fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

Brandarisrace

to największe wydarzenie żeglarskie dla klasycznych żaglowców w Holandii. Każdego roku 80 żaglowców z ponad 2000 członkami załóg na pokładach walczy ze sobą oraz z żywiołami. To święto piękno starych żaglowców i entuzjazm otaczających je ludzi.

Harlingen, pięknie położone nad Morzem Wattowym, od wielu lat jest domem dla 80 historycznych żaglowców. Stare barki żeglarskie z ubiegłego wieku i często ponad stu letnie jednostki takie jak nasza na której będziemy żeglować to jednostki płaskodenne zdolne do postoju na osuchach bez tradycyjnych kilów, ale z tzw. mieczami holenderskimi po obu stronach kadłuba. Te łodzie walczą pod koniec sezonu podczas wyścigów z Harlingen do Terschelling. Trasa ma około 15 mil i może trwać od 2 do 6 godzin, w zależności od wiatru.

trasa regat:

Amsterdam

Amsterdam, to jedno z najbardziej otwartych miast świata. Amsterdam słynie ze swoich kanałów oraz swobodnego podejścia do życia. Znajdziemy tu również wiele muzeów i innych placówek kulturalnych. Miasto wręcz kipi historią. Spacerując po centrum miasta co chwilę natrafimy na fasadę historycznego budynku lub inny ślad po średniowiecznej historii miasta.

W przeszłości Amsterdam był jednym z najważniejszych portów świata. To tu siedzibę miała pierwsza korporacja świata – Holenderska Kompania Wschodnioindyjska. Z portu w Amsterdamie wypełnione towarami statki ruszały w świat i to tu rozładowywano towary przywiezione z holenderskich kolonii oraz innych miejsc z całego świata. Do dziś port w Amsterdamie jest jednym ważniejszych w Europie.

Morze Wattowe

Morze Wattowe (niem.Wattenmeer) jest swoistą osobliwością, które pomimo nazwy … nie jest morzem:). To akwen obejmujący południowo-wschodnią część Morza Północnego, pomiędzy kontynentem, a łańcuchem Wysp Fryzyjskich, który ze względu na wyjątkowy ekosystem w 2009 roku park został wpisany na listę światowego dziedzictwa przyrodniczego UNESCO. Tu życie toczy się w cyklu pływów. W czasie odpływu można spacerować kilometrami przez równiny pływowe, czyli po odsłoniętym dnie morza. Zobaczcie, jak niesamowicie Morze Wattowe wygląda z góry:

Wyspy Fryzyjskie

Wyspy Fryzyjskie (niem. Friesische Inseln) to archipelag wysp na Morzu Północnym, który rozciąga się wzdłuż wybrzeży Holandii, Niemiec i zachodniej części Półwyspu Jutlandzkiego (Dania). Ludzie tu mieszkający od wieków toczą walkę z morzem o swój byt i przetrwanie. Usytuowanie geograficzne nie ułatwia miejscowym życia, jednak w tym surowym krajobrazie urzeka piękno i spokój.

Przebieg rejsu

Zaczynamy w Harlingen, w piątek, max. o 20:00 będziemy mogli już wejść na jacht (w praktyce dużo wcześniej), rano w sobotę robimy odprawę (safety i inne sprawy organizacyjne) i ruszamy …płyniemy. Początkowa trasa rejsu to regaty Brandarisrace po morzu Wattowym z Harlingen do Terschelling gdzie odbędzie się uroczyste zakończenie regat i integracja albo zwiedzanie wyspy. Wrócimy stamtąd w niedzielę i skierujemy się od razu w kierunku Amsterdamu przez śluzy, kanałami, zatrzymując się w ciekawych miejscach na dłużej. Tam zagościmy przynajmniej cały dzień i dwie noce, po czym zaczniemy naszą podróż powrotną zatrzymując. Do portu w Harlingen wracamy w piątek i z pokładu schodzimy przed 15:00.

Przebieg rejsu

termin: 15-22.10.2021
trasa: Harlingen – Teshering (regaty) / Harlingen – Amsterdam – Harlingen

Cena

koszt rejsu to 2290zł (ze wszystkim bez transportu do Harlingen)
w cenie jest wyżywienie (3 posiłki) + kawa / herbata bez limitu
nie ma innych dodatkowych kosztów, kaucji
trzeba tylko dojechać
w cenie nie ma alkoholu i innych używek

płatność: w 3 ratach:
1 rata 700zł niezwłocznie po otrzymaniu potwierdzenia
2 rata 700zł do 31.05.2021
3 rata 890zł do 16.08.2021

zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga 15 lub 23 osoby + 2 członków załogi stałej + 1 kuk
(ilość osób będzie zależała od obostrzeń nałożonych przez rząd Królestwa Niderlandów, być może już w X.2021 nie będą one obowiązywały i załoga będzie stanowiła pełną obsadę 23+3 osób)

kapitan
jednostkę prowadzi stała załoga składająca się z kapitana i bosmana, ale będzie też potrzebna pomoc załogi aby podnieść na dużą wysokość potężny gafel lub sklarować żagiel, pomoc przy cumowaniu – manewrowanie taką jednostką to nie lada wyczyn 🙂

