rejs sylwestrowy na Wyspach Kanaryjskich

Gran Canaria – La Palma – La Gomera – Teneryfa

28.12.2018 – 4.01.2020
(istnieje możliwość przedłużenia rejsu o tydzień do 11.01.2018)
Rejs One-way – żeby zobaczyć więcej i nie wracać do tego samego miejsca.

To będzie wyjątkowy rejs, powitamy Nowy Rok w Santa Cruz! Sylwester w wiosennej, ciepłej scenerii przepięknych Wysp Kanaryjskich – zabierzemy was w najbardziej malownicze zakątki nieosiągalne z lądu.

Na całym archipelagu panuje specyficzny klimat subtropikalny. Dzięki wpływowi oceanu występują stosunkowo niewielkie wahania temperatur utrzymujących się przez cały rok w okolicach 20-30°C. Brak jest wyraźnie zaznaczających się pór roku. Deszcze są rzadkie, a ich występowanie nieregularne, różniące się pomiędzy wyspami, jak również w obrębie samych wysp. Roczna suma opadów jest o połowę niższa niż w Polsce, a do ciekawostek należy zaliczyć fakt, iż w niektórych miejscach (La Palma) w ogólne nie występują burze. Wahania temperatury wody w oceanie są nieznaczne i utrzymują się w granicach 18-22°C, za co odpowiedzialne są dwa występujące w okolicy prądy morskie: Golfstrom i Kanaryjski.

Oprócz pięknych krajobrazów, różnorodnej flory i fauny oraz malowniczych zatok z kamienistymi plażami na wyspie jest bardzo rozwinięty przemysł turystyczny z licznymi atrakcjami. Parki rozrywki, piaszczyste, sztuczne plaże, liczne oferty wycieczek i sportów wodnych sprawiają, że niektórzy przyjeżdżają na tę wyspę regularnie przez wiele lat i ciągle odkrywają coś nowego.

Gran Canaria, trzecia co do wielkości i druga pod względem liczby mieszkańców wyspa całego archipelagu, również nazywana jest kontynentem w miniaturze. Miano to zawdzięcza zróżnicowanemu klimatowi, różnorodności geograficznej oraz bogatych faunie i florze. Stolica wyspy – Las Palmas de Gran Canaria, jest również stolicą drugiej, wschodniej prowincji archipelagu. To ciekawe miasto z licznymi zabytkami sięgającymi czasów podboju wyspy, jest również uczęszczanym ośrodkiem yachtingu i znanym przystankiem dla płynących z Europy na Karaiby. W mieście warto zobaczyć zabytkową dzielnicę La Vegueta, w tym plac św. Anny i stojącą przy nim monumentalną katedrę. Ci, którzy lubią muzea mogą wejść do tego poświęconego Krzysztofowi Kolumbowi lub do Muzeum Kanaryjskiego.

La Palma, La Gomera i El Hierro wraz z Teneryfą tworzą prowincję Santa Cruz de Tenerife. Choć nieco mniej znane, nie są wcale mniej atrakcyjne. Ci, którzy cenią piękne krajobrazy, ciche miasteczka i spokojne plaże docenią je zapewne nawet bardziej. La Gomera i La Palma jako oazy spokoju, mogłaby stanowić przeciwieństwo Teneryfy. Obie uwodzą krajobrazem i specyficzną przyrodą: pierwsza tropikalnym lasem, przypominającym wietnamską dżunglę, druga wulkanicznymi krajobrazami i nieco surową stromizną skał, ze spływającymi z nich wodospadami potoków. Obie są nieporównywalnie bardziej zielone od pozostałych wschodnich wysp. Z kolei El Hierro, nietknięte jeszcze przysłowiową stopą turysty może być przykładem prawdziwego raju na końcu świata. Nie tylko ze względu na przeważające w tym rejonie wiatry północno wschodnie utrudniające wydostanie się z wyspy, lecz również dlatego, iż w czasach przed kolumbijskich był to dla Europejczyków zachodni skraj poznanego świata. Przyjacielscy mieszkańcy wiodą tam spokojne życie na skraju oceanu, nie niepokojeni przez problemy typowe dla szybkiego, wielkomiejskiego życia.

