Karaiby – jak w raju

Rejs po najpiękniejszych zakątkach Karaibów w nieśpiesznym rejsie podczas którego zawiniemy do najciekawszych miejsc: Martinique, St Lucia, St. Vincent, Bequia, Mustique, Canouan, Tobago Cays, Mayreau, Union Islands, Palm Islands, Petite Martinique, Carriacou, Ronde Island, Grenada.

w dwóch terminach:
1.) 14 – 24.11.2019 (10 dni)
2.) 24.11 – 5.12.2019 (11 dni)

Chyba nie trzeba za dużo namawiać i opisywać… Karaiby każdy wie jakie są 🙂 albo ma wyobrażenie… tam trzeba po prostu pojechać 🙂 temperatury ok. 32C woda 30C, niesamowite plaże, przyroda, kuchnia i „klimacik” 🙂 no bo kto nie oglądał piratów z Kraibów 😉 (aha, akty piractwa raczej się nie zdarzają w tym rejonie w naszych czasach).

Przepiękne plaże, gorący piasek, niesamowita przyroda, drinki ze świeżych owoców w cieniu palm… kąpiele w ciepłym i błękitnym morzu… to właśnie Karaiby, to miejsce zdecydowanie dla Ciebie! Na każdej z licznych wysp można opalać się na prawdziwie zachwycających wybrzeżach. Występują tu różnorodne plaże; o piasku białym jak mąka, są też czarne jak węgiel oraz te klasyczne, żółte. Większość z nich jest pusta. Mimo, że gwarancja dobrej pogody przyciąga turystów z całego świata, to raczej kierują się do kilku nadmorskich kurortów. A nam pozostaje się cieszyć, przestrzenią tylko dla nas gdzie nie dotrze żaden duży statek pasażerski i jedynymi osobami odwiedzającymi te rejony są żeglarze.

Odwiedzają ich tysiące. Jest to obszar występowania pasatów. Stałe wiatry ze wschodu niezwykle ułatwiają żeglugę w tym rejonie świata umożliwiają żeglugę zawsze w półwietrze, żegluga od po zawietrznej stronie wysp chroni nas też przed uciążliwą oceaniczną falą. W takich warunkach pogodowych zwiedzanie tropikalnych wysepek, położonych w stosunkowo niewielkich odległościach od siebie, to sama przyjemność. To istny raj dla wszystkich którzy szukają wytchnienia od zimnej i nieprzyjemnej aury panującej wówczas w Europie.

Przebieg rejsu

dwa terminy:
1.) 14 – 24.11.2019 (10 dni)
2.) 24.11 – 5.12.2019 (11 dni)

początek i koniec rejsu w Le Marin (Martynika)
zaokrętowanie: w pierwszym dniu od godz. 17:00. wyokrętowanie ostatniego dnia o godz. 9:00
po drodze zwiedzamy: Martinique, St Lucia, St. Vincent, Bequia, Mustique, Canouan, Tobago Cays, Mayreau, Union Islands, Palm Islands, Petite Martinique, Carriacou, Ronde Island, Grenada
320Mm (średnio ok. 30Mm dziennie
łącznie ok. 65h godzin żeglugi

Rejs zaczynamy na Martynice w Le Marin [dokładnie w tym miejscu] okrętujemy się na katamaranie nie wcześniej niż o godz. 17:00, prowiantujemy jacht, dokonujemy odprawy paszportowej i następnego dnia rano wyruszamy na południe w kierunku St. Luci gdzie będzie oczekiwał nas mój przyjaciel 🙂 , który chętnych zabierze na całodniową wycieczkę po wyspie swoim samochodem. Będzie to okazja do poznania warunków i miejsc w których żyją mieszkańcy wyspy, wulkan, plantacje bananów, urocze zatoki, punkty widokowe, lasy deszczowe i najdogodniejsze miejsca na zrobienie zakupów pamiątek, może obiad na targu rybnym..? Następnego dnia rano lub jeszcze w nocy wyruszymy dalej, w kierunku St. Lucii i tam w zależności od pory przybycia odprawimy się tu lub na Bequi. Odpoczniemy zwiedzając wyspę z samochodu naszego przewodnika lub poleżymy na gorącym piasku w cieniu palm nad turkusową wodą. 🙂 Stamtąd udamy się w kierunku Mustique i plaży stworzonej z miliona ogromnych muszli oraz epickich Canouan i Mayreau żeby następnie dotrzeć do esencji Karaibów, do Tobago Cays – przepiękne miejsce, grupa małych wysp otoczonych rafą koralową. Te rajskie krajobrazy wręcz zachęcają do snurkowania i kąpieli z żółwiami morskimi pośród raf koralowych. Na dokładkę udamy się na kolację na plażę gdzie zjemy przygotowane na grillu dla nas prosto z wody świeże homary, ryby i przeróżne owoce morza u bardzo życzliwych lokalnych czarnoskórych polaków, chociaż nie znają (prawie) żadnego słowa po polsku to przy ich grillu wisi polska flaga, a ich łódkę zdobi napis „POLSKA JEST NAJLEPSZA”. 🙂 Stamtąd jeśli starczy nam czasu i będziecie chcieli popłyniemy aż na Grendę zawijając na Union Island, Palm Island oraz przepiękne zjawiskowe Carriacou z niesamowitymi plażami i przyrodą. Oczywiście zarówno kolejność jak i sam program ustalimy wspólnie, a to jest tylko moja propozycja. 🙂

Niezbędne dokumenty: paszporty z terminem ważności przynajmniej do maja 2020 roku.
Szczepienia: brak wymogu, zalecenia.

