Karnawał na Wyspach Kanaryjskich

Teneryfa – La Gomera – La Palma – El Hierro – Gran Canaria

Rejs One-way – żeby zobaczyć więcej i nie wracać do tego samego miejsca.

Powłóczymy się po największych (zaraz po Rio) imprezach karnawałowych w tej części świata. Już pierwszego dnia rejsu w Santa Cruz będzie odbywała się największa impreza taneczna oraz parady uliczne – więc to na początek 🙂 Zawiniemy na Gomerę gdzie tematami przewodnimi tamtejszych obchodów karnawałów będzie Cyrk (San Sebastian) oraz Średniowiecze (Valle Gran Rey). Popłyniemy na La Palmę żeby uczestniczyć w owianej legendami fieście Los Indianos oraz na El Hierro – tą najmniejszą i najmniej turystyczną wsypę na której jest ponad 1000 wulkanów 🙂 Po rejsie który skończymy 9 marca czeka nas Grande Parada w Las Palmas oraz pogrzeb sardynki w niedzielę. Natomiast jeśli komuś byłoby mało to na Teneryfie w tym samym czasie odbędzie się finał karnawału z największą fiestą w tej części świata (na pewno kilka osób z rejsu tam zostanie) z pokazem sztucznych ogni w niedzielę. 🙂

Na całym archipelagu panuje specyficzny klimat subtropikalny. Dzięki wpływowi oceanu występują stosunkowo niewielkie wahania temperatur utrzymujących się przez cały rok w okolicach 20-30°C. Brak jest wyraźnie zaznaczających się pór roku. Deszcze są rzadkie, a ich występowanie nieregularne, różniące się pomiędzy wyspami, jak również w obrębie samych wysp. Roczna suma opadów jest o połowę niższa niż w Polsce, a do ciekawostek należy zaliczyć fakt, iż w niektórych miejscach (La Palma) w ogólne nie występują burze. Wahania temperatury wody w oceanie są nieznaczne i utrzymują się w granicach 18-22°C, za co odpowiedzialne są dwa występujące w okolicy prądy morskie: Golfstrom i Kanaryjski.

Teneryfa

Oprócz pięknych krajobrazów, różnorodnej flory i fauny oraz malowniczych zatok z kamienistymi plażami na wyspie jest bardzo rozwinięty przemysł turystyczny z licznymi atrakcjami. Parki rozrywki, piaszczyste, sztuczne plaże, liczne oferty wycieczek i sportów wodnych sprawiają, że niektórzy przyjeżdżają na tę wyspę regularnie przez wiele lat i ciągle odkrywają coś nowego.

Teneryfa, Los Gigantes

El Hierro

Gran Canaria, trzecia co do wielkości i druga pod względem liczby mieszkańców wyspa całego archipelagu, również nazywana jest kontynentem w miniaturze. Miano to zawdzięcza zróżnicowanemu klimatowi, różnorodności geograficznej oraz bogatych faunie i florze. Stolica wyspy – Las Palmas de Gran Canaria, jest również stolicą drugiej, wschodniej prowincji archipelagu. To ciekawe miasto z licznymi zabytkami sięgającymi czasów podboju wyspy, jest również uczęszczanym ośrodkiem yachtingu i znanym przystankiem dla płynących z Europy na Karaiby. W mieście warto zobaczyć zabytkową dzielnicę La Vegueta, w tym plac św. Anny i stojącą przy nim monumentalną katedrę. Ci, którzy lubią muzea mogą wejść do tego poświęconego Krzysztofowi Kolumbowi lub do Muzeum Kanaryjskiego.

Gran Canaria

La Palma, La Gomera i El Hierro wraz z Teneryfą tworzą prowincję Santa Cruz de Tenerife. Choć nieco mniej znane, nie są wcale mniej atrakcyjne. Ci, którzy cenią piękne krajobrazy, ciche miasteczka i spokojne plaże docenią je zapewne nawet bardziej. La Gomera i La Palma jako oazy spokoju, mogłaby stanowić przeciwieństwo Teneryfy. Obie uwodzą krajobrazem i specyficzną przyrodą: pierwsza tropikalnym lasem, przypominającym wietnamską dżunglę, druga wulkanicznymi krajobrazami i nieco surową stromizną skał, ze spływającymi z nich wodospadami potoków. Obie są nieporównywalnie bardziej zielone od pozostałych wschodnich wysp. Z kolei El Hierro, nietknięte jeszcze przysłowiową stopą turysty może być przykładem prawdziwego raju na końcu świata. Nie tylko ze względu na przeważające w tym rejonie wiatry północno wschodnie utrudniające wydostanie się z wyspy, lecz również dlatego, iż w czasach przed kolumbijskich był to dla Europejczyków zachodni skraj poznanego świata. Przyjacielscy mieszkańcy wiodą tam spokojne życie na skraju oceanu, nie niepokojeni przez problemy typowe dla szybkiego, wielkomiejskiego życia.

