
Karaiby – jak w raju
Rejs po najpiękniejszych zakątkach Karaibów w nieśpiesznym rejsie podczas którego zawiniemy do najciekawszych miejsc: Martinique, St Lucia, St. Vincent, Bequia, Mustique, Canouan, Tobago Cays, Mayreau, Union Islands, Palm Islands, Petite Martinique, Carriacou, Ronde Island, Grenada.
7-17.12.2021 (11 dni, 10 nocy)
Chyba nie trzeba za dużo namawiać i opisywać… Karaiby każdy wie jakie są 🙂 albo ma wyobrażenie… tam trzeba po prostu być, ale żeby zachwyciły… potrzebny jest do tego przynajmniej katamaran. 🙂 Temperatury ok. 32C, woda 30C. Grudzień to też szczyt sezonu, a jak to w sezon… jest wtedy kiedy pogoda jest najlepsza 🙂 do tego niesamowite plaże, lasy deszczowe, rafy koralowe, kolorowe rybki, delfiny, żółwie, wieloryby… cała przyroda zachwyca. No i te owoce morza i świeże ryby prosto na grilla 🙂
[ tu znajdziesz trochę zdjęć z poprzednich edycji naszych rejsów po Karaibach ]
Przepiękne plaże, gorący piasek, niesamowita przyroda, drinki ze świeżych owoców w cieniu palm… kąpiele w ciepłym i błękitnym morzu… i „klimacik” 🙂 no bo kto nie oglądał piratów z Karaibów? 😉 To właśnie Karaiby, to miejsce zdecydowanie dla Ciebie! Na każdej z licznych wysp można opalać się na prawdziwie zachwycających wybrzeżach. Występują tu różnorodne plaże; o piasku białym jak mąka, są też czarne jak węgiel oraz te klasyczne, żółte. Większość z nich jest pusta. Mimo, że gwarancja dobrej pogody przyciąga turystów z całego świata, to raczej kierują się do kilku nadmorskich kurortów. A nam pozostaje się cieszyć, przestrzenią tylko dla nas gdzie nie dotrze żaden duży statek pasażerski i jedynymi osobami odwiedzającymi te rejony są żeglarze.
Karaiby to obszar występowania pasatów. Stałe wiatry ze wschodu niezwykle ułatwiają żeglugę w tym rejonie świata i umożliwiają żeglugę niemal zawsze w półwietrze. Pływanie po zawietrznej stronie wysp chroni nas też przed uciążliwą oceaniczną falą. W takich warunkach pogodowych zwiedzanie tropikalnych wysepek, położonych w stosunkowo niewielkich odległościach od siebie, to sama przyjemność. To istny raj dla wszystkich którzy szukają wytchnienia od zimnej i nieprzyjemnej aury panującej wówczas w Europie.





Przebieg rejsu
7-17.12.2021 (11 dni, 10 nocy)
(istnieje możliwość zakwaterowania na katamaranie dzień wcześniej 6.12 za dodatkową opłatą ok. 25€ / osoba)
początek i koniec rejsu w Le Marin (Martynika)
zaokrętowanie: w pierwszym dniu od godz. 17:00. wyokrętowanie ostatniego dnia o godz. 9:00
po drodze zwiedzamy: Martinique, St Lucia, St. Vincent, Bequia, Mustique, Canouan, Tobago Cays, Mayreau, Union Islands, Palm Islands, Petite Martinique, Carriacou, Ronde Island, Grenada
max. 280Mm / łącznie ok. 60h godzin żeglugi
Oczywiście trasę możemy skrócić ale na pewno ie zostanie ona wydłużona. Dokładny cel naszych postojów omówimy pierwszego dnia rejsu i uzależnimy to od kondycji załogi, chęci i przede wszystkim warunków meteo.