Charakter rejsu

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu morskim.

W planie nocne postoje w portach i na kotwicy, wedle możliwości i chęci załogi również nocne pływanie. Dużo okazji do zwiedzania, kąpiele, nurkowanie, całodniowe postoje w ciekawych miejscach.

Ceny

cena za 1 osobę:
miejsce w dwuosobowej kabinie z łazienką: 900€
miejsce w jednoosobowej kabinie: 790€
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): ok 100€ + 100USD
kaucja zwrotna: 100€

płatność w 3 ratach:
1. 30% w ciągu 48h od rezerwacji,
2. 30% do 31 maja 2019,
4. 40% do 24 września 2019.

kajuty
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach, do wyboru: 4 kajuty dwuosobowe z łazienkami + 2 kajuty jednoosobowe, wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ – ZGŁOSZENIE NA REJS

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy, Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 + kapitan

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego. 

Transfery

Do/z Martyniki (FDF) najtaniej można dostać się z Paryża (ORY)
w kolejności od najtańszych: Level, Iberia, Corsair, Carraibian:

bilet w dwie strony kosztuje ok. 200€ za tyle powinno się udać je kupić, chętnych będę informował o aktualnych cenach biletów.

Do Paryża natomiast najlepiej LOTem lub EasyJetem z Polski na lotnisko CDG, jeśli lot na Martynikę będzie rano lub około południa zastanówcie się czy nie warto przylecieć dzień wcześniej, żeby bez pośpiechu i nerwów spokojnie zdążyć na samolot na Martynikę – posiadam różne oferty na atrakcyjne noclegi tam.
Transfery pomiędzy lotniskami w Paryżu to koszt ok 20€, autobusem, kolejką, metrem lub taxi, np.:
http://www.parisaeroport.fr/en/passengers/access/paris-orly/public-transport#

żądne z linii lotniczych z Polski nie lądują na lotnisku ORY, zatem pozostaje De Gaulle (CDG) natomiast odradzam latanie na Beauvais (BVA) bo daleko, a koszt transferu stamtąd często będzie kosztował tyle co różnica w cenie na bilecie. Z lotniska (CDG) do (ORY) kursują bezpośrednie autobusy (czas podróży 1:10h) które odjeżdżają i zatrzymują się pod terminalami lotnisk (linia Direct 3), koszt przejazdu 21€

na forach internetowych mówią, że 2500zł to tanio za bilet w dwie strony – nam udaje się kupić te bilety już od 200€.

na Martynice do portu (Le Marin):
można dojechać busem (nie jeździ już od soboty wieczór do niedzieli włącznie) za ok 8€, taxi. ok 80€ lub zamówionym transferem (60€ za kurs max. 6 osób + 10€ za każdą dodatkową osobę), lub wynajętym samochodem na lotnisku, a oddać go w porcie w wypożyczalni (ok. 30€ mały samochód osobowy)

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 5B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
– wyżywienie
– ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja wynosi 100€ zamiast 450€)
– opłaty portowe
– opłaty odpraw celno-paszportowych
– paliwo
– silnik zaburtowy
– końcowe sprzątanie
– inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 100 zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie (staramy się nie używać, bo oszczędzamy wodę podczas rejsu)​

Jednostka

katamaran Lagoon 400 S2

prod. 2018

Rejs katamaranem to same zalety, ogromna przestrzeń, brak przechyłów i dużo większa stabilność niż jednkadłubowego jachtu – to pływający luksusowy apartament dla max. 12 osób (4 dwuosobowe kajuty z łazienkami i prysznicami, 2 pojedyncze i jedna dwusobowa rozkładana koja w mesie).

W szczególności na Karaibach gdzie często na wyspach brak infrastruktury jak również samych portów, możliwość podejścia do brzegu przy długich wypłyceniach dużo bliżej niż normalnym jachtem stanowi ogromną zaletę.

Specification

  • Length overall  11,97 m / Beam 7,25 m
  • Draft: 1,21 m
  • Cabins : 4 / Heads : 4
  • Forepeak single berth : 2
  • Beds : 10
  • Sail area : 95,0 m²
  • Engine : 2 x 40 CV
  • Capacity : water 600 l / fuel 400 l
  • Year : 2018

comfort and navigation:

  • Hot water
  • CD /MP3 player
  • Barbecue (on request)
  • Fridge: Electric
  • Fridge capacity: 130 L
  • Converter 220 V
  • Linen and towels
  • Snorkeling gears: on request
  • Cockpit speakers
  • Lazy bag
  • Main sail : full batten
  • Genoa: roller
  • GPS plotter
  • Sounder
  • Wind speed
  • Autopilot
  • VHF
  • Anemometer
  • Dinghy
  • Bimini hard top
  • Deck shower
  • Cockpit cushions
  • Electric windlass
  • Davits
  • Solar pannels

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!