fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

GRECJA / CYKLADY

Cyklady i Zatoka Sarońska. Z Aten na Santorini.

rejs one-way – żeby zobaczyć więcej i nie wracać do tego samego miejsca:

1.) 5-12.09.2020 Ateny – Santorini (rejs nr 2020/37)
po drodze: Aegina, Poros, Hydra, Serifos, Sifnos, Milos, Folegandros, Ios

2.) 12-19.09.2020 Santorini – Ateny (rejs nr 2020/38)
po drodze: Ios, Paros, Naxos, Mykonos, Tinos, Andros, Kea.

Nowym katamaranem, we wrześniu, zaraz po sezonie gdy już trochę luźniej, a woda ma najlepszą temperaturę… rzec by można pełnia lata 🙂 Ceny, kuchnia i pogoda rewelacyjne…  Średnie temperatury sięgają wtedy 30C i 19C w nocy, a wody 26C … Ambitny ale spokojny i niewymagający plan w dwóch tygodniowych rejsach one-way żeby zobaczyć więcej i nie wracać w to samo miejsce. W planie tylko najpiękniejsze zakątki Cyklad, a na każdej nich zwiedzanie samochodami, skuterami, quadami lub treking, Całodzienne postoje w ciekawych miejscach, postoje na kotwicy, kąpiele, jeśli chcecie – nocne pływanie, restauracje i gotowanie.

To najlepszy moment na żeglowanie po Cykladach, zaczyna już wiać, już nie powinno występować Meltemi (wieje w tym właśnie rejonie w sezonie czyniąc żeglugę wymagającym doświadczeniem 😉 ), a to przekłada się na brak wielodniowych sztormów, które często wymuszają zmianę trasy lub w ogóle uniemożliwiają żeglugę. 

Zwiedzimy zakątki przepełnione historią, przepięknym kontrastem soczystej zieleni, białych wapiennych skał, błękitu nieba i turkusu morza. Cyklady słyną z upraw pistacji migdałów, wędzonych mięs, niepowtarzalnych słodyczy i potraw – to m.in. im zawdzięczają swoją sławę.

Ateny

Aegina

Poros

Hydra

Serifos

Sifnos

Milos

Folegandros

Ios

Santorini 

Paros

Naxos

Mykonos

Tinos

Andros

Kea

Przebieg rejsu

I etap 5-12.09.2020 
z Aten na Santorini 
(nr 2020/37)
po drodze: Aegina, Poros, Hydra Serifos, Sifnos, Milos, Folegandros, Ios, Santorini 
długość rejsu: 210Mm / 7dni (ok. 40Mm / dzień)
łącznie ok. 50h żeglugi / 7 dni

Startujemy z Aten (Alimos Marina), na jachcie meldujemy się w sobotę, nie wcześniej niż o godz. 17:00, prowiantujemy jacht, spędzamy noc w porcie, a następnego dnia rano wyruszamy w kierunku Poros i Hydry po drodze zatrzymując się na chwilę na Aeginie albo ją omijając (zależnie od chęci załogi). Co do zasady żeglujemy w dzień, chyba, że załoga zdecyduje i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy, najlepszą okazją do tego będzie druga noc tj. odcinek pomiędzy Hydrą a Serifos. Wedle możliwości i uznania zatrzymujemy się na wyspach na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Proponowane miejsca do zwiedzania/postoju to Aegina, Poros, Hydra Serifos, Sifnos, Milos, Folegandros, Ios. Rejs kończymy na Santorini, dotrzemy tam w piątek lub w sobotę rano i ok. 9:00 opuszczamy katamaran.

II etap 12-19.09.2020
z Santorini do Aten
(nr 2020/38)
po drodze: Ios, Paros, Naxos, Mykonos, Tinos, Andros, Kea
długość rejsu: 180Mm / 7dni (ok. 30Mm / dzień)
łącznie ok. 40h żeglugi / 7 dni

Startujemy z Santorini (dokładne miejsce odbioru ustalimy przed rejsem, związane jest to ze specyficznymi warunkami postoju przy wyspie), na katamaranie meldujemy się w sobotę od godz. 17:00 spędzamy na Santorini noc, a następnego dnia rano wyruszamy w kierunku Ios i Paros. Żeglujemy w dzień, chyba że załoga zdecyduje i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Wedle uznania zatrzymujemy się na wyspach na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Proponowane miejsca do zwiedzania/postoju to Ios, Paros, Naxos, Mykonos, Tinos, Andros, Kea. Rejs kończymy w Atenach (Marina Alimos), przybywamy tam w piątek o 17:00, tam nocujemy i w sobotę do godz. 9:00 opuszczamy katamaran.

