Cyklady

najpiękniejsze greckie wyspy w dwóch rejsach

dwa rejsy, każdy inną trasą, one-way – żeby zobaczyć więcej i nie wracać do tego samego miejsca:

1.) 11-18.05.2019 Lavrio – Santorini (nr 2019/20)
po drodze: Kithnos, Siros, Mykonos, (+Delos), Paros, Naxos, (+Keros), Amorgos, Anafi

2.) 18-25.05.2019 Santorini – Chalkoutsi (Zatoka Eubejska Południowa) (nr 2019/21)
po drodze: Amorgos, Naxos, Paros, Siros, Mykonos, Tinos, Andros, Południowa Zatoka Eubejska

Dużym komfortowym jachtem, w maju, gdy na Cykladach nie wieje Meltemi… a temperatury osiągają już poziom polskiego lata, a jeszcze niskie przedsezonowe ceny i brak tłumów ….no i ta woda, kuchnia 🙂 …

Obydwa rejsy przebiegać będą inną trasą.

W skrócie:

Spokojny i niewymagający rejs w dwóch tygodniowych etapach one-way po najpiękniejszych zakątkach Cyklad: zwiedzanie samochodami, skuterami, quadami lub treking, całodzienne postoje w ciekawych miejscach, postoje na kotwicy, kąpiele, jeśli chcecie – nocne pływanie, restauracje i gotowanie. 

Już zielona i piękna o tej porze roku Grecja, brak tłumów no i to najlepszy moment na żeglowanie po Cykladach, gdy prawdopodobieństwo wystąpienia Meltemi jest znikome (szczyt Meltemi przypada na sezon wakacyjny), a to z kolei przekłada się na dużo mniejsze prawdopodobieństwo wielodniowych sztormów, które często wymuszają zmianę trasy lub w ogóle uniemożliwiają żeglugę. Średnie temperatury sięgają wtedy 24C (max. odnotowane to 37C).

Zwiedzimy zakątki słynące z upraw pistacji migdałów, wędzonych mięs, niepowtarzalnych słodyczy i potraw. To m.in. im oprócz urody Cyklady zawdzięczają swoją sławę.

Serifos

Sifnos

Milos

Sikinos

Amorgos

Paros

Folegandros

Ios

Santorini 

Naxos

Mykonos

Tinos

Andros

Siros

 

Przebieg rejsu

I etap 11-18.05.2019
z Lavrio na Santorini 
(nr 2019/20)
po drodze: po drodze: Kithnos, Siros, Mykonos, (+Delos), Paros, Naxos, (+Keros), Amorgos, Anafi
długość rejsu: 210Mm / 7dni (ok. 35Mm / dzień)
łącznie ok. 40h żeglugi / 7 dni

Startujemy z Lavrio najbardziej wysuniętej na południe mariny – najlepszego miejsca na rejs po Cykladach 🙂 , na jachcie meldujemy się w sobotę od godz. 17:00 spędzamy noc w porcie, a następnego dnia rano wyruszamy w kierunku Kithnos. Generalnie żeglujemy w dzień i przynajmniej jedną noc żeby podziwiać niesamowite gwiaździste niebo (nigdzie nie widać tylu gwiazd co na morzu) i przywitać świt w niesamowitej scenerii wschodzącego słońca. Wedle uznania zatrzymujemy się na wyspach na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Proponowane miejsca do zwiedzania/postoju to po drodze: Kithnos, zjawiskowa Siros, Mykonos słynąca nie tylko z wiatraków – to również „Ibiza Cyklad”, dla chętnych: Delos – będzie możliwość odwiedzenia tej wyspy-muzeum, Paros z niesamowitym malowniczym portem w którym spędzimy noc, Naxos oraz po drodze na Amorgos i Anafi zatrzymamy się na chwilę na Keros. Rejs kończymy na Santorini w porcie Vlychada, dotrzemy tam w piątek, tam nocujemy i rano ok. 9:00 opuszczamy jacht. Ze względu na specyficzne zasady cumowania w tym porcie, miejsce docelowe może być inne ale na pewno będzie to Santorini i jakieś dogodne miejsce 🙂 .

