Karaiby – jak w raju : )

Karaiby – Martynika + Wyspy Zawietrzne i Nawietrzne

trzy rejsy:

1.) 27.10-3.11.2018: Martynika + St. Lucia, St. Vincent, Mustique, Bequia
2.) 3-10.11.2018:  Martynika
3.) 10-17.11.2018:  Martynika + Dominika + Gwadelupa

Chyba nie trzeba za dużo namawiać i opisywać… Karaiby każdy wie jakie są 🙂 albo ma wyobrażenie… tam trzeba po prostu pojechać 🙂 temperatury 28C woda 26C, niesamowite plaże, przyroda, kuchnia i „klimacik” 🙂 no bo kto nie oglądał piratów z Kraibów 😉 (aha, akty piractwa raczej się nie zdarzają w tym rejonie w naszych czasach).

Kilka słów o Karaibach

Marzysz o leżeniu na pokładzie katamaranu lub plaży w cieniu palmy i popijaniu mleka z właśnie zerwanego kokosa, o kąpieli w ciepłym i błękitnym morzu? Karaiby to miejsce zdecydowanie dla Ciebie! Na każdej z licznych wysp można opalać się na prawdziwie zachwycających wybrzeżach. Występują tu różnorodne plaże; o piasku białym jak mąka, są też czarne jak węgiel oraz te klasyczne, żółte. Większość z nich jest pusta. Mimo, że gwarancja dobrej pogody przyciąga turystów z całego świata, to raczej kierują się do kilku nadmorskich kurortów. A nam pozostaje się cieszyć, przestrzenią tylko dla nas!

Karaiby odwiedzają tysiące żeglarzy. Jest to obszar występowania pasatów. Stałe wiatry ze wschodu niezwykle ułatwiają żeglugę w tym rejonie świata. W takich warunkach pogodowych zwiedzanie tropikalnych wysepek, położonych w stosunkowo niewielkich odległościach od siebie, to sama przyjemność. To istny raj dla wszystkich którzy szukają wytchnienia od zimnej i nieprzyjemnej aury panującej wówczas w Europie.

ROUTE DU RHUN 2018

Rekord Dakar-Gwadelupa 2018

podczas 3 etapu (10-17.11) naszego rejsu, na Gwadelupe przypływają największe trimarany świata w ramach rozgrywanych co 4 lata regat ROUTE DU RHUM, tym razem to okrągła 40 rocznica czyli będzie się działo  Będziemy chcieli tam dotrzeć i zobaczyć finisz regat – to trzeba zobaczyć!

W tym samym czasie i miejscu, nasi rodacy, Filip Walczak i Wojciech Kaliski planują koniec swojego rejsu z Dakaru w którym będą bić rekord przejścia Atlantyku na 6-cio metrowym katamaranie Exploder 20.

#DakarGwadelupa #routedurhun

Przebieg rejsu

I etap
27.10-3.11.2018: Martynika + St. Lucia, St. Vincent, Mustique, Bequia

II etap
3-10.11.2018:  Martynika

III etap
10-17.11.2018:  Martynika + Dominika, Gwadelupa

każdy etap zaczynamy i kończymy w Le Marin na Martynice

Niezbędne dokumenty: niezbędne są paszporty z terminem ważności przynajmniej do maja 2019 roku.
Szczepienia: brak wymogu, zalecenia

Charakter rejsu

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu.

W planie nocne postoje w portach i na kotwicy, wedle możliwości i chęci załogi również nocne pływanie. Dużo okazji do zwiedzania, kąpiele, całodniowe postoje w ciekawych miejscach. Kambuz podaje potrawy kuchni lokalnej 🙂 Wedle życzeń załogi możemy stołować się w restauracjach gdy jesteśmy na lądzie.

Ceny

cena za 1 osobę:
miejsce w dwuosobowej kabinie z łazienką: 650€
miejsce w jednoosobowej kabinie: 499€
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): ~150€
kaucja zwrotna: 100€

kajuty
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach żeńskiej lub męskiej – pary oczywiście mogą mieć wspólną kajutę, do wyboru: 4 kajuty dwuosobowe z łazienkami + 2 kajuty jednoosobowe, wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 + kapitan

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego. 

Meteo

Bo po tegorocznym sezonie najwięcej pytań o to więc kilka słów o pogodzie.
Pływamy w rejonie tzw. wysp zawietrznych. Statystycznie w wrześniu są największe szanse na huragany z tego względu na Karaibach pływa nie pływa się od kwietnia do września. Huragany w tym rejonie zdarzają się raz na kilkanaście lat czyli po tym roku szansa na wystąpienie go ponownie jest… b. mała. Ale gdyby… to każda wyspa ma tzw. porty schronienia ukryte wewnątrz wysp od zachodniej (zawietrznej) strony. Sztorm nie przychodzi nagle, po pierwsze nadciąga z dużej odległości i wiadomo o nich na parę dni wcześniej więc w razie takiej potrzeby można bezpiecznie przemieścić się w inny rejon lub zająć odpowiednią pozycję do sztormowania czyli najbezpieczniej w porcie 🙂

Mapy pilotowe mówią też o tym, iż blisko 100% wiatrów (Karaiby to strefa pasatów) wieje ze wschodu i północnego wschodu z siłą 3-4B przy max. 1 dniu bezwietrznym w ciągu miesiąca (te czarne śnieżynki) – to istny raj dla żeglarzy!

