Tajlandia / morze Andamańskie

Rejs po najpiękniejszych zakątkach Tajlandii i morza Andamańskiego w nieśpiesznym rejsie katamaranem. Trasa naszego rejsu przebiega m.in. przez zatokę Phang Nga, Koh Hong, Krabi, Khao Phing Kan (James Bond Island), Panyi, Hong, Rai Leh, Koh Phi Phi Don, Phi Phi Le, Khai Nui, Nakha Yai czyli wszystkie najważniejsze miejsca w których trzeba być 🙂

dwa rejsy:
1. 7-14.11.2020 + dla chętnych 7 dni na lądzie
2. 14-21.11.2020 + dla chętnych 7 dni na lądzie

Każdy kto słyszy o Tajlandii od razu kojarzy z niesamowitymi obrazami strzelistych wapiennych skał porośniętych soczystą zielenią wyrastających z wody o niesamowicie soczystych odcieniach turkusu oraz białe plaże oddzielające ciepłe morze Andamańskie od soczystej zieleni lasów i palm. To właśnie tu będziemy żeglować naszym wygodnym katamaranem wyposażonym w generator i odsalarkę, odwiedzimy tylko najbardziej spektakularne i najpiękniejsze miejsca. A po rejsie lub przed, zachęcamy przynajmniej do 5 dni zwiedzania Tajlandii wraz z załogą 🙂

Te rajskie krajobrazy wręcz zachęcają do nurkowania i kąpieli wśród licznych, kolorowych raf koralowych oraz żółwi morskich i kolorowych egzotycznych ryb. Będziemy zasypiali i budzili się w tych rajskich krajobrazach, to będzie nasza codzienność 🙂 Termin też nie jest przypadkowy, to początek sezonu, już w porze suchej i gdy uroku tych rajskich scenerii nie przysłaniają jeszcze tłumy turystów, a wszystko będzie w przedsezonowych cenach.

Na naszej trasie znajdą się m.in.:

Phang Nga, Koh Hong, Krabi, Khao Phing Kan (James Bond Island), Panyi, Hong, Rai Leh, Koh Phi Phi Don, Phi Phi Le, Khai Nui, Nakha Yai

Rejs w Tajlandii po najpiękniejszej jej części, po morzu Andamańskim. Termin nie jest przypadkowy, to początek sezonu, już w porze suchej, gdy uroku tych rajskich scenerii nie przysłaniają jeszcze tłumy turystów, a wszystko jest w przedsezonowych cenach.

Już pierwszego dnia postaramy się wypłynąć na wyspę Koh Nakha Yai (lub Ko Wa Yai, w zależności od wiatrów), gdzie spędzić tam wieczór i noc. Następnie udamy się na Koh Hong – to tutaj znajduje się słynna jaskinia, która wychodzi na śródlądowe jezioro otoczone klifami. Koniecznie pojawimy się na Khao Phing Kan, najbardziej znanej jako Wyspa Jamesa Bonda tu też warto spędzić noc. Tutejsze krajobrazy zachwyciły również scenarzystów ponad 30 innych znanych filmów w tym Gwiezdnych Wojen.  W Ao Thalin będzie można wybrać się na wycieczkę kajakiem przez namorzyny, w których żyją małpy i wiele różnych gatunków ptaków. Na Panyi, pływającej rybackiej wiosce, która na każdym robi wrażenie, spróbujemy uzupełnić prowiant w ryby i owoce morza oraz przyjrzymy się panującym tu zwyczajom. Na Koh Hong East, jeśli będziecie chcieli, można spróbować słynnych tajskich masaży. Stąd popłyniemy w kierunku wyspy Koh Dam Kai „Chicken Island” gdzie w czasie odpływu można przejść suchą stopą po odsłaniającej się piaszczystej plaży z jednej wyspy na drugą. Kolejny obowiązkowy punkt naszego rejsu to Koh Phi Phi Don – uważaną za jedną z najpiękniejszych wysp na świecie – po południu rzucimy tu kotwicę, żeby z morza podziwiać tą wyjątkową scenerię w ciepłej barwie promieni zachodzącego słońca. Kolejna wyspa z niesamowitymi klifami to Koh Phi Phi Ley, jej piękno zachwyciło również scenarzystów filmu „Plaża” z Leonardo Di Caprio. Odwiedzimy też malutką Koh Kai Nai, piękną małą wysepkę z nieskazitelnie czystymi białymi plażami. W zatoce znajdziemy również niemal dziewicze wyspy takie jak Koh Yao Yai i Koh Yao Noi z pięknymi piaszczystymi plażami i palmami. Cały ten rejon to niezwykłe miejsce z osobliwymi obrazami nie przypominającymi żadnego innego rejonu na świecie. 