II etap 18-25.05.2019
z Santorini do Chalkoutsi/Lavrio 
(nr 2019/21)
po drodze: Amorgos, Naxos, Paros, Siros, Mykonos, Tinos, Andros, Południowa Zatoka Eubejska
długość rejsu: 220Mm / 7dni (ok. 35Mm / dzień)
łącznie ok. 50h żeglugi / 7 dni

Startujemy z Santorini w porcie Vlychada, na jachcie meldujemy się w sobotę od godz. 17:00 spędzamy na Santorini noc, a następnego dnia rano wyruszamy w kierunku Amorgos wyspy na której kręcono Błękitną lagunę oraz niezwykle urokliwym kompleksem klasztornym wiszącym na klifie. Żeglujemy w dzień, chyba że załoga zdecyduje i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Wedle uznania zatrzymujemy się na wyspach na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Proponowane miejsca do zwiedzania/postoju to Amorgos, Naxos, Paros, Siros, Mykonos, Tinos, Andros, Południowa Zatoka Eubejska. Rejs kończymy Lavrio lub w Chalkoutsi (będzie to zależało od armatora, jeżeli w Chalkoutsi to wówczas będziemy mieć o jeden dzień dłuższy rejs przy czym jeśli nie będziecie mogli o ten jeden dzień dłużej zostać to skończymy go w sobotę zamiast w niedzielę) przybywamy tam w piątek o 17:00, tam nocujemy i w sobotę do godz. 9:00 opuszczamy jacht.

Charakter rejsu

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu morskim.

W planie nocne postoje w portach i na kotwicy, wedle możliwości i chęci załogi również nocne pływanie. Dużo okazji do zwiedzania, kąpiele, całodniowe postoje w ciekawych miejscach. Kambuz podaje potrawy kuchni lokalnej. 🙂 Wedle życzeń załogi możemy stołować się w restauracjach gdy jesteśmy na lądzie tym bardziej że Grecja należy do jednych z najtańszych regionów morza śródziemnego i ma czym się pochwalić również w kontekście kulinarnym 🙂

Koszt

cena za 1 osobę:
dostępne 4 miejsca w cenie odstępnej: 1290zł (310€)
1 miejsce w dwuosobowej kabinie: 450€ lub 1980zł
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€ / tydzień
kaucja zwrotna: 50€

kajuty:
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach
wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać ponownej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 8 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

do/z Aten:
bezpośrednio z:
Modlina (WMI)
Krakowa (KRK)
Warszawy (WAW)
Poznania (POZ)

link do wyszukiwarki lotów z przesiadkami i bezpośrednimi: 
10,11.05.2019 do Aten: http://azair.me/!3NH2
17,18.05.2019 na Santorini: http://azair.me/!3NH4
18,19.05.2019 z Santorini: http://azair.me/!3NH5
25.05.2019 z Aten: http://azair.me/!3NH3

bezpośrednich lotów czarterowych na Santorini, szukaj np. tutaj eskay.pl

Transfery między lotniskiem a portem:
Z lotniska Ateny (ATH) busem (10€) lub taxi, bus zorganizujemy bliżej wyjazdu i albo będzie to samochód armatora  albo jeden z wielu kontaktów które posiadam.
Na Santorini z lotniska w kierunku [rozkład jazdy]  ΠΕΡΙΣΣΑ – PERISSA.

Polecam opcję z zostaniem przed/po rejsie kilka dni, noclegi i samochody nie są drogie szczególnie o tej porze roku, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji. 🙂
Jeśli się zdecydujecie możecie skorzystać z kodów zniżkowych :
75zł na Airbnb: www.airbnb.pl/c/slawomirk598
50zł na Booking: https://www.booking.com/s/35_6/d14f9ea7

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • prysznic bierzemy w porcie, łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest również na jachcie (w ograniczonej ilości więc staramy się oszczędzać)

Bavaria Cruiser 46

4 kabiny, 2 łazienki z prysznicami, ogrzewanie, miejsc 8+2

Specification:

Technical Details
Type: Sailing yacht
Yacht builder: Bavaria Yachtbau
Length overall: 14.27 m
Beam: 4.35 m
Draft: 2.1 m
Cabins: 4
Berths: 8 + 2
Toilets: 2
Max. passengers: registered for 10
Engine: Volvo, 1 x 60.0 HP
Diesel tank: 210 l
Water tank: 460 l
Main sail roller (2016)
Genoua roller (2016)

bow truster
GPS
dinghy
heating

real foto

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!