Karnawał na Wyspach Kanaryjskich

Gran Canaria > La Palma / El Hierro / La Gomera > Teneryfa 

Rejs One-way – żeby zobaczyć więcej i nie wracać do tego samego miejsca.

Co prawda to początek obchodów karnawału na Wyspach Kanaryjskich ale imprez nie będzie brakowało 🙂 Są to największe (zaraz po Rio) imprezy karnawałowe w tej części świata. Już pierwszego dnia rejsu w Las Palmas odbywają się przeglądy zespołów tanecznych oraz imprezy z muzyką na świeżym powietrzu – więc to na początek 🙂 Mając w ręku wszystkie programy karnawałowe z każdej wyspy, pierwszego dnia rejsu wybierzemy 2 z 3 (La Gomera, La Palma, El Hierro) na które popłyniemy. Na Gomerze tematami przewodnimi tamtejszych obchodów karnawałów będzie Cyrk (San Sebastian) oraz Średniowiecze (Valle Gran Rey), popłyniemy też na La Palmę – najbardziej zieloną wyspę spośród wszystkich wysp archipelagu oraz na najmniejszą El Hierro – najmniej turystyczną wsypę na której jest ponad 1000 wulkanów 🙂 Koniec rejsu zaplanowałem w Santa Cruz na Teneryfie gdzie przypadkiem właśnie w sobotę wieczorem zaplanowane są duże parady i imprezy taneczne – i tam właśnie będziemy! 🙂

Na całym archipelagu panuje specyficzny klimat subtropikalny. Dzięki wpływowi oceanu występują stosunkowo niewielkie wahania temperatur utrzymujących się przez cały rok w okolicach 20-30°C. Brak jest wyraźnie zaznaczających się pór roku. Deszcze są rzadkie, a ich występowanie nieregularne, różniące się pomiędzy wyspami, jak również w obrębie samych wysp. Roczna suma opadów jest o połowę niższa niż w Polsce, a do ciekawostek należy zaliczyć fakt, iż w niektórych miejscach (La Palma) w ogólne nie występują burze. Wahania temperatury wody w oceanie są nieznaczne i utrzymują się w granicach 18-22°C, za co odpowiedzialne są dwa występujące w okolicy prądy morskie: Golfstrom i Kanaryjski.

Teneryfa

Oprócz pięknych krajobrazów, różnorodnej flory i fauny oraz malowniczych zatok z kamienistymi plażami na wyspie jest bardzo rozwinięty przemysł turystyczny z licznymi atrakcjami. Parki rozrywki, piaszczyste, sztuczne plaże, liczne oferty wycieczek i sportów wodnych sprawiają, że niektórzy przyjeżdżają na tę wyspę regularnie przez wiele lat i ciągle odkrywają coś nowego.

Teneryfa, Los Gigantes

El Hierro

Gran Canaria, trzecia co do wielkości i druga pod względem liczby mieszkańców wyspa całego archipelagu, również nazywana jest kontynentem w miniaturze. Miano to zawdzięcza zróżnicowanemu klimatowi, różnorodności geograficznej oraz bogatych faunie i florze. Stolica wyspy – Las Palmas de Gran Canaria, jest również stolicą drugiej, wschodniej prowincji archipelagu. To ciekawe miasto z licznymi zabytkami sięgającymi czasów podboju wyspy, jest również uczęszczanym ośrodkiem yachtingu i znanym przystankiem dla płynących z Europy na Karaiby. W mieście warto zobaczyć zabytkową dzielnicę La Vegueta, w tym plac św. Anny i stojącą przy nim monumentalną katedrę. Ci, którzy lubią muzea mogą wejść do tego poświęconego Krzysztofowi Kolumbowi lub do Muzeum Kanaryjskiego.