Gran Canaria

Przebieg rejsu

1. 2-9.03.2019 (7 dni)
one-way: Teneryfa (Santa Cruz)  – La Palma  – La Gomera – El Hierro – Gran Canaria (Pasito Blanco)
max. 260Mm, czyli ok. 50-60h samej żeglugi lub mniej
rzeczywista trasa będzie zależała od warunków meteo i chęci załogi

Na jacht możemy wejść nie wcześniej niż o godz. 17:00 w sobotę, w sobotę też zapowiadana jest duża parada (Rhythym and Harmony Comparsas) w Santa Cruz nieopodal portu w którym będziemy stać jachtem zatem mamy idealne miejsce 🙂 W niedzielę rano pożeglujemy w kierunku La Palmy (albo zostaniemy na drugi dzień parad tym razem dziennych (Daytime Carnival)). Na Palmie w poniedziałek odbędzie się legendarna biała fiesta Los Indianos, będziemy mieć część dnia na zwiedzanie i zabawę uliczną. Następnie udamy się w kierunku El Hierro, jeśli uda się w nocy to będziemy mieć cały dzień na zwiedzanie tej najmniejszej wyspy archipelagu z tysiącem wulkanów 🙂 La Gomera to nasz następny cel i klimatyczne Vale Ray i San Sebastian gdzie spodziewamy się uczestniczyć w tamtejszych obchodach karnawału choć dokładny plan jeszcze  nie jest znany (ale w dniu rejsu na pewno będziemy tym planem dysponować), warto tam pozwiedzać cały dzień, moja ulubiona wyspa 🙂 Stamtąd udamy się już na Gran Canarię z przystankiem na Teneryfie jeśli będzie taka potrzeba i może uda się dotrzeć do gorących plaż południowo zachodniego wybrzeża Puerto de Mogan lub Puerto Rico. I stamtąd już tylko do Pasito Blanco gdzie skończymy rejs w piątek po południu (17:00, w sobotę do 9:00 musimy opuścić jacht). Już wiem że część załogi wybierze się na Teneryfę na finałową paradę w sobotę i pokaz sztucznych ogni w niedzielę. Na Gran Canarii też w sobotę i niedzielę będzie co robić, czekają was tam imprezy uliczne i pogrzeb Sardynki w niedzielę w Las Palmas 🙂 WARTO!

Koszt

cena za 1 osobę:
1 miejsce w dwuosobowej kabinie: 470€ lub 2070zł
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€ / tydzień
kaucja zwrotna: 50€

kajuty:
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach
wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

na Teneryfę (TFS) lub lepiej północną (TFN):

bezpośrednio z:
Katowic (KTW) Wizzair, Ryanair
Kraków (KRK) Ryanair
Warszawa (WMI) Ryanair
Wrocław (WRO) Ryanair
z Berlina (SXF, TLX) Ryanair

wyszukiwarka lotów 1-2.03.2019:
http://azair.me/!3Nr6

na Gran Canarię (LPA)

bezpośrednio z:
Warszawy (WMI) Ryanair
Krakowa (KRK) Ryanair
z Berlina (SXF, TLX) Ryanair

wyszukiwarka lotów 9-11.03.2019:
http://azair.me/!3Nr7

Transfery między lotniskiem a portem mam opracowane, przekażę wskazówki przed rejsem 🙂

Polecam opcję z zostaniem przed/po rejsie kilka dni na wyspie, noclegi i samochody nie są drogie, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji.

Jeśli się zdecydujecie możecie skorzystać z kodów zniżkowych :
75zł na Airbnb: www.airbnb.pl/c/slawomirk598
50zł na Booking: https://www.booking.com/s/35_6/d14f9ea7

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie (staramy się nie używać, bo oszczędzamy wodę podczas rejsu)​

Beneteau Oceanis 48 | ENNA 2

(prod. 2015)

Beneteau
Oceanis 48

ENNA 2 [2015]

Specification:

5 double cabins
Berths 12 (10+2)
Toilets 3
Lenght 14,60m
Beam 4,74m
Draft 2,15m
Weight 1,3t
Dieseltank 400l
Water tank 690l
Gps + plotter
Autopilot
Radio + CD
Furling main and genua
Bimini
Sprayhood
Cockpit table
Cockpit shower
Electric anchor
winche
Battery charger
Bowthruster
Radar
Heating
White hull

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!