Poniżej zrzut z map pilotowych, kolorowe linie ze strzałkami to historyczne przejścia huraganów w tych okolicach, za wiele tu ich nie ma na przestrzeni kilkudziesięciu lat:

Transfery

Do/z Martyniki (FDF) najtaniej można dostać się z Paryża (ORY)
w kolejności od najtańszych: Iberia, Corsair, Carraibian:

link do najtańszych lotów Paryż <> Martynika
https://www.kayak.fr/flights/ORY-FDF/2018-11-09/2018-11-20…
do Paryża np. LOTem, na lotnisko CDG
https://www.kayak.fr/flights/WAW-CDG/2018-11-09/2018-11-20?sort=price_a
stamtąd autobusem spod terminala bezpośrednio pod terminal na ORY:
http://www.parisaeroport.fr/en/passengers/access/paris-orly/public-transport#

żądne z linii lotniczych z Polski nie lądują na lotnisku ORY, zatem pozostaje De Gaulle (CDG) natomiast odradzam latanie na Beauvais (BVA) bo daleko, a koszt transferu stamtąd często będzie kosztował tyle co różnica w cenie na bilecie. Z lotniska (CDG) do (ORY) kursują bezpośrednie autobusy (czas podróży 1:10h) które odjeżdżają i zatrzymują się pod terminalami lotnisk (linia Direct 3), koszt przejazdu 21€

na forach internetowych mówią, że 2500zł to tanio za bilet w dwie strony – nam udaje się kupić te bilety już od 200€ w dwie strony (obecnie cena wynosi 300-400€ i nie zapowiada się że będzie już taniej).

Jeżeli macie rano lot na Martynikę zastanówcie się czy nie warto przylecieć dzień wcześniej żeby bez pośpiechu i nerwów spokojnie zdążyć na samolot na Martynikę.

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 5B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie (staramy się nie używać, bo oszczędzamy wodę podczas rejsu)​
  • jeśli jadą pary, zajmują dwuosobową kajutę (ale nie muszą 🙂 ), pojedyncze osoby dzielimy kajuty męskie i żeńskie

Jednostka

Katamaran Lagoon 42 (model 2017)

Rejs katamaranem to same zalety, ogromna przestrzeń, brak przechyłów i dużo większa stabilność niż jednkadłubowego jachtu – to pływający luksusowy apartament dla max. 12 osób (4 dwuosobowe kajuty z łazienkami i prysznicami, 2 pojedyncze i jedna dwusobowa rozkładana koja w mesie).

W szczególności na Karaibach gdzie często na wyspach brak infrastruktury jak również samych portów, możliwość podejścia do brzegu przy długich wypłyceniach dużo bliżej niż normalnym jachtem stanowi ogromną zaletę.

Światowa premiera najnowszej konstrukcji ze stoczni Lagoon odbyła się podczas targów BOOT w Dusseldorfie – katamaran Lagoon 42 zachwycił zwiedzających targi do tego stopnia, że stoisko Lagoon było jednym z najbardziej zatłoczonych.

Najnowszy katamaran żaglowy – Lagoon 42 – zachwyca pod każdym względem. Może poszczycić się piękną sylwetką i nienaganną linią kadłuba. Mamy do czynienia z konstrukcją, która zachowuje idealne proporcje pomiędzy komfortem rodzinnych rejsów, a właściwościami nautycznymi, o które zadbało jedno z najlepszych biur projektowych – VPLP.

Przesunięcie masztu bliżej rufy sprawiło, że obsługa jachtu jest bardzo wygodna, co dodatkowo ułatwia korzystanie z dużych i łatwych żagli przednich. Layout kokpitu oferuje armatorowi i jego gościom tyle miejsca, co na znacznie większych jednostkach, a szerokie platformy rufowe sprawiają, że postój na urokliwych kotwicowiskach i kąpiele w ciepłym morzu to prawdziwa przyjemność.

Wnętrze jachtu jest idealnie doświetlone za sprawą dużych, panoramicznych okien, kte gwarantują także doskonałą widoczność podczas żeglugi. W każdym wariancie projektanci przewidzieli duże, wygodne kabiny z łazienkami. We wszystkich pomieszczeniach znajdują się duże okna, dzięki którym można do woli rozkoszować się pięknymi widokami podczas żeglugi i postojów.

Dane podstawowe

  • Marka: Lagoon
  • Typ Łodzi: Katamaran
  • Całkowita Długość: 12.80 m
  • Szerokość: 7.70 m
  • Zanurzenie Minimalne: 1.25 m
  • Pojemność Zbiornika Wody: 300 L
  • Pojemność Zbiornika Paliwa: 300 L
  • Kabiny: 4+2
  • Koje: 10+2
  • Maksymalna ilość pasażerów: 12
  • Łazienka z WC i prysznicami: 4
  • Ilość Silników: 2
  • Moc: 45 hp

inne:

  • grill
  • zetawy do nurkowania dla załogi
  • pełne wyposażenie kambuza
  • ponton z silnikiem zaburtowym

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!