Charakter rejsu

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu morskim.

W planie nocne postoje w portach i na kotwicy, wedle możliwości i chęci załogi również nocne pływanie. Dużo okazji do zwiedzania, kąpiele, całodniowe postoje w ciekawych miejscach. Kambuz podaje potrawy kuchni lokalnej. 🙂 Wedle życzeń załogi możemy stołować się w restauracjach gdy jesteśmy na lądzie tym bardziej że Grecja należy do jednych z najtańszych regionów morza śródziemnego i ma czym się pochwalić również w kontekście kulinarnym 🙂

Koszt

cena za 1 osobę:
1 miejsce w dwuosobowej kabinie: 490€ lub 2100zł
miejsce w jednoosobowej kabinie: 440€ lub 1890zł
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€ / tydzień
kaucja zwrotna: 50€

kajuty:
do wyboru są 4 x dwuosobowe kajuty i 1 x jednoosobowa
wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać ponownej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

do/z Aten:
bezpośrednio z:
Modlina (WMI)
Krakowa (KRK)
Warszawy (WAW)
Poznania (POZ)

link do wyszukiwarki lotów z przesiadkami i bezpośrednimi: 
4/5.09.2020 do Aten: http://azair.me/!48Q3
12/13.09.2020 z Santorini: http://azair.me/!48Q4
11/12.09.2020 na Santorini: http://azair.me/!48Q5
19/20.09.2020 z Aten: http://azair.me/!48Q6

bezpośrednich lotów czarterowych na Santorini, szukaj np. tutaj eskay.pl

Transfery między lotniskiem a portem:
Do Aten taxi lub bus (jeśli będziecie docierać większymi grupami) lub autobus (w Atenach z lotniska do portu: X96 w kierunku Pireus z lotniska w Atenach.
Santorini: busy, komunikacja lokalna.

Polecam opcję z zostaniem przed/po rejsie kilka dni, noclegi i samochody nie są drogie szczególnie o tej porze roku, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji. 🙂

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest również na jachcie (w ograniczonej ilości więc staramy się oszczędzać)

Jednostka

katamaran Lagoon 380  (2019r)

Nowy Katamaran Lagoon 380 z 2019 roku. ​Rejs katamaranem to same zalety, ogromna przestrzeń, brak przechyłów i dużo większa stabilność niż jedno​kadłubowego jachtu – to pływający luksusowy apartament dla ​10​ osób (4 ​duże ​dwuosobowe kajuty​,​ 2 jednoosobowe i 2  łazienki z prysznicami).​ Na Cykladach gdzie często brak wystarczającej infrastruktury w portach zatem katamaran to najlepsze rozwiązanie!

Lagoon 380 jest najczęściej kupowanym katamaranem na świecie. Ten klasyk z serii produkowanych przez stocznię Lagoon jachtów oferuje właścicielom i ich gościom komfort, przestrzeń i pełną swobodę.

Lagoon 380 jest jachtem skonstruowanym na bazie wieloletnich doświadczeń stoczni w produkcji luksusowych katamaranów. Perfekcyjnie zaplanowana konstrukcja z łatwym dostępem do silników, szerokim kokpitem z dużym stołem i wygodnymi kanapami gwarantują wypoczynek na najwyższym możliwym poziomie.

Znajdujący się na górnym pokładzie salon z kuchnią jest idealnie doświetlony dzięki panoramicznym oknom, a możliwość otwarcia przesuwanych drzwi pomiędzy kokpitem i salonem daje okazałą, otwartą przestrzeń.

Wygodne sypialnie z podwójnymi łóżkami są bardzo dobrze doświetlone, dzięki oknom umieszczonym pod linią zanurzenia, cumując w ciepłych morzach, można obserwować kolorowe życie podwodne.

  • Length over all 11,55m
  • Beam 6,53 m
  • Draft 1,15 m
  • Mast clearance 17,32 m
  • Light displacement (EEC) 7,26 t
  • Sail area 77 m2
  • Full-batten mainsail 47 m2
  • Furling genoa 30 m2
  • Engine (std) 2 x 21 HP
  • Fuel capacity 2 x 100l
  • Fresh water capacity 300l
  • No. Of berths 10
Lagoon 380 6 kabin
Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!