Chorwacja

Dalmacja Środkowa i Dubrovnik

14 dni: 29.09 – 13.10.2019

Żeglowanie luksusowym katamaranem przy lampce soku z ogórków i Carpaccio z burka.
Czysty kontakt z naturą, wiatr, woda i warzywa.
Kambuz serwuje wyłącznie produkty dozwolone w diecie owocowo-warzywnej wg dr. Dąbrowskiej.

Wiem jak ciężko wytrwać na diecie będą w domu, wśród domowników, którzy żywią się tradycyjnie, gdy na ulicy codziennie coś nas kusi, każdy podtyka coś do jedzenia i dziwi się że nie jemy, gdy w restauracji każdy przy swoim kotlecie, a my tłumaczymy Pani kelnerce, że ta kapusta kiszona miała być bez oliwy i właśnie taka niedobra, gdy wyjadamy innym z talerzy ogórki… a gdyby tak, zapakować się na katamaran, z osobami które też chcą odżywiać się jak my, które by się wzajemnie wspierały oraz wspólnie wymyślały i przygotowywały różne posiłki? Nie potrafię sobie wyobrazić lepszych okoliczności do takiego sposobu odżywiania się 🙂 To wszystko w promieniach słońca którego w Polsce już będzie mało, będzie pochmurno i zimno… a my pod białymi żaglami pośród lazurowej wody i urokliwych chorwackich wysepek i zabytków…

xRejs będzie spokojny, baz spinania się na robienie długich przelotów, naszym celem jest wytrwać na diecie i odpoczywać oraz oglądać zachody słońca przy lampce …soku z ogórków lub czerwonego …zakwasu buraczanego 🙂 🙂 🙂

Najpiękniejsze wyspy Dalmacji

Choć tutejsze miasta są piękne i ciekawe, turyści najchętniej odwiedzają Wyspy Dalmatyńskie. Z licznych wysp znajdujących się na terenie Dalmacji, na szczególną uwagę zasługuje górzysta wyspa Hvar.

Jej zróżnicowana linia brzegowa sprawia, pachnąca lawendą. Ta roślina jest tak popularna na wyspie, że Hvar często bywa określany mianem „lawendowej wyspy”. Przybywający na tę wyspę turyści mogą liczyć na dobrą pogodę, gdyż należy ona do jednych z najlepiej nasłonecznionych miejsc w Chorwacji.

Kolejną wyspą, którą docenili turyści, jest Korcula.

Tu miał narodzić się sam Marco Polo, którego dom jest jednym z najciekawszych obiektów na wyspie. Na tej górzystej wyspie znajduje się jeden z najpopularniejszych kurortów w Chorwacji – Vela Luka, w której zabudowie dominują hotele i pensjonaty.

Trzecią znaną wyspą Dalmacji jest Mljet.

Pokryta lasami zachwyca swą spokojną atmosferą, a o większych miastach można tu zapomnieć. W tym wiejskim regionie można jednak znaleźć ciszę i spokój, tak ważne dla wielu turystów. Najbardziej znaną miejscowością na tej wyspie jest Sobra, natomiast największą atrakcję stanowi tu Park Narodowy Mljet.

Słoneczna i malownicza Dalmacja jest idealnym miejscem na rodzinne wczasy. Pełna niezwykłych atrakcji posiada swój niezwykły urok, któremu trudno się oprzeć. Historyczne miasta, piękne krajobrazy i radosna atmosfera tworzą tu wyjątkowy klimat. Na wysepce położonej na wielkim jeziorze na głównej wyspie Mljet znajduje się jeden z najbardziej znanych benedyktyńskich klasztorów z XII wieku.

Prześliczny Trogir to wzorcowy przykład średniowiecznego układu urbanistycznego. Tutejsza starówka jest wyjątkowa, a jej urok prawie dwadzieścia lat temu docenili eksperci z UNESCO.
Starówka w Trogirze, wpisana w 1997 r. na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO, zajmuje przybrzeżną wysepkę w kształcie głowy żmii, oddzieloną tzw. Fosą od stałego lądu oraz Kanałem Trogirskim od przeciwległej wyspy Ciovo. Z obu stron prowadzą do niej mosty. Zabudowa jest zwarta, a uliczki wąskie i kręte.

