Chorwacja i Czarnogóra

tylko najpiękniejsze zakątki Dalmacji

 
dwa rejsy, każdy inną trasą, one-way – żeby zobaczyć więcej i nie wracać do tego samego miejsca:

etap I: 1-8.06.2019 Trogir – Kotor (Czarnogóra) – Dubrovnik (nr 2019/23)
po drodze: Brač / Bol, Korčula, Kotor, Perast, Dubrovnik.

etap II: 8-15.06.2019 Dubrovnik – Trogir (nr 2019/24)
po drodze: Mljet, Korčula, Vis, Biševo, Hvar, Šolta, Split.

Dubrovnik

Nie przypadkowo tutaj kończymy pierwszy i zaczynamy drugi etap naszego rejsu. Dubrovnik to uważane za najpiękniejsze miasto na świecie. Opinia głosi, że ci, którzy poszukują raju na ziemi, muszą przyjechać do Dubrovnika. Każdy Wasz krok w tym mieście – od studni Onufrego do dzwonnicy Miejskiej, wzdłuż gotycko-renesansowych gmachów pałaców Sponza, barokowego Kościoła św. Błażeja, Katedry Wniebowzięcia NMP i in., będzie przeżyciem samym w sobie.

Kotor i Czarnogóra

Kotor położony w środkowej części Zalewu Kotorskiego, śmiało można go porównać do miast tej klasy co Dubrovnik lub Split,  jest tylko trochę mniejszy. Jego Stare Miasto znajduje się na liście UNESCO. Sam gród jest jednym z najlepiej zachowanych średniowiecznych miast Europy. W średniowieczu i renesansie była to część Republiki Weneckiej. Ponadto położony jest w najładniejszej części zatoki. Miasto jest malutkie, starą część można obejść w godzinę, natomiast warto przejść się brzegiem zarówno w stronę miejscowości Dobrota jak i w drugim kierunku. Można napawać się ładnymi widokami. Przepiękna jest Starówka, Twierdza, Mury Miejskie i fosa. Na szczęści to nie będzie jeszcze szczyt sezonu bo wtedy jest tutaj cała masa turystów.

Dalmacja – tutejsze miasta są piękne i ciekawe, turyści najchętniej odwiedzają Wyspy Dalmatyńskie. Z licznych wysp znajdujących się na terenie Dalmacji, na szczególną uwagę zasługuje górzysta wyspa Hvar.

Jej zróżnicowana linia brzegowa sprawia, pachnąca lawendą. Ta roślina jest tak popularna na wyspie, że Hvar często bywa określany mianem „lawendowej wyspy”. Przybywający na tę wyspę turyści mogą liczyć na dobrą pogodę, gdyż należy ona do jednych z najlepiej nasłonecznionych miejsc w Chorwacji.

Mljet

Pokryta lasami zachwyca swą spokojną atmosferą, a o większych miastach można tu zapomnieć. W tym wiejskim regionie można jednak znaleźć ciszę i spokój, tak ważne dla wielu turystów. Najbardziej znaną miejscowością na tej wyspie jest Sobra, natomiast największą atrakcję stanowi tu Park Narodowy Mljet.

Słoneczna i malownicza Dalmacja jest idealnym miejscem na rodzinne wczasy. Pełna niezwykłych atrakcji posiada swój niezwykły urok, któremu trudno się oprzeć. Historyczne miasta, piękne krajobrazy i radosna atmosfera tworzą tu wyjątkowy klimat. Na wysepce położonej na wielkim jeziorze znajduje się jeden z najbardziej znanych benedyktyńskich klasztorów z XII wieku.

Vis

Atutem tej wyspy Chorwacji jest naturalne piękno, bez rozbudowanej infrastruktury turystycznej, która nie miała kiedy powstać, ponieważ do 1989 r. stacjonowało tu jugosłowiańskie wojsko. W mieście Vis zachowało się sporo zabytków po antycznej osadzie Issa. Zachowały się tu resztki greckiego cmentarza i murów obronnych oraz rzymskich łaźni (I w. n.e.). Znacznie krótszy rodowód mają brytyjskie fortece (Georg, Wellington, Bentinck, Robertson), zbudowane na okolicznych wzgórzach podczas wojen napoleońskich (1811-1815).

