fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

GRECJA / morze Jońskie

Korfu, Zakintos, Lefkada, Paxos, Antipaxos, Kefalonia, Itaka, Epirus

19-26.09.2020 (rejs katamaranem nr 2020/39)

Morze jońskie to region wymarzony na wakacyjne pływanie, ciepła woda, obfitość pięknych plaż na tle malowniczych wapiennych, białych klifów, soczysta zieleń i aż nienaturalny błękit wody. Dlatego też warto wybrać się tam dokładnie o tej porze roku kiedy już jest przyjemnie ciepło, nie ma upałów i choć to prawie sezon to jeszcze jednak zdecydowanie mniej turystów.

W naszym rejsie odwiedzimy m.in. dwie najbardziej popularne wyspy archipelagu, tj. Korfu oraz Lefkadę oraz słynące z błękitnej wody i epickich jaskiń Paxos i Antipaxos. Nie zabraknie też greckich tawern z owocami morza i moimi ulubionymi souvlakami i gyrosem oraz klimatu miasteczek zarówno na wyspach jak i na kontynencie, które znajdą się na naszej trasie.  Podczas rejsu spróbujemy opłynąć dookoła wszystkie wymienione wyżej wyspy zatrzymując się w najlepszych miejscach, przy plażach, miasteczkach żeby zaczerpnąć zarówno spokoju jak i dotknąć tych spektakularnych widoków które będziemy mieli na wciągnięcie ręki. Jeśli już tam byliście to odkryjecie te miejsca na nowo, zwiedzanie Grecji, w szczególności wysp, nie bardzo ma sens z lądu… przekonacie się o tym ile rzeczy można zobaczyć zupełne z innej, lepszej perspektywy – z pokładu katamaranu.

Korfu

Mimo że to na Korfu znajduje się stolica Wysp Jońskich, wyspa ta niekiedy bywa uznawana za tę o najmniej greckim charakterze. Na pogląd ten wpływa bogata historia wyspy, która do Grecji przynależy dopiero od 1864 roku. To właśnie tutaj mieszają się wpływy kultury weneckiej, greckiej, a nawet brytyjskiej! Ta różnorodność odbija się przede wszystkim w architekturze, ale też ogólnej atmosferze Korfu. Uwidocznieniem weneckich wpływów jest stolica wyspy – miasto Korfu. To właśnie tutaj twierdze, wąskie uliczki i efektowne kamienice przypominają o weneckich wpływach na wyspie. Korfu zachwyca nie tylko niesamowitą, niepodobną do innych miejsc w Grecji architekturą i miejską zabudową. To także niezwykle zielona wyspa, przepełniona gajami oliwnymi, z urokliwymi zatoczkami i plażami. Do najpiękniejszych zakątków wyspy należy region Paleokastritsa, plaża Porto Timoni czy Cape Drastis

Lefkada

Choć Lefkada (Leukada) nie jest tak rozsławiona, jak Korfu czy Zakynthos, jest to wyspa, która znajduje się najbliżej kontynentalnej Grecji. Właściwie to jest ona połączona z kontynentem za pomocą obrotowego mostu, dlatego z łatwością można dostać się tam drogą lądową. To jednak niejedyny powód, aby wybrać się na tę urokliwą wyspę. Leukada to górzyste, a zarazem zielone obszary i dziewicza natura. Znaleźć tu można również tradycyjne i unikatowe osady czy miasteczka – masowa turystyka nie dotarła na tę wyspę i to mimo jej lokalizacji. Wśród plaż Leukady na uwagę zasługuje przede wszystkim Porto Katsiki. Malownicza plaża otoczona jest wysokim klifem – to jedyne takie miejsce w całej Grecji.

Kefalonia

Itaka

Zakintos

Tej wyspy i Zatoki Wraku chyba nie trzeba nikomu przedstawiać, zdecydowanie warto tam być i zdecydowanie o świcie gdy jeszcze nikogo tam nie ma – tylko żeglarze mają możliwość podziwiać taki widok 🙂 

Kavos

Parga

Sivota

Paxos i Antipaxos

Najpiękniejszy jest tu kolor wody. A w zasadzie kolory, bo powiedzieć błękit to jak nie powiedzieć nic. Można tu zaobserwować wszystkie istniejące na świecie odcienie niebieskiego – od akwamaryny i cyjanu przez turkus, lazur, modry aż po kobaltowy i ultramarynę. Z tą paletą kontrastują kredowobiałe i kremowożółte klify, a obrazu dopełniają soczyście zielone drzewa. Co i rusz dostrzec można też powstałe w wyniku erozji zagłębienia w skałach, niektóre malutkie, inne całkiem pokaźnych rozmiarów – dość duże, by zmieścił się w nich turystyczny stateczek. Okolica jak żywcem wyjęta z obrazu impresjonisty.

Paxos to najmniejsza z Wysp Jońskich. Legenda głosi, że powstała za sprawą Posejdona, który trójzębem odłupał kawał skały od Korfu by zapewnić sobie i ukochanej Amfitrycie trochę prywatności.

