fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

Karaiby – jak w raju

7-17.04.2021 (11 dni, 10 nocy)

Rejs dużym katamaranem nieśpiesznie po najpiękniejszych zakątkach Karaibów, podczas którego zawiniemy na najpiękniejsze plaże i zatoki morza Karaibskiego na północ od Martyniki. Począwszy od epickiej Martyniki i Gwadelupe przez Marie-Galante, La Désirade, Les Saints: Terre de Haut, Terre de Bas. Rejs po francuskich terytoriach zamorskich, w zasięgu roamingu UE i bez paszportu i kwarantanny (strefa Schengen).

Chyba nie trzeba za dużo namawiać i opisywać… Karaiby każdy wie jakie są 🙂albo ma wyobrażenie… tam trzeba po prostu być, ale żeby zachwyciły… potrzebny jest do tego przynajmniej katamaran. 🙂 Temperatury ok. 32C, woda 30C. Marzec to jeszcze szczyt sezonu, a jak to w sezon… jest wtedy kiedy pogoda jest najlepsza 🙂 do tego niesamowite plaże, lasy deszczowe, rafy koralowe, kolorowe rybki, delfiny, żółwie, wieloryby… cała przyroda zachwyca. No i te owoce morza i świeże ryby prosto na grilla 🙂

[ tu znajdziesz trochę zdjęć z poprzednich edycji naszych rejsów po Karaibach ]

Przepiękne plaże, gorący piasek, niesamowita przyroda, drinki ze świeżych owoców w cieniu palm… kąpiele w ciepłym i błękitnym morzu… i „klimacik” 🙂 no bo kto nie oglądał piratów z Karaibów? 😉 To właśnie Karaiby, to miejsce zdecydowanie dla Ciebie! Na każdej z licznych wysp można opalać się na prawdziwie zachwycających wybrzeżach. Występują tu różnorodne plaże; o piasku białym jak mąka, są też czarne jak węgiel oraz te klasyczne, żółte. Większość z nich jest pusta. Mimo, że gwarancja dobrej pogody przyciąga turystów z całego świata, to raczej kierują się do kilku nadmorskich kurortów. A nam pozostaje się cieszyć, przestrzenią tylko dla nas gdzie nie dotrze żaden duży statek pasażerski i jedynymi osobami odwiedzającymi te rejony są żeglarze.

Karaiby to obszar występowania pasatów. Stałe wiatry ze wschodu niezwykle ułatwiają żeglugę w tym rejonie świata i umożliwiają żeglugę niemal zawsze w półwietrze. Pływanie po zawietrznej stronie wysp chroni nas też przed uciążliwą oceaniczną falą. W takich warunkach pogodowych zwiedzanie tropikalnych wysepek, położonych w stosunkowo niewielkich odległościach od siebie, to sama przyjemność. To istny raj dla wszystkich którzy szukają wytchnienia od zimnej i nieprzyjemnej aury panującej wówczas w Europie.

Przebieg rejsu

7-17.04.2021 (11 dni, 10 nocy)

początek i koniec rejsu w Le Marin (Martynika)
zaokrętowanie: w pierwszym dniu od godz. 17:00. wyokrętowanie ostatniego dnia o godz. 9:00
po drodze zwiedzamy: Martinique, Gwadelupa  przez Marie-Galante, La Désirade, Les Saints: Terre de Haut, Terre de Bas.
max. 300Mm / łącznie ok. 60h godzin żeglugi

Oczywiście trasę możemy skrócić ale na pewno nie zostanie ona wydłużona. Dokładny cel naszych postojów omówimy pierwszego dnia rejsu i uzależniamy to od kondycji załogi, chęci i przede wszystkim warunków meteo.

Rejs zaczynamy na Martynice w Le Marin [dokładnie w tym miejscu] okrętujemy się na katamaranie nie wcześniej niż o godz. 17:00, prowiantujemy jacht i następnego dnia rano lub jeszcze tego samego dnia wyruszamy na północ w kierunku Gwadelupy. Tam kąpiele wśród raf koralowych, zwiedzanie lub całodzienna wycieczka samochodem lub busem z majfrendem po wyspie. Jeśli meteo będzie korzystne opłyniemy całą Gwadelupę zatrzymując się w niesamowitych zatoczkach i przy przepięknych plażach korzystając z bogactwa morza w postaci świeżych ryb, mięczaków i lobsterów dostarczanych bezpośrednio na nasz grill na pokładzie katamaranu 🙂 Później czeka nas zjawiskowy archipelag Les Saintes ze spektakularnymi i zacisznymi zatoczkami zatoczkami oraz La Desirade. To niewielka wyspa otoczona licznymi rafami koralowymi, to raj do nurkowania i snorkelingu. W okolicznych wodach zidentyfikowano 24 gatunki ssaków wodnych – to najlepsze miejsce na morzu Karaibskim do obserwacji licznych delfinów i wielorybów.

