tank Pencil Potato peeler Lighter
Fender Eraser Cheese slicer
Ropes Pencil sharpener Knife set
Liferaft Pilot book Cutting board
Anchor + Spare anchor Spare tiller Boats documents Coffee-Pot or Filter
Bucket HandbearingCompass Italian coffee pot
Water hose Radio+CD Tin opener
Funnel Barometer Corkscrew
Deck brush Binoculars Pot base
Wire cutter Distress flares Chork Pot Base
Mask Spare belts Whisk
Gas bottles 2º impeller water pump Grater
Jerry can of gasoline mixed empty Tool box Thermos
Winch handle Epirb satelite rescue Batery’s switch Windlass switch Bowl
Engine Oil diesel legs and cushion of table saloon Scissors
Anchorage gloves waste tanks empty
GPS+Plotter

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!