Przed nami podróż po rajskich krajobrazach gdzie turkus wody, piasek, wapienne skały i soczysta zieleń występują tylko w najbardziej soczystych odcieniach tych barw. Jeśli jeszcze nie byłeś w tym miejscu na pewno się w nim zakochasz, a jeśli już byłeś, poznasz je z zupełnie nowej strony – z dużo lepszej perspektywy – z pokładu katamarana, który daje możliwość przebywania w tym magicznym miejscu w niesamowitej bliskości.

Część lądowa (dla chętnych)

Ta część nie jest elementem oferty rejsu, niemniej jeśli zdecydujecie się na zwiedzanie w grupie rejsowej na lądzie, to będzie z Wami osoba, która zna te miejsca i zaplanuje oraz poprowadzi zwiedzanie. Będzie to przysłowiowa wisienka na torcie po zapierającej dech w piersiach tygodniowej dawce tych niesamowitych widoków malowanych przez naturę. Warto zwiedzić część lądową z jej okazałymi zabytkami architektury i poznać zwyczaje tej egzotycznej i wciąż jeszcze zachowującej swój styl Tajlandii. Warto na tą część przeznaczyć przynajmniej 5-7 dni. Samą drogę pomiędzy Phuket a Bangkokiem najlepiej pokonać lokalnymi liniami lotniczymi, koszt przelotu to ok. 100-200zł. Stąd warto wybrać się do Ayutthaya ze słynnymi świątyniami z listy UNESCO, Mae Klong, Damnoen Saduak, Kanchanaburi oraz oczywiście sam Bangkok na który zawsze będzie mało czasu bez względu na to ile go przeznaczycie 🙂 Zostańcie na lądzie minimum 5 dni, 7 to już optymalny czas. Jeśli zdecydujecie się na nieco dłuższy pobyt to warto udać się na północ do Sukhothai, Si Satchanalai, Chiang Mai oraz Chiang Rai.

Nieodzownym elementem tej części jak i samego rejsu będzie kuchnia, będziemy podążać za najlepszymi miejscami z lokalną kuchnią z dala od miejsc przeznaczonych dla turystów zachowując sprawdzone zasady jak i co jeść i pić, a czego nie.

Przebieg rejsu

Początek i koniec rejsu w Ao Po Grand Marina, Phuket.
Zaokrętowanie: w pierwszym dniu od godz. 12:00, wyokrętowanie ostatniego dnia do godz. 10:00.
Trasa rejsu przebiega przez Phang Nga, Koh Hong, Krabi, Khao Phing Kan (James Bond Island), Panyi, Hong, Rai Leh, Koh Phi Phi Don, Phi Phi Le, Khai Nui, Nakha Yai.

Długość trasy to 180Mm (średnio ok. 30Mm dziennie),
którą pokonamy w ciągu ok. 45h godzin żeglugi.

Rejs zaczynamy na Phuket w marinie Ao Po [tutaj]. Okrętujemy się na katamaranie nie wcześniej niż o godz. 12:00 pierwszego dnia, prowiantujemy jacht, dokonujemy odprawy i następnego dnia rano albo jeszcze tego samego wyruszamy do pierwszego punktu naszej trasy. Wybór kierunku – na północ czy na południe najpierw, będzie zależał od kilku czynników. Po pierwsze od tego, o której porze dnia ruszymy i w jakiej sekwencji pływu będziemy oraz od warunków meteo.

Zatoka Phang Nga skrywa mnóstwo niespodzianek, znajduje się tu wyspa Khao Phing Kan zwana wyspą Jamesa Bonda która zachwyciła scenarzystów ponad 30 znanych filmów w tym kultowych przebojów z Agentem 007 czy Gwiezdnych Wojen. Ale znajdziemy tu też niemal dziewicze wyspy takie jak Koh Yao Yai i Koh Yao Noi z pięknymi piaszczystymi plażami i palmami. To niezwykłe miejsce z osobliwymi krajobrazami nie przypominającymi żadnego innego rejonu na świecie. 

Niezbędne dokumenty: paszport z terminem ważności min. 6 miesięcy od dnia przylotu do Tajlandii.
Szczepienia: brak wymogu, zalecenia: WZW A.

 

Charakter rejsu

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu morskim.

W planie nocne postoje w portach i na kotwicy, wedle możliwości i chęci załogi również nocne pływanie. Dużo okazji do zwiedzania, kąpiele, nurkowanie, całodniowe postoje w ciekawych miejscach, treking.

Cena

cena za 1 osobę: 800€ lub 3500zł (za 1 miejsce w kabinie dwuosobowej)
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie i wszelkie opłaty):
ok 3.000 – 5.000 BTH (100-150€)
kaucja zwrotna: 100€

płatność w 3 ratach:
1. 25% (200€ lub 875PLN) w ciągu 48h od otrzymania potwierdzenia rezerwacji,
2. 25% (200€ lub 875PLN) do 30 kwietnia 2020
3. 50% (400€ lub 1750PLN) do 31 sierpnia 2020

kajuty
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach, wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ – ZGŁOSZENIE NA REJS

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy, Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 8 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego. 