Niezbędne dokumenty: dowód osobisty.
Szczepienia: brak wymogu, zalecenia.

Charakter rejsu

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu morskim.

W planie nocne postoje w portach i na kotwicy, wedle możliwości i chęci załogi również nocne pływanie. Dużo okazji do zwiedzania, kąpiele, nurkowanie, całodniowe postoje w ciekawych miejscach.

To Karaiby

…życie toczy się tam własnym tempem i nierzadko pewne procesy są niepojęte dla europejczyków 🙂 Oczywiście jest tam cywilizacja ale czasami z różnych względów, być może, będziemy musieli zmienić trasę. Powyższy opis trasy należy traktować jako ramowy i choć jeszcze nigdy nie zdarzyło się zmienić go radykalnie, to  zawsze może być ten pierwszy raz. Ale spokojnie, jesteśmy na to przygotowani zawsze 🙂 no i jedno jest pewne – gdziekolwiek nas nie poniesie… będzie zjawiskowo i wspaniale pośród epickich plaż, palm, raf koralowych i majfrendów z paciorkami 🙂

Ahoj przygodo! 🙂

Ceny

koszt za 1 osobę: 950€ lub 4280zł (miejsce w kabinie dwuosobowej)
koszt za miejsce w kabinie jednoosobowej: 850€
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): ok 200€ kaucja zwrotna: 100€

płatność w 3 ratach:
1. 350€ lub 1580zł w ciągu 48h od otrzymania potwierdzenia rezerwacji,
2. 300€ lub 1350zł do 20 lutego 2021,
3. 300€ lub 1350zł do 17 marca 2021.

kajuty
4 kajuty dwuosobowe z łazienkami + 1 kajuta jednoosobowa,
wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

>>> FORMULARZ – ZGŁOSZENIE NA REJS

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy, Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego. 

Transfery

Po zapisaniu się na rejs zaproponuję Ci konkretne rozwiązania w tym transfery z lotnisk, natomiast jeśli chcesz wiedzieć wcześniej jak to z grubsza wygląda to zapoznaj się z opisem poniżej:

Do/z Martyniki (FDF) najtaniej można dostać się z Paryża (ORY)
W kolejności od najtańszych: Level, Iberia, Corsair, Carraibian, najtaniej udało mi się kupić bilety za 200€ w dwie strony – im wcześniej tym taniej.

bilet w dwie strony kosztuje ok. 200-250€ (mino, iż na forach internetowych mówią, że 2500zł to tanio za bilet w dwie strony) za tyle powinno się udać je kupić, chętnych będę informował o aktualnych cenach biletów.

Do Paryża natomiast najlepiej LOTem lub EasyJetem z Polski na lotnisko CDG, jeśli lot na Martynikę będzie rano lub około południa zastanówcie się czy nie warto przylecieć dzień wcześniej, żeby bez pośpiechu i nerwów spokojnie zdążyć na samolot na Martynikę – posiadam różne oferty na atrakcyjne noclegi tam.
Transfery pomiędzy lotniskami w Paryżu to koszt ok 20€, autobusem, kolejką, metrem lub taxi, np.:
http://www.parisaeroport.fr/en/passengers/access/paris-orly/public-transport#

żadne z linii lotniczych z Polski nie lądują na lotnisku ORY, zatem pozostaje De Gaulle (CDG) natomiast odradzam latanie na Beauvais (BVA) bo daleko, a koszt transferu stamtąd często będzie kosztował tyle co różnica w cenie na bilecie. Z lotniska (CDG) do (ORY) kursują bezpośrednie autobusy (czas podróży 1:10h) które odjeżdżają i zatrzymują się pod terminalami lotnisk (linia Direct 3), koszt przejazdu 21€. Jeśli przylecisz na lotnisko CDG o 10:00 porannym lotem z warszawy w dniu lotu, to pomożemy zorganizować transfer między lotniskami jeśli odpowiednio wcześniej powiesz nam o tym.