Gran Canaria

La Palma, La Gomera i El Hierro wraz z Teneryfą tworzą prowincję Santa Cruz de Tenerife. Choć nieco mniej znane, nie są wcale mniej atrakcyjne. Ci, którzy cenią piękne krajobrazy, ciche miasteczka i spokojne plaże docenią je zapewne nawet bardziej. La Gomera i La Palma jako oazy spokoju, mogłaby stanowić przeciwieństwo Teneryfy. Obie uwodzą krajobrazem i specyficzną przyrodą: pierwsza tropikalnym lasem, przypominającym wietnamską dżunglę, druga wulkanicznymi krajobrazami i nieco surową stromizną skał, ze spływającymi z nich wodospadami potoków. Obie są nieporównywalnie bardziej zielone od pozostałych wschodnich wysp. Z kolei El Hierro, nietknięte jeszcze przysłowiową stopą turysty może być przykładem prawdziwego raju na końcu świata. Nie tylko ze względu na przeważające w tym rejonie wiatry północno wschodnie utrudniające wydostanie się z wyspy, lecz również dlatego, iż w czasach przed kolumbijskich był to dla Europejczyków zachodni skraj poznanego świata. Przyjacielscy mieszkańcy wiodą tam spokojne życie na skraju oceanu, nie niepokojeni przez problemy typowe dla szybkiego, wielkomiejskiego życia.

Gran Canaria

Przebieg rejsu

1. 23.02 – 2.03.2019 (7 dni)
one-way: Gran Canaria (Pasito Blanco) – La Palma / La Gomera / El Hierro – Teneryfa (Santa Cruz)
ok. 220Mm czyli ok. 50h samej żeglugi
podczas rejsu będziemy na dwóch spośród trzech wysp: La Palma / La Gomera / El Hierro, a to które to będą zdecydujemy wspólnie pierwszego dnia rejsu, rzeczywista trasa będzie zależała też od warunków meteo i chęci załogi

Na jacht możemy wejść nie wcześniej niż o godz. 17:00 w sobotę, jeszcze tego samego dnia i w niedzielę w Las Palmas będą odbywały się przeglądy zespołów tanecznych i imprezy taneczne na świeżym powietrzu, możemy tam zawinąć… lub popłyniemy wygrzać kości do ciepłych plaż południowo zachodniego wybrzeża: Puerto de Mogan lub Puerto Rico. Stamtąd w zależności od wybranej trasy pożeglujemy na zachód w kierunku La Palmy, El Hierro i Gomery. Rejs zakończymy w Santa Cruz na Teneryfie gdzie w sobotę będą odbywały się największe imprezy taneczne i parady. W porcie będziemy już w piątek po południu a jacht musimy opuścić do godz. 9:00 w sobotę. 

Koszt

cena za 1 osobę:
1 miejsce w dwuosobowej kabinie: 420€ lub 1850zł
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€ / tydzień
kaucja zwrotna: 50€

kajuty:
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach
wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

na Gran Canarię (LPA)

bezpośrednio z:
Warszawy (WMI) Ryanair
Krakowa (KRK) Ryanair
z Berlina (SXF, TLX) Ryanair (najtaniej)

loty na Gran Canarię:
http://azair.me/!3Nr3

z Teneryfy

bezpośrednio z:
Katowic (KTW) Wizzair, Ryanair
Kraków (KRK) Ryanair
Warszawa (WMI) Ryanair
Wrocław (WRO) Ryanair
z Berlina (SXF, TLX) Ryanair

loty z Teneryfy:
http://azair.me/!3Nr5

Transfery między lotniskiem a portem mam opracowane, przekażę wskazówki przed rejsem 🙂

Polecam opcję z zostaniem przed/po rejsie kilka dni na wyspie, noclegi i samochody nie są drogie, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji.

Jeśli się zdecydujecie możecie skorzystać z kodów zniżkowych :
75zł na Airbnb: www.airbnb.pl/c/slawomirk598
50zł na Booking: https://www.booking.com/s/35_6/d14f9ea7

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie (staramy się nie używać, bo oszczędzamy wodę podczas rejsu)​

Beneteau Oceanis 48 | ENNA 2

(prod. 2015)

Beneteau
Oceanis 48

ENNA 2 [2015]

Specification:

5 double cabins
Berths 12 (10+2)
Toilets 3
Lenght 14,60m
Beam 4,74m
Draft 2,15m
Weight 1,3t
Dieseltank 400l
Water tank 690l
Gps + plotter
Autopilot
Radio + CD
Furling main and genua
Bimini
Sprayhood
Cockpit table
Cockpit shower
Electric anchor
winche
Battery charger
Bowthruster
Radar
Heating
White hull

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!