Rejs zaczynamy na Martynice w Le Marin [dokładnie w tym miejscu] okrętujemy się na katamaranie nie wcześniej niż o godz. 17:00, prowiantujemy jacht, dokonujemy odprawy paszportowej i następnego dnia rano wyruszamy na południe w kierunku St. Luci gdzie będzie oczekiwał nas mój przyjaciel 🙂 Chętnych zabierze na całodniową wycieczkę po wyspie swoim samochodem. Będzie to okazja do poznania warunków i miejsc w których żyją mieszkańcy wyspy, wulkan, plantacje bananów, lasy deszczowe, urocze zatoki, punkty widokowe i najdogodniejsze miejsca na zrobienie zakupów pamiątek, może obiad na targu rybnym..? Następnego dnia rano lub jeszcze w nocy wyruszymy dalej, w kierunku St. Lucii i tam w zależności od pory przybycia odprawimy się w zatoce piratów (gdzie do dziś stoją scenografie z filmu piraci z Karaibów” i Antek produkuje, moim zdaniem, najlepszy punch na całych Karaibach) lub na Bequi. Odpoczniemy zwiedzając wyspę z samochodu naszego przewodnika lub poleżymy na gorącym piasku w cieniu palm nad turkusową wodą. 🙂 Stamtąd udamy się w kierunku Mustique i plaży stworzonej z miliona ogromnych muszli oraz epickich Canouan i Mayreau żeby następnie dotrzeć do esencji Karaibów, do Tobago Cays – przepiękne miejsce, grupa małych wysp otoczonych rafą koralową. Te rajskie krajobrazy wręcz zachęcają do snurkowania i kąpieli z żółwiami morskimi pośród raf koralowych. Na dokładkę udamy się na kolację na plażę gdzie zjemy przygotowane na grillu dla nas prosto z wody świeże homary, ryby i przeróżne owoce morza u bardzo życzliwych lokalnych czarnoskórych polaków, chociaż nie znają (prawie) żadnego słowa po polsku to przy ich grillu wisi polska flaga, a ich łódkę zdobi napis „POLSKA JEST NAJLEPSZA”. 🙂 Stamtąd jeśli starczy nam czasu i będziecie chcieli popłyniemy aż na Grendę zawijając na Union Island, Palm Island oraz przepiękne zjawiskowe Carriacou z niesamowitymi plażami i przyrodą. Oczywiście zarówno kolejność jak i sam program ustalimy wspólnie, a to jest tylko moja propozycja. 🙂
Niezbędne dokumenty: paszporty z terminem ważności przynajmniej pół roku od daty końcowej pobytu na Karaibach.
Szczepienia: brak wymogu, zalecenia.
Charakter rejsu
Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu morskim.
W planie nocne postoje w portach i na kotwicy, wedle możliwości i chęci załogi również nocne pływanie. Dużo okazji do zwiedzania, kąpiele, nurkowanie, całodniowe postoje w ciekawych miejscach.
To Karaiby
…życie toczy się tam własnym tempem i nierzadko pewne procesy są niepojęte dla europejczyków 🙂 Oczywiście jest tam cywilizacja ale czasami z różnych względów, być może, będziemy musieli zmienić trasę. Powyższy opis trasy należy traktować jako ramowy i choć jeszcze nigdy nie zdarzyło się zmienić go radykalnie, to zawsze może być ten pierwszy raz. Ale spokojnie, jesteśmy na to przygotowani zawsze 🙂 no i jedno jest pewne – gdziekolwiek nas nie poniesie… będzie zjawiskowo i wspaniale pośród epickich plaż, palm, raf koralowych i majfrendów z paciorkami 🙂
Ahoj przygodo! 🙂
Ceny
koszt za 1 osobę: 950€ lub 4280zł (miejsce w kabinie dwuosobowej)
koszt za miejsce w kabinie jednoosobowej: 850€
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): ok 100€ + 100 USD
kaucja zwrotna: 100€
płatność w 3 ratach:
1. 350€ lub 1580zł w ciągu 48h od otrzymania potwierdzenia rezerwacji,
2. 300€ lub 1350zł do 30 czerwca 2021,
3. 300€ lub 1350zł do 10 września 2021.
kajuty
4 kajuty dwuosobowe z łazienkami + 1 kajuta jednoosobowa,
wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.
Rezerwacja
rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:
>>> FORMULARZ – ZGŁOSZENIE NA REJS
po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy, Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂
Inne
załoga: 10 osób
UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego.
Transfery
Po zapisaniu się na rejs zaproponuję Ci konkretne rozwiązania w tym transfery z lotnisk, natomiast jeśli chcesz wiedzieć wcześniej jak to z grubsza wygląda to zapoznaj się z opisem poniżej:
Do/z Martyniki (FDF) najtaniej można dostać się z Paryża (ORY)
W kolejności od najtańszych: Level, Iberia, Corsair, Carraibian, najtaniej udało mi się kupić bilety za 200€ w dwie strony – im wcześniej tym taniej.
bilet w dwie strony kosztuje ok. 200-250€ (mino, iż na forach internetowych mówią, że 2500zł to tanio za bilet w dwie strony) za tyle powinno się udać je kupić, chętnych będę informował o aktualnych cenach biletów.