Biševo

Błękitna jaskinia na wyspie Biševo to bez wątpienia największa atrakcja tej wyspy oraz jedna z większych atrakcji Dalmacji. Niezwykły, szmaragdowy kolor wody jest zasługą znajdującego się na dnie wejścia do groty piasku, który odbija promienie słoneczne. Ponieważ słońce odgrywa tutaj główną rolę, najlepszy moment na zwiedzanie jaskini to przedpołudnie. Na pewno odwiedzimy to miejsce. 🙂

Šolta

nieodkryta wyspa fig, oliwek i wielu niespodzianek. Niewielka i nieznana szerzej wysepka, przycupnięta przy północnych krańcach większego brata – a może siostry? – Brač. Zachwyca spokojem, nieco sennym charakterem i dziewiczą niemal przyrodą. Bujna roślinność, zagęszczenie uroczych, skalistych zatoczek, przejrzysta woda zachęcają do spędzenia tutaj czasu. Gaje oliwne, lasy piniowe, najlepszej jakości miód, małe winnice produkujące rewelacyjne czerwone i różowe wino tworzą dodatkowe atuty wyspy.

Brač

Wyspa jest kojarzona z kamieniem budowlanym zwanym Brač,  używanym do budowy licznych słynnych budowli na całym świecie, oprócz tego jest znana z wielu atrakcyjnych miejsc turystycznych. Jedną z najpopularniejszych miejscowości wypoczynkowych jest Bol, miasto które zostało uznane za zwycięzcę wśród chorwackiej turystyki. Bol jest najstarszą miejscowością na wybrzeżu wyspy.

Korčula

Korčula średniowieczne miasto (nazywane małym Dubrownikiem) zbudowane z białego kamienia, otoczone potężnymi XIVw murami i basztami, a układ wąskich uliczek przypomina rybi szkielet. Budowniczowie tak zbudowali miasto by miały do niego dostęp ciepłe wiatry, a nie docierały zimne. Starówka jest pełna starych kamienic, pałaców i kościołów. Najważniejszym zabytkiem miasta jest katedra św. Marka na ścianach której wiszą obrazy światowej sławy artystów, a jednym z najliczniej odwiedzanych miejsc na wyspie jest muzeum Marco Polo. Podobno tutaj w 1254 roku urodził się wielki podróżnik Marco Polo, a do dzisiejszych czasów przetrwał jego dom.

Przebieg rejsu

etap I:
1-8.06.2019 Trogir – Kotor (Czarnogóra) – Dubrovnik 
(nr 2019/23)
po drodze: Brač / Bol, Korčula, Perast, Kotor, Dubrovnik.
210Mm, ok. 40h samej żeglugi

etap II:
8-15.06.2019 Dubrovnik – Trogir 
(nr 2019/24)
po drodze: Mljet, Korčula, Vis, Biševo, Hvar, Šolta, Split.
160Mm, ok. 30h samej żeglugi

Na jachcie mustrujemy się (meldujemy) w sobotę od godz. 1700, jeśli przyjedziesz później – to nic się nie stanie, byleby dotrzeć do 8:00 rano w niedzielę – wówczas oddajemy cumy i płyniemy przed siebie 🙂 W sobotę też robimy zakupy, prowiant, na cały rejs tj. wszystkie suche produkty, wodę pitną oraz składniki na 3 obiady, resztę dokupimy po drodze lub skorzystamy z lokalnego bogactwa kulinarnego 🙂 Do portu końcowego wracamy już w piętek po południu (ok.1700) i tam zostajemy do rana, w sobotę do godz. 9:00 powinniśmy opuścić jacht.