Transfery

Połączeń jest cała masa, szybszych, tańszych, z długą przesiadką i czasem na zwiedzanie np. Doha albo Istambułu… niech to będzie już początkiem przygody – ja będę szukał takiego właśnie połączenia. Dlatego warto też z dużym wyprzedzeniem zarezerwować miejsce na rejsie aby pozgrywać transport. Dzisiaj (11.2019) jeszcze nie ma siatek połączeń na czas rejsu, ale loty są cały rok więc bez problemu je znajdziemy, im więcej czasu tym większa szansa na znalezienie tańszego lotu. W tym roku rekordowo tanie udało się zestawić połączenia za ok 1200zł w dwie strony, a tzw. normalne ceny plasują się w okolicach 2000zł w dwie strony.

Najlepiej dolecieć do Phuket, stamtąd już tylko kawałeczek do portu, dla chętnych zorganizujemy z lotniska transfer do portu 14.11 lub 21.11. A jeśli zdecydujesz się na część lądową i zwiedzanie z nami Tajlandii to szukaj lotu powrotnego nie wcześniej niż z Bangkoku 14.11 lub 28.11 jeśli będziesz w drugiej załodze (rejs 14-21.11.2020).

przylot – najpóźniej w dniu rejsu, najlepiej do Phuket.
powrót – najwcześniej w ostatnim dniu rejsu najlepiej z Phuket lub Bangkoku jeśli zostaniesz dłużej.

Inne ważne informacje

Wizy – nie obowiązują.
Paszport – potrzebny, ważność przynajmniej 6 miesięcy od dnia przylotu.
Szczepienia – nie ma obowiązku, zalecana przeciwko WZW A.
Komary, żywność, woda, czego nie pić i nie jeść – o tym wszystkim na odprawie załogi prze rejsem.

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 5B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
– wyżywienie
– ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja wynosi 100€ zamiast 450€)
– opłaty portowe
– opłaty odpraw celno-paszportowych
– paliwo
– silnik zaburtowy
– końcowe sprzątanie
– inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 100 zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego

Jednostka

katamaran Lagoon 421

(odsalarka, generator i elektryczne toalety)

Rejs katamaranem to same zalety, ogromna przestrzeń, brak przechyłów i dużo większa stabilność niż jednokadłubowego jachtu – to pływający luksusowy apartament dla max. 10 osób (4 dwuosobowe, 1 jednoosobowa kajuta i 4 łazienki z prysznicami).

W szczególności tu, w Phang Nga gdzie często brak infrastruktury jak również samych portów, możliwość podejścia do brzegu przy długich wypłyceniach, dużo bliżej niż normalnym jachtem, stanowi ogromną zaletę.

  • Builder:Lagoon
  • Length:12.65/41.5
  • Beam:7.5/24.7
  • Draft:1.28/4.2
  • Displacement:12.17
  • Engines:2
  • Engine Make:Yanmar
  • Engine Model:3JH5CE
  • Engine Power:40 HP
  • Speed : (Max/Cruising) (kn)8.5/6
  • Generator:Cummins Onan 9.5 KW
  • Main Sail: (sqm)714
  • Genoa / Jib: (sqm)386
  • Water Tank: (l)2 x 175
  • Fuel Tank: (l)2 x 300
  • Anchor Type:Electric
  • Ft of chain: (m/ft)60/200
  • Guests:11
  • Cabins:4
  • Heads:4

+ Specifications

  • Air Conditioning
  • Bimini
  • Bimini-top
  • Cooking gas
  • Deck Fridge
  • Deck Shower
  • Electric Anchor Windlass
  • Electric Toilets
  • External Cockpit Speakers
  • Fans in all Cabins & Saloon/Galley
  • Freezer
  • Fridge

 

  • Galley & Domestic Equipment
  • Gas Bottle
  • Generator
  • Modern Galley
  • Salon Converts to Double Berth
  • Solar Panel
  • Sprayhood
  • Tool Kit
  • USB Sockets in All Cabins
  • Voltages: 12V/220 V
  • Water Maker
  • Wind Instrument

+ Safety Equipment

  • Fire Blanket
  • Fire Extinguishers
  • First-Aid Kit
  • Flares
  • Horseshoe Lifebuoy
  • Life Jackets

+ Amenities

  • BBQ
  • Children Ok
  • iPod/Device Hookups
  • MP3 Player
  • Salon Stereo Salon TV
  • Sun Awning

+ Water sports

  • Dinghy & Outboard

+ Navigational

  • Autopilot
  • Binoculars
  • Chart Plotter
  • Charts
  • Cruising guide
  • Dividers
  • Electric Winches Genoa
  • Electric winches main sail
  • External Cockpit Chartplotter
  • GPS/chart plotter/ autopilot
  • Hand Bearing Compass
  • Navigation equipment
  • VHF Radio

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!