Malowniczego obrazu dopełniają pozostałości potężnych murów obronnych i szeroka, wysadzana palmami promenada, przy której cumują statki.

Split znajduje się na niewielkim półwyspie nad Morzem Adriatyckim. Drugie pod względem wielkości miasto w Chorwacji (ma ponad 200 tys. mieszkańców). Split leży w Środkowej Dalmacji, którą charakteryzują wspaniałe tętniące życiem miejscowości, liczne szlaki turystyczne oraz bezkonkurencyjna grupa zabytków znajdujących się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Dostępu do tej części, chorwackiego wybrzeża strzegą piękne wyspy słynące m.in. z lawendowych pachnideł.

 

Dubrownik zaliczany jest do najpiękniejszych miast na świecie. Położony jest w Dalmacji, blisko granicy z Czarnogórą. Z oddali prezentuje się wyjątkowo imponująco: piękną, jednorodną stylistycznie starówkę otaczają gigantyczne mury obronne, dzięki którym Dubrownik nigdy nie został zdobyty w bezpośredniej walce (także w 1991 r.) Starówka niemal w całości powstała z kamienia – kamienne są domy, ulice, zabytki a także mury, po których można obejść miasto dookoła, sycąc oczy jego widokiem z różnych stron.

ale nie będziemy tu tworzyć przewodnika, to tylko przedsmak (nomen omen) tego co zobaczymy 🙂 …

Przebieg rejsu

29.09-13.10.2018 (14 dni)
Sukosan k/Zadaru – Szibenik – Muter – Trogir – Mlejt – Korcula – Split – Vis – Makarska – Brac – Hvar – Dubrovnik – Sukosan
ok. 350Mm, łącznie ok. 70h samej żeglugi

na jachcie okrętujemy się od godz. 17:00 spędzamy noc w porcie, a następnego dnia rano wyruszamy z Sukosan k/Zadaru i udamy się od razu na południe odwiedzając w zasadzie wszystkie najpiękniejsze wyspy i miasta oglądając jej z najlepszej możliwej perspektywy, od strony morza. 2 tygodnie to wystarczająco dużo czasu, jeśli pozwoli na to pogoda, aby dopłynąć i wrócić aż do Dubrownika. Zawiniemy do Szibenika, Trogiru, odwiedzimy Kornaty, najdalej wysuniętą na zachód VIS, lasy piniowe na Mlejt, sławną plaże Bol na wyspie Brac, piękną Korcule, Hvar i zacumujemy w porcie w samym centrum starego miasta przy potężnej twierdzy w Dubrowniku. Aha, weźcie stroje kąpielowe, olejek z filtrem do opalania i jeśli lubicie to maski do nurkowania bo woda o tej porze roku jest jeszcze nagrzana po upalnym lecie. W zeszłym roku pływaliśmy po tej pod koniec października… było momentami gorąco choć noce już chłodne…

Rejs będzie z założenia spokojny, nastawiony na zwiedzanie i odpoczynek, baz spinania się na robienie długich przelotów, połączony z wymyślaniem potraw wegetariańskich, ale dla chętnych nauka żeglowania i oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu morskim. Zatrzymujemy się na noc zarówno w portach jak i na kotwicy, dużo okazji do zwiedzania i trekingu.

Charakter rejsu

Nieodłączną częścią tego rejsu będzie sposób naszego odżywiania się, tzn. będziemy jeść tylko produkty przewidziane w diecie owocowo-warzywnej lub inaczej diecie dr. Dąbrowskiej. Jeśli ktoś nie da rady, może żywić się na lądzie inaczej, ale nie przy nas (osobach stosującej się do tej diety) pod warunkiem utraty kaucji, mam nadzieje że to będzie dla nas jedna z wielu „zachęt” oprócz wzajemnego wspierania się podczas diety 🙂

Rejs będzie spokojny, baz spinania się na robienie długich przelotów, naszym celem jest wytrwać na diecie i odpoczywać oraz oglądać zachody słońca przy lampce …soku z ogórków lub czerwonego …zakwasu buraczanego 🙂 🙂 🙂

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu.