Przebieg rejsu

19-26.09.2020 (nr 2020/39)
Korfu, Zakintos, Lefkada, Paxos, Antipaxos, Kefalonia, Itaka, Epirus

łącznie max. 180-240Mm tj. ok. 35-50h żeglugi / 7 dni
rejs łatwy

Startujemy z Korfu z Gouvia Marina, na jachcie meldujemy się w sobotę, nie wcześniej niż o godz. 17:00, prowiantujemy katamaran, spędzamy noc w porcie, a następnego dnia rano wyruszamy. W zależności od prognozy pogody udamy się od razu na Lefkadę, a stamtąd już małymi etapami przez Kefalonię, Itakę po Zakintos największe przeloty zostawiając na drogę powrotną i nocne pływanie. Co do zasady żeglujemy w dzień, chyba że załoga będzie chciała i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Wedle możliwości i uznania zatrzymujemy się na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Rejs kończymy w tym samym pocie z którego zaczynamy rejs, dotrzemy tam w piątek lub w sobotę rano i ok. 9:00 opuszczamy katamaran.

Charakter rejsu

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu morskim.

W planie nocne postoje w portach i na kotwicy, wedle możliwości i chęci załogi również nocne pływanie. Dużo okazji do zwiedzania, kąpiele, całodniowe postoje w ciekawych miejscach. Kambuz podaje potrawy kuchni lokalnej. 🙂 Wedle życzeń załogi możemy stołować się w restauracjach gdy jesteśmy na lądzie tym bardziej że Grecja należy do jednych z najtańszych regionów morza śródziemnego i ma czym się pochwalić również w kontekście kulinarnym 🙂

Koszt

cena za 1 osobę:
1 miejsce w dwuosobowej kabinie: 490€ lub 2100zł
miejsce w jednoosobowej kabinie: 430€ lub 1850zł
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€ / tydzień
kaucja zwrotna: 50€

kajuty:
do wyboru są 4 x dwuosobowe kajuty i 1 x jednoosobowa
wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

>>> FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać ponownej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

Ceny przelotów na/z Korfu z Warszawy można zamknąć w kwocie 400-600zł w dwie strony, jeśli potrzebujesz pomocy w znalezieniu napisz lub zadzwoń. Być może pomocne mogą okazać się również linki zamieszczone poniżej.

link do wyszukiwarki lotów z przesiadkami i bezpośrednimi lotami: 
17-19.09.2020 na Korfu: http://azair.me/!4aRN  /   kayak
26-28.09.2020 z Korfu:  http://azair.me/!4aRP  /   kayak

Latają też tu bezpośrednie czartery z Polski (polecam do wyszukiwania strony eskay.pl lub r.pl)

Transfery między lotniskiem a portem:
to tylko niecałe 9km, więc taxi lub komunikacja lokalna.

Polecam opcję z zostaniem przed/po rejsie kilka dni, noclegi i samochody nie są drogie szczególnie o tej porze roku, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji. 🙂

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest również na jachcie (w ograniczonej ilości więc staramy się oszczędzać)

jednostka

katamaran Lagoon 380 

(prod. 2017)

Nowy Katamaran Lagoon 380 z 2017 roku. ​Rejs katamaranem to same zalety, ogromna przestrzeń, brak przechyłów i dużo większa stabilność niż jedno​kadłubowego jachtu – to pływający luksusowy apartament dla ​10​ osób (4 ​duże ​dwuosobowe kajuty​,​ 2 jednoosobowe i 2  łazienki z prysznicami).​ W Grecji gdzie często brak wystarczającej infrastruktury w portach – to najlepsze rozwiązanie!

Lagoon 380 jest najczęściej kupowanym katamaranem na świecie. Ten klasyk z serii produkowanych przez stocznię Lagoon jachtów oferuje właścicielom i ich gościom komfort, przestrzeń i pełną swobodę.

Lagoon 380 jest jachtem skonstruowanym na bazie wieloletnich doświadczeń stoczni w produkcji luksusowych katamaranów. Perfekcyjnie zaplanowana konstrukcja z łatwym dostępem do silników, szerokim kokpitem z dużym stołem i wygodnymi kanapami gwarantują wypoczynek na najwyższym możliwym poziomie.

Znajdujący się na górnym pokładzie salon z kuchnią jest idealnie doświetlony dzięki panoramicznym oknom, a możliwość otwarcia przesuwanych drzwi pomiędzy kokpitem i salonem daje okazałą, otwartą przestrzeń.

Wygodne sypialnie z podwójnymi łóżkami są bardzo dobrze doświetlone, dzięki oknom umieszczonym pod linią zanurzenia, cumując w ciepłych morzach, można obserwować kolorowe życie podwodne.

  • Length over all 11,55m
  • Beam 6,53 m
  • Draft 1,15 m
  • Mast clearance 17,32 m
  • Light displacement (EEC) 7,26 t
  • Sail area 77 m2
  • Full-batten mainsail 47 m2
  • Furling genoa 30 m2
  • Engine (std) 2 x 21 HP
  • Fuel capacity 2 x 100l
  • Fresh water capacity 300l
  • No. Of berths 10
Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!