Charakter rejsu

Rejs na wyjątkowo stabilnej jednostce, to idealny moment na odpoczynek i dobrą zabawę. Wiele okazji do zwiedzania tych jakże innych swoją urodą okolic morza północnego od wysp popularnej Chorwacji, Grecji czy Skandynawii. Niemal w każdym porcie można wypożyczyć rower i w ten sposób zwiedzać, to też doskonała okazja do pieszych wędrówek lub jazdy konnej. To idealny moment na zapoznanie się z pływami – dla chcących szkolić się w tym zakresie, w planie całodniowe postoje w ciekawych miejscach i postoje na osuchach. Jeśli chcesz, istnieje możliwość podczas rejsu zamiast np. zwiedzania jednej z wysp, zorganizowania warsztatów z nawigacji lub innych o tematyce żeglarskiej, daj znać, że jesteś tym zainteresowany.

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę (przy czym umiejętności załogi nie są przeszkodą) kapitan może podjąć decyzję o zmianie trasy rejsu.

Transfery

Za każdym razem udało się skoordynować tak, że każdy kto nie chciał lecieć samolotem znalazł miejsce u kogoś w samochodzie.

Samolotem do Amsterdamu (loty z Warszawy, Krakowa, Gdańska),
a z Amsterdamu autobusem do Harlingen lub pociągiem, niektóre kursy z przesiadką, sprawdź na google transport czy nie zmieniły się rozkłady planując podróż.

Samochodem
(koszt paliwa w 2 strony z Warszawy to ok 1000zł) myślę, że tak jak przy każdej edycji tego rejsu da się zgrać wolne miejsca z chętnymi żeby lepiej podzielić koszty dojazdu gdyby ktoś miał wolne miejsce w samochodzie.

Organizacja na rejsie

wachta kambuzowa:
każdy będzie pełnił ja tylko raz podczas rejsu, do obowiązków będzie należała pomoc kukowi, posiłki organizujemy elastycznie żeby nie ograniczać waszego czasu, który możecie przeznaczyć na zwiedzanie, jazdę rowerami, konno…
wachta nawigacyjna:
do obowiązków będzie należała pomoc w stawianiu żagli – to znacznie różni się od tego co znacie z małych jachtów turystycznych, lu żaglowców rejowych. Możliwe też będzie samodzielne sterowanie tym olbrzymem. Jak zawsze pewnie chętnych nie będzie brakowało do pomocy przy żaglach ale będą momenty kiedy będą potrzebne wszystkie ręce na pokładzie 🙂 Manewrowanie w portach tym kolosem zarezerwowane jest dla kapitana, bez steru strumieniowego, przy prądach pływowych, bez jakiejkolwiek pomocy z zewnątrz, płaskim dnem jednostka zachowuje się jak TIR na łysych oponach podczas gołoleci… to trzeba zobaczyć i przeżyć 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej
znajdziesz pod tym linkiem
(weź gumowce, może będziesz chciał pochodzić po dnie morza podczas odpływu 🙂 to niezłe błoto)

składka burtowa
nie ma składki, musicie tylko sami zadbać o napoje dla siebie inne niż kawa i herbata

kaucja
nie ma kaucji

inne

  • na rejsie nie obowiązuje prohibicja, niemniej sugeruję umiarkowanie w spożywaniu alkoholu podczas pływania
  • ubezpieczenie: wymagane! indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt 60 zł za tydzień (w tym tzw. „klauzula alkoholowa” / cena za tydzień, jeśli dłużej, zapytaj)
  • nie przewidujemy kuchni wegetariańskiej, jeśli ktoś jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
    (jeśli jesteś wegetarianinem, daj znać jakoś wspólnie to poukładamy)

Jednostka

Jednostka którą będziemy pływać to doskonale utrzymana 32 metrowa barka żaglowa z 1907 roku z charakterystycznymi dla tego rejonu mieczami holenderskimi. Pozostaje ostatnim takim okazem swojego pokolenia statków rzecznych. Jej kształt pozwala na wyjątkowo szybką żeglugę oraz bezpieczne stawanie na osuchach, a niskie zanurzenie (80 cm) umożliwia dotarcie do obszarów niedostępnych innym jednostkom. Z portu macierzystego w Harlingen można z łatwością dotrzeć na Jezioro IJsselmer, wyspy fryzyjskie, jak i zwiedzić całe Morze Wattowe. Ostatnio wnętrze przeszło gruntowną renowację. Obecnie posiada 24 koje, rozmieszczone w 12 dwuosobowych kabinach z umywalkami, 2 kingstony, 2 niezależne prysznice.

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!