Do Paryża natomiast najlepiej LOTem lub EasyJetem z Polski na lotnisko CDG, jeśli lot na Martynikę będzie rano lub około południa zastanówcie się czy nie warto przylecieć dzień wcześniej, żeby bez pośpiechu i nerwów spokojnie zdążyć na samolot na Martynikę – posiadam różne oferty na atrakcyjne noclegi tam.
Transfery pomiędzy lotniskami w Paryżu to koszt ok 20€, autobusem, kolejką, metrem lub taxi, np.:
http://www.parisaeroport.fr/en/passengers/access/paris-orly/public-transport#
żadne z linii lotniczych z Polski nie lądują na lotnisku ORY, zatem pozostaje De Gaulle (CDG) natomiast odradzam latanie na Beauvais (BVA) bo daleko, a koszt transferu stamtąd często będzie kosztował tyle co różnica w cenie na bilecie. Z lotniska (CDG) do (ORY) kursują bezpośrednie autobusy (czas podróży 1:10h) które odjeżdżają i zatrzymują się pod terminalami lotnisk (linia Direct 3), koszt przejazdu 21€. Jeśli przylecisz na lotnisko CDG o 10:00 porannym lotem z warszawy w dniu lotu, to pomożemy zorganizować transfer między lotniskami jeśli odpowiednio wcześniej powiesz nam o tym.
Opcja z noclegiem w Paryżu: możesz też wybrać się przed rejsem do Paryża i zatrzymać się w niedrogim, sprawdzonym miejscu z przynajmniej kilkoma osobami spośród załogi, a rano wspólnie wybrać się z nami na lotnisko 🙂
na Martynice do portu (Le Marin):
można dojechać busem (nie jeździ już od soboty wieczór do niedzieli włącznie, a sam rozkład jazdy jest dość… mało zobowiązująco traktowany) za ok 8€, taxi. ok 80€ lub zamówionym transferem (60€ za kurs max. 6 osób + 10€ za każdą dodatkową osobę) lub wynajętym samochodem na lotnisku, a oddać go w porcie w wypożyczalni. Zamówię transfer lub wynajmiemy busa i razem podzielimy się kosztami.
Warto zostać po rejsie kilka dni lub przylecieć wcześniej żeby zwiedzić Martynikę, podczas rejsu skupimy się na innych wyspach więc Martynika czeka na Was 🙂
Organizacja na rejsie
załogę dzielimy na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 5B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu, a chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.
Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂
co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej
znajdziesz pod tym linkiem
składka burtowa
oprócz kosztu rejsu załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność (żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru.
z kasy jachtowej opłacamy:
– wyżywienie
– ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja wynosi 100€ zamiast 450€)
– opłaty portowe
– opłaty odpraw celno-paszportowych
– paliwo
– silnik zaburtowy
– końcowe sprzątanie
– inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga
kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)
inne
- ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 100 zł za tydzień
- zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
- jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
Jednostka
katamaran Lagoon 400 S2
prod. 2018
Rejs katamaranem to same zalety, ogromna przestrzeń, brak przechyłów i dużo większa stabilność niż jednkadłubowego jachtu – to pływający luksusowy apartament dla max. 12 osób (4 dwuosobowe kajuty z łazienkami i prysznicami, 2 pojedyncze i jedna dwusobowa rozkładana koja w mesie).
W szczególności na Karaibach gdzie często na wyspach brak infrastruktury jak również samych portów, możliwość podejścia do brzegu przy długich wypłyceniach dużo bliżej niż normalnym jachtem stanowi ogromną zaletę.
Specification
- Length overall 11,97 m / Beam 7,25 m
- Draft: 1,21 m
- Cabins : 4 / Heads : 4
- Forepeak single berth : 2
- Beds : 10
- Sail area : 95,0 m²
- Engine : 2 x 40 CV
- Capacity : water 600 l / fuel 400 l
- Year : 2018
comfort and navigation:
- Hot water
- CD /MP3 player
- Barbecue (on request)
- Fridge: Electric
- Fridge capacity: 130 L
- Converter 220 V
- Linen and towels
- Snorkeling gears: on request
- Cockpit speakers
- Lazy bag
- Main sail : full batten
- Genoa: roller
- GPS plotter
- Sounder
- Wind speed
- Autopilot
- VHF
- Anemometer
- Dinghy
- Bimini hard top
- Deck shower
- Cockpit cushions
- Electric windlass
- Davits
- Solar pannels
skontaktuj się z nami
zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com