etap I
Celem tego etapu jest Czarnogóra a szczególnie Zatoka Kotorska, przeurocze miejsce, fiord – który nie jest fiordem 🙂 . Odwiedzimy Kotor, Perast i inne niesamowite miejsca. Po drodze do Czarnogóry zatrzymamy się na dłużej tylko w dwóch miejscach żeby jak najszybciej osiągnąć cel i później już tylko nieśpiesznie wracać 🙂 Na pewno będzie to Dubrovnik lub jego okolice na na odprawę celno-paszportową oraz któraś z wysp po drodze o czym zdecydujemy wspólnie, ja namawiam was na zjawiskową Korcule lub Mljet. W planie jest dużo czasu na zwiedzanie i/lub treking, kąpiele i nurkowanie oraz dużo czasu na odpoczynek i eksplorację tej najpiękniejszej części Dalmacji. Rejs zakończymy w Dubrovniku, będziemy tam już w piątek po południu i rano opuszczamy jacht. W planie całodzienne postoje w ciekawych miejscach, postoje na bojach i kotwicy, a jeśli będziecie chcieli również nocne pływanie.

etap II
To nieśpieszny i bardzo chilloutowy etap ale nie będzie nudy… w planie mamy dużo wysp, a każdą trzeba podeptać trochę albo poubijać plaże i zmącić wodę podczas kąpieli 😉 . Mamy do zrobienia tylko 160Mm ale bogactwo niesamowitych miejsc i ich uroda nie będzie pomagać już od samego początku: Dubrovnik przyjedźcie tam wcześniej żeby się tam poszwędać, bagaże zrzucicie na jachcie i pójdziecie w miasto żeby tu wrócić dopiero o 1700 i dać czas obsłudze na przygotowanie jachtu do rejsu. Jeszcze w sobotę zaprowiantujemy jacht, a w niedzielę rano popłyniemy na północ. Naszym pierwszym celem będzie zielona Mljet z jej niesamowicie pachnącymi lasami piniowymi i słynnymi smakołykami. Później też nie będzie łatwo przepłynąć nie zatrzymując się w tych epickich miejscach. Korcula, a następnie Vis gdzie warto wdrapać się na szczyty gór, choćby samochodem i pozwiedzać tą jeszcze niedawno niedostępną wyspę i nieskażone turystycznie krajobrazy. Zawiniemy do uroczych zatoczek otoczonych klifami, a na dokładkę popłyniemy na Bisevo żeby tam wpłynąć do błękitnej groty – ta robi na każdym wrażenie. Stamtąd przeskoczymy na Hvar, później może na Brac i Solte lub do Splitu.. rejs zakończymy w piątek ok. godz. 17:00 w Trogirze gdzie zostaniemy do rana i przed godz. 0900 opuścimy jacht.

Doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, a jeśli chcesz to możesz się uczyć i zdobywać praktykę. Dla chętnych będzie to rejs stażowy – morski potwierdzony oficjalną opinią PZŻ.

UWAGA
Kapitan w oparciu o swoją subiektywną ocenę możliwości załogi i jej stanu może dokonać zmiany trasy i/lub opóźnić wyjście z portu jeśli warunki atmosferyczne na to nie pozwolą.

Koszt

cena za 1 osobę:
1 miejsce w dwuosobowej kabinie: 410€ lub 1800zł
płatność w dwóch ratach:
1. 50% przy rezerwacji
2. 50% na 6 tyg. przed rejsem

inne:
+ składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 700-1000 kun (HRK) / tydzień
+ kaucja zwrotna: 50€
+ kieszonkowe

kajuty:
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach
wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać ponownej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

Własny samochód – jak to najczęściej do Chorwacji,
jeśli więc zdecydujesz się na jazdę samochodem to na pewno będą chętni na współdzielenie kosztów, skoordynujemy to 🙂

Jeśli płyniesz w pierwszym rejsie i samochód zostawisz w Trogirze to możesz po niego wrócić z Dubrovnika autobusem za ok. 80zł. Analogicznie na drugim etapie, zostaw samochód w Trogirze i do Dubrovnika przyjedź autobusem.
[rozkład jazdy autobusów i bilety]

Autobus rejsowy z Polski
do Trogiru / Splitu w każdy piątek/sobotę (wielu przewoźników, ok 350-450zł w dwie strony), dalej do/z Dubrovnika autobusem jak wyżej. 
Linia autokarowa lub wyszukiwarka tutaj, wpisz odpowiednie daty i miejsca żeby znaleźć najlepsze połączenie