Opcja z noclegiem w Paryżu: możesz też wybrać się przed rejsem do Paryża i zatrzymać się w niedrogim, sprawdzonym miejscu z przynajmniej kilkoma osobami spośród załogi, a rano wspólnie wybrać się z nami na lotnisko 🙂

na Martynice do portu (Le Marin):
można dojechać busem (nie jeździ już od soboty wieczór do niedzieli włącznie, a sam rozkład jazdy jest dość… mało zobowiązująco traktowany) za ok 8€, taxi. ok 80€ lub zamówionym transferem (60€ za kurs max. 6 osób + 10€ za każdą dodatkową osobę) lub wynajętym samochodem na lotnisku, a oddać go w porcie w wypożyczalni. Zamówię transfer lub wynajmiemy busa i razem podzielimy się kosztami.

Warto zostać po rejsie kilka dni lub przylecieć wcześniej żeby zwiedzić Martynikę, podczas rejsu skupimy się na innych wyspach więc Martynika czeka na Was 🙂

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 5B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
– wyżywienie
– ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja wynosi 100€ zamiast 450€)
– opłaty portowe
– opłaty odpraw celno-paszportowych
– paliwo
– silnik zaburtowy
– końcowe sprzątanie
– inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 100 zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego

Jednostka

Katamaran Lagoon 400 S2 (model 2017)

Rejs katamaranem to same zalety, ogromna przestrzeń, brak przechyłów i dużo większa stabilność niż jednkadłubowego jachtu – to pływający luksusowy apartament dla max. 12 osób (4 dwuosobowe kajuty z łazienkami i prysznicami, 2 pojedyncze i jedna dwusobowa rozkładana koja w mesie).

W szczególności na Karaibach gdzie często na wyspach brak infrastruktury jak również samych portów, możliwość podejścia do brzegu przy długich wypłyceniach dużo bliżej niż normalnym jachtem stanowi ogromną zaletę.

Światowa premiera najnowszej konstrukcji ze stoczni Lagoon odbyła się podczas targów BOOT w Dusseldorfie – katamaran zachwycił zwiedzających targi do tego stopnia, że stoisko Lagoon było jednym z najbardziej zatłoczonych.

Najnowszy katamaran żaglowy – Lagoon – zachwyca pod każdym względem. Może poszczycić się piękną sylwetką i nienaganną linią kadłuba. Mamy do czynienia z konstrukcją, która zachowuje idealne proporcje pomiędzy komfortem rodzinnych rejsów, a właściwościami nautycznymi, o które zadbało jedno z najlepszych biur projektowych – VPLP.

Przesunięcie masztu bliżej rufy sprawiło, że obsługa jachtu jest bardzo wygodna, co dodatkowo ułatwia korzystanie z dużych i łatwych żagli przednich. Layout kokpitu oferuje armatorowi i jego gościom tyle miejsca, co na znacznie większych jednostkach, a szerokie platformy rufowe sprawiają, że postój na urokliwych kotwicowiskach i kąpiele w ciepłym morzu to prawdziwa przyjemność.

Wnętrze jachtu jest idealnie doświetlone za sprawą dużych, panoramicznych okien, które gwarantują także doskonałą widoczność podczas żeglugi. W każdym wariancie projektanci przewidzieli duże, wygodne kabiny z łazienkami. We wszystkich pomieszczeniach znajdują się duże okna, dzięki którym można do woli rozkoszować się pięknymi widokami podczas żeglugi i postojów.

Dane podstawowe

  • Marka: Lagoon
  • Typ Łodzi: Katamaran
  • Całkowita Długość: 11.97 m
  • Szerokość: 7.25 m
  • Zanurzenie Minimalne: 1.25 m
  • Pojemność Zbiornika Wody: 300 L
  • Pojemność Zbiornika Paliwa: 300 L
  • Kabiny: 4+2
  • Koje: 10+2
  • Maksymalna ilość pasażerów: 12
  • Łazienka z WC i prysznicami: 4
  • Ilość Silników: 2
  • Moc: 45 hp

inne:

  • grill
  • zestawy do nurkowania dla załogi
  • pełne wyposażenie kambuza
  • ponton z silnikiem zaburtowym

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!