Ceny

cena za 1 osobę, za 14 dni:
miejsce w dwuosobowej kajucie z łazienką: 790€
miejsce w jednoosobowej kajucie: 600€
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): ok. 150€
kaucja zwrotna: 100€

kajuty:
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach żeńskiej lub męskiej, pary mogą mieć wspólną kajutę,
do wyboru: 4 kajuty dwuosobowe z łazienkami, 2 kajuty jednoosobowe, wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 osób

UWAGA

Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

pogoda na przełomie września i paździenika

Transfery

Na własną rękę, samolot, autobus lub samochodami.
Osoby które zdecydują się dojechać własnym samochodem dostaną zwrot za paliwo z lekką górką na trasę w dwie strony, pod warunkiem zabrania jeszcze 3 członków załogi oprócz siebie.
Lub samolotem do Zadaru z Warszawy, Krakowa, Katowic, Berlina.

Pomożemy go zorganizować 🙂

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie nie rozmawiamy o polityce (!) i nie używamy alkoholu podczas żeglugi🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie. Opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie niskiego wkładu kaucji, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – zwróconą resztę zwracamy w równych częściach). W tym szczególnym rejsie kaucja zabezpiecza również sytuację w której nie będziecie chcieli dłużej korzystać z tej diety, wówczas możecie żywić się samodzielnie poza jachtem – w tym przypadku jest możliwe kontynuowanie z nami rejsu lub wysiąść i zwiedzać dalej już z lądu 😉 Czyli, mówiąc najbardziej obrazowo, kaucja przepadnie jeśli wyjmiesz kiełbasę na pokładzie i zaczniesz przy nas ją konsumować 😀

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub możemy w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie (staramy się nie używać, bo oszczędzamy wodę podczas rejsu)​
  • alkoholu i tak nie używamy podczas tego rejsu więc o nim nie piszę 🙂

Jednostka: katamaran

Lagoon 400 S2

(2013r)

Lagoon 400 – to wyjątkowy, luksusowy katamaran. Dynamiczną, zdecydowaną linię jachtu podkreślają ostro ścięte pionowe dzioby. Zastosowano nowe rozwiązania w układzie takielunku, co przełożyło się na łatwość obsługi całej jednostki. Luksusowe wnętrze Lagoon 400, niezwykle jasne i oparte na prostych geometrycznych formach jest wykończone szlachetnymi materiałami najwyższej jakości, które w połączeniu ze stonowanymi odcieniami tkanin podkreślają harmonię jachtu. Duże panoramiczne okna zapewniają doskonałą widoczność i dostęp naturalnego światła, a jednocześnie chronią przed ostrym słońcem.

Lagoon 400 oferuje 4 kabiny z podwójnymi kojami, dwie kabiny z pojedynczymi kojami z wejściem od dziobu oraz dwie toalety z gorącą wodą. Obie kabiny prawej i obie lewej burty połączone są korytarzem w zespół sypialny ze wspólną łazienką.

W centralnej części Lagoon 400 mieści się przeszklony salon z pełnym widokiem na morze i wygodnymi kanapami. Kambuz posiada wystarczającą przestrzeń roboczą, wyposażony jest w kuchenkę gazową z piekarnikiem oraz lodówkę, a w szafkach i szufladach mieści się wyposażenie kuchni.

Stanowisko skippera wyposażone jest w pełen zestaw przyrządów nawigacyjnych, mapy, locje i VHF .

W kokpicie, stanowiącym zewnętrzny salon, obszerny stół z wygodnymi siedzeniami umożliwiają rozkoszowanie się widokami podczas rejsu. Platforma słoneczna z przodu kusi możliwością kąpieli słonecznych.

Dane podstawowe

4 podwójne kabiny + 2 pojedyncze
ilość osób: 8+2+2
WC z prysznicem: 4
długość 11,64 m
szerokość 6,79 m
zanużenie 1,21 m
waga 11,67 t
zbiorniki paliwa 400 l
zbiorniki wody 600 l
silnik 2x30hp
pow. żagli: 76m2
gps + plotter + radar
autopilot
radio + mp3
bimini
zewnętrzny prysznic
elektryczny kabestan

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!