Kilka zdjęć z mojego prywatnego archiwum, właśnie z tych miejsc które odwiedzimy 🙂

Przebieg rejsu

28.12 – 4.01.2020 one-way
Gran Canaria (Pasito Blanco)  – La Gomera / La Palma – Teneryfa (San Miguel)
ok. 172Mm, łącznie ok. 35h samej żeglugi

Na jacht możemy wejść o godz. 17:00 w sobotę, spędzamy noc w porcie, dzielimy załogę na wachty, robimy wstępne szkolenie i następnego dnia rano wyruszamy w kierunku Teneryfy. A w poniedziałek wyruszymy w kierunku Santa Cruz na La Palmie  jeśli pozwoli na to prognoza 🙂 W Santa Cruz spędzimy cały dzień, a dopiero 2.01 udamy się w kierunku La Gomery. Co do zasady żeglujemy tylko w dzień. Zatrzymujemy się na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Rejs kończymy w San Miguel na Teneryfie (niedaleko lotniska) lub w innym porcie jeśli warunki meteo nie pozwolą na zatrzymanie się tam), przybędziemy tam już w piątek pod wieczór, tam nocujemy i w sobotę ok. godz. 9:00 opuszczamy jacht oczywiście poza tymi którzy pozostaną na drugi tydzień (do 11.01). 🙂 Jeśli będzie wola i chęci możemy jeszcze odwiedzić El Hierro i pożeglować przynajmniej raz w nocy.

Opcja:
Dla chętnych istnieje możliwość przedłużenia rejsu o dodatkowy tydzień do 11.01. Wówczas trasa rejsu obejmie dodatkowo El Hierro oraz La Palmę. Rejs skończymy na Gran Canarii.

Ceny

cena za 1 osobę:
miejsce w dwuosobowej kabinie: 590€
drugi tydzień +390€ (zamiast 450€)
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€
kaucja zwrotna: 50€

kajuty:
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach, wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

REZERWACJA I FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

na Gran Canariię, Las Palmas (LPA)

http://azair.me/!3XrG
bezpośrednio z:
Warszawy (WMI) Ryanair
Krakowa (KRK) Ryanair
z Berlina (SXF, TLX) Ryanair

z Teneryfy (TFS)

http://azair.me/!3XrH
bezpośrednio z:
Katowic (KTW) Wizzair, Ryanair
Kraków (KRK) Ryanair
Warszawa (WMI) Ryanair
Wrocław (WRO) Ryanair
z Berlina (SXF, TLX) Ryanair

można też polecieć na dowolną inną wyspę, loty lokalnymi liniami między wyspami to koszt ok 20-50€ z bagażem

Transfery między lotniskiem a portem mam opracowane, przekażę wskazówki przed rejsem 🙂

Polecam opcję z zostaniem przed/po rejsie kilka dni na wyspie, noclegi i samochody nie są drogie, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji, wskażę najlepsze warte zobaczenia 🙂

Jeśli się zdecydujecie możecie skorzystać z kodów zniżkowych :
100zł na Airbnb: https://www.airbnb.pl/c/slawomirk598?currency=PLN
50zł na Booking: https://www.booking.com/s/57_6/sailsk95
10€ zniżki na pierwszy przejazd UBERem, zarejestruj się przez ten link:  https://www.uber.com/invite/6us4hxghue
10zł zniżki na Bolt (taxi, działa niemal w całej Europie), kod zniżkowy: GJ8JR rejestracja przez: https://invite.bolt.eu/GJ8JR

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania (co innego porty) i nie rozmawiamy o polityce oraz sprawach światopoglądowych 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo), co do zasady zawsze ubezpieczamy kaucję dzięki temu jest  ona niewielka (działa analogicznie do samochodowego AC). Ubezpieczenie płacimy z kasy wspólnej, jest ono ujęte w szacowanej wysokości tejże składki.

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 80zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie

Jeanneau Sun Odyssey 519 | LEIA

(prod. 2017)

Jeanneau
Sun Odyssey 519

LEIA [2017]

Specification:

Double cabins 5
Single cabin 1
Max capacity 12 (10+2)
Toilets 3
Automatic life jackets (for all crew)
Lenght 15,75 m
Beam 4,69 m
Draft 2,28m
Weight 13,90t
Diesel tank 240l
Water tank 615l
Gps + Autopilot + Chart
Plotter + Radar
Bowthruster
Furling main and genua
Bimini
Sprayhood
Cockpit table
Cockpit shower
Electric anchor winche
Battery charger
Radio CD
Fiber glass deck (no teak)

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!