Samolot
z przesiadką do/ze Splitu i Dubrovnika:
(z lotniska w Splicie do mariny w Trogirze jest tylko 6km więc taxi albo lokalny autobus)
loty 30.05-1.06.2019 do Splitu: http://azair.me/!3NMs
loty 8.06.2019 Polska – Dubrovnik: http://azair.me/!3NMn
loty 8-11.06.2019 Split – Polska: http://azair.me/!3NMt
loty 15-18.06.2019 Split – Polska: http://azair.me/!3NMr

Rejs zaczynamy i kończymy w innym miejscu ale z Trogiru do Dubrovnika kursuje autobus (koszt 80zł) więc bez względu na to gdzie zaczyna się Twój etap samochód możesz zostawić w Splicie albo Trogirze: [rozkład jazdy i bilety autobusów Trogir/Split – Dubrovnik]

Polecam opcję z zostaniem przed/po rejsie kilka dni, noclegi i samochody nie są drogie szczególnie o tej porze roku, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji. 🙂
Jeśli się zdecydujecie możecie skorzystać z kodów zniżkowych :
75zł na Airbnb: www.airbnb.pl/c/slawomirk598
50zł na Booking: https://www.booking.com/s/35_6/d14f9ea7

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie (staramy się nie używać, bo oszczędzamy wodę podczas rejsu)​

Jednostka

Bavaria 50

To duży, ponad 15 metrowy, przestronny, z 5 kabinami i 3 WC jacht. Bavaria 50 Cruiser jest naturalnym sukcesorem jachtu Bavaria 49, a w kilku elementach przewyższa swego poprzednika. Oferuje również łatwą obsługę dzięki sprawdzonym rozwiązaniom i wysokiej jakości elementów takielunku i elektroniki oraz dobre właściwości nautyczne pod żaglami i silnikiem.W mesie wygodne kanapki mieszczą 10 osób załogi, a duża lodówka i 140 l zamrażarka zmieści sporo zapasów. Dobra jest wentylacja, dużo schowków w mesie, a wybrany kolor mahoniu stwarza przyjemne wrażenie. Całość jak zwykle funkcjonalna i praktyczna. Ponad 100m żafla oraz 105 konny silnik Volvo Penta.

Dane podstawowe

powierzchnia żagli (m2) 127,4
długość (cm) 1540
szerokość (cm) 449
zanurzenie min. (cm) 185
zanurzenie max (cm) 210
ilość koi 10+1
ster strumieniowy  
masa balastu (kg) 4200
rodzaj silnika stacjonarny
moc silnika (KM) 105

 

Equipment

Especifications
Autopilot
Electric Refrigerator
Hot Water
Anchor Winch electric
Steering Wheel
Roller Genua
Classic Main Sail
VHF, GPS, PLOTTER
Life raft
Epirb
Dinghy
Wind equipment, log, sounder
Radio/ CD
Lenght: 15,95
Beam: 4,46
Draught: 1,80m
Engine Volvo: 105 H.P
Sail Area: 140m2
Deposit Water: 650l
Deposit Diesel: 320l
Cabins/WC: 5/3
Cockpit Table/ Bimini
Roller Main Sail
Roller Genoa
BoatHook
Fenders
Wind Instruments, Echo
Autopilot
Revolution Counter
Life Buoy + Light
Bath Stairs
Deck Shower
Cockpit Table
Manual Bilge Pump
Dinghy + Oars
Pump for dinghy
Boson´s Chair
Gas Bottles 2
Mooring (4) + Cable Tug
220 v Plug
Water Hose
Deck Brush
Life Raft
Emergency Tiller
Bucket (2)
Diesel Jerry Can
Second Anchor + Chain
Navigation Lights
Brush-Piker
Gloves
Bimini
Gas Stove
Distrees Flares
Diesel/Water Tank Key
1 Anchor Winch Handle
2 Winch Andles
Life Jackets (10)
Life Belts (10)
First Aid Kit
Tool Box
Fog Horn
Fire Extinguisher
Elect Torch
Binoculars
Barometer
Electric Anchor Winch
Battery Disconnector
Hot Water
Sea Water Foot Pump
Navigations Licence
Lamps
Sea Charts
Dividers
Pencil, Ruber
Rule 40cm
Protactor
GPS/PLOTTER x 2
VHF
Radio CD
Pilot Book
Heating 220V

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!