Karnawał na Wyspach Kanaryjskich

Gran Canaria > Fuerteventura > Lanzarote (+Graciosa*) > Teneryfa

Rejs katamaranem One-way – żeby zobaczyć więcej i nie wracać do tego samego miejsca.

Przepiękna trasa z początkiem na Gran Canarii. To początek obchodów karnawału na Wyspach Kanaryjskich ale imprez nie będzie brakowało 🙂 Są to największe (zaraz po Rio) imprezy karnawałowe w tej części świata. Od razu udamy się na wschód w kierunku Fuerteventury gdzie spędzimy cały dzień zwiedzając wyspę lub zażywając kąpieli na jednej z ogromnej ilości plaż Fuerty. Następny nasz postój to Lanzarote z niesamowicie nieziemskimi widokami rodem z filmów Si-Fi. Jeśli warunki meteo pozwolą to popłyniemy też na Graciose, a jeśli się nie uda to zawsze pozostaje opcja dostania się tam małym promem przy okazji zwiedzania Lanzarote. Stamtąd czaka nas już tylko dotarcie na Teneryfę, być może zatrzymamy się po drodze w jakimś fajnym miejscu, może w Las Palmas, a w piątek po południu już będziemy w Santa Cruz na Teneryfie gdzie czeka na nas całonocna impreza taneczna 🙂 koniecznie weźcie jakieś przebranie …tak, wszyscy w mieście tej nocy są przebrani 🙂 Jeśli masz jeszcze kilka dni to z Teneryfy możecie dostać się lokalnymi liniami n La Palmę i tam zostać do wtorku żeby móc uczestniczyć w jedynej tego typu imprezie na Kanarach, festiwal Los Indianos, podczas którego nad cały  miastem unosi się biały puder w dźwiękach kubańskiej muzyki, zabawa trwa do białego rana. Ja też się tam wybieram 🙂

Na całym archipelagu panuje specyficzny klimat subtropikalny. Dzięki wpływowi oceanu występują stosunkowo niewielkie wahania temperatur utrzymujących się przez cały rok w okolicach 20-30°C. Brak jest wyraźnie zaznaczających się pór roku. Deszcze są rzadkie, a ich występowanie nieregularne, różniące się pomiędzy wyspami, jak również w obrębie samych wysp. Roczna suma opadów jest o połowę niższa niż w Polsce, a do ciekawostek należy zaliczyć fakt, iż w niektórych miejscach (La Palma) w ogólne nie występują burze. Wahania temperatury wody w oceanie są nieznaczne i utrzymują się w granicach 18-22°C, za co odpowiedzialne są dwa występujące w okolicy prądy morskie: Golfstrom i Kanaryjski.

Oprócz pięknych krajobrazów, różnorodnej flory i fauny oraz malowniczych zatok z kamienistymi plażami na wyspie jest bardzo rozwinięty przemysł turystyczny z licznymi atrakcjami. Parki rozrywki, piaszczyste, sztuczne plaże, liczne oferty wycieczek i sportów wodnych sprawiają, że niektórzy przyjeżdżają na tę wyspę regularnie przez wiele lat i ciągle odkrywają coś nowego.

Fuerteventura

Po przybyciu tutaj przywita cię dziewicze wybrzeże o wodzie w kolorze szmaragdowym i białym piasku. Ponad 150 km plaż, na których słońce i morska bryza, naładowana ujemnymi jonami o odprężającym efekcie, spowodują, że poczujesz się w raju. Dlatego i z uwagi na tutejsze spektakularne krajobrazy wulkaniczne nie ma się co dziwić, że została ona ogłoszona Rezerwatem Biosfery. Zamknij oczy i jak je otworzysz będziesz nową osobą. To jest dobry moment aby wziąć deskę i poślizgać się po kryształowej wodzie. Choć, jeżeli wolisz, możesz też odkryć gastronomię tutejszych miasteczek z pejines (odmianą małych ryb), papas arrugadas (tzw. pomarszczonych ziemniaków) lub serami z oznaczeniem pochodzenia. Ta druga co do wielkości wyspa archipelagu Wysp Kanaryjskich. Fuerteventura pozornie mogłaby się wydawać wyspą nieprzyjazną dla ludzi – ale statystyki pokazują, że jest jedną z najczęściej wybieranych na wakacje Wysp Kanaryjskich. Internauci z całego świata w marcu 2013 w plebiscycie TripAdvisora uplasowali Fuerteventurę na pierwszym miejscu z wszystkich wysp hiszpańskich i na dziesiątym miejscu spośród wysp europejskich. Zawdzięcza ona to niewątpliwemu pięknu swoich plaż w większości o złotym piasku, całorocznym warunkom do plażowania, dobrym warunkom do uprawiania sportów wodnych oraz urokowi i gościnności jej mieszkańców, pielęgnujących swoje tradycje i zachowujących pogodę ducha nawet w obliczu surowych warunków życia.

Lanzarote

mimo iż spośród wszystkich głównych Wysp Kanaryjskich położona jest najbliżej Europy, jej krajobraz zupełnie nie przypomina
tego, co oglądamy na naszym kontynencie. Jest to zasługą rozsianych po wyspie około trzystu
wulkanicznych stożków, których grzbiety, czarne i ceglaste, niektóre nagie, inne porośnięte typową, wulkaniczną roślinnością,
mienią się różnymi kolorami pod wpływem promieni słońca.

Nie tylko niezwykłe, lanzaroteńskie widoki będą czynnikiem skłaniającym do tego, by swoją pierwszą przygodę z archipelagiem
Wysp Kanaryjskich rozpocząć właśnie na Lanzarote. Kolejnym powodem jest jej doskonale harmonizująca z otoczeniem architektura, w której dominują tradycyjne, proste domki o białych ścianach i zielonej lub niebieskiej stolarce. Chociaż całoroczne słońce i cuda natury czynią z tej wyspy bardzo popularny turystyczny kierunek, udało się jej uniknąć intensywnej, wysokiej hotelowej zabudowy charakteryzującej regiony otaczające najlepsze plaże południa Gran Canarii i Teneryfy. Jest to zasługą urodzonego na Lanzarote najwybitniejszego kanaryjskiego architekta, Cesara Manrique, który w latach 60 i 70-tych XX wieku podczas transformacji gospodarki wyspy w opartą na turystyce pełnił funkcję obrońcy jej zrównoważonego rozwoju. Duch artysty towarzyszy nam także podczas zwiedzania szeregu zaadaptowanych przez niego lub jego bliskich współpracowników lanzaroteńskich atrakcji, takich jak Park Narodowy Timanfaya, jaskinie Cueva de los Verdes i Jameos del Agua czy punkt widokowy Mirador del Rio.

ZACIEKAWIŁO CIĘ? CZYTAJ DALEJ TUTAJ >>>

 

Graciosa

jest jedyną w całej Unii Europejskiej zamieszkałą wyspą, na której nie ma dróg asfaltowych. Położona jest ok. 2 km od Lanzarote, ma 27 km2, jest największą z całego archipelagu Chinijo, najwyższy szczyt to Las Agujas o wysokości 266 m. Jest zamieszkała przez 650 osób (2014). Ta ósma Wyspa Kanaryjska (la octava isla), jak często mawiają o niej jej mieszkańcy, jest prawie płaska, w jej krajobrazie z innej epoki dominują naprawdę rajskie plaże, większość o bialutkim i drobniutkim piasku, wydmy i stożki wulkanów w kolorze ochry. W zimie bywa często najcieplejszą z Wysp Kanaryjskich, temperatura w zimowe noce raczej nie spada tu poniżej 16 stopni. 

Przebieg rejsu

1. 15-22.02.2020 (7 dni)
one-way: Gran Canaria (Pasito Blanco) – Fuerteventura – Lanzarote (+Graciosa*) – Teneryfa (Santa Cruz)
ok. 220Mm czyli ok. 50h samej żeglugi
* Graciosę odwiedzimy przy pomyślnych wiatrach, jeśli nie, to podczas zwiedzania Lanzarote będzie można „przeskoczyć”  tam jakimś promem.

Na jacht możemy wejść nie wcześniej niż o godz. 17:00 w sobotę w Marina Pasito Blanco na Gran Canarii, ruszamy stąd dopiero w niedzielę rano w kierunku Fuertawentury, Lanzarote i jeśli się uda to również na Graciosę. Rejs zakończymy w Santa Cruz na Teneryfie gdzie w sobotę będą odbywały się największe imprezy taneczne i parady. W porcie będziemy już w piątek po południu, a jacht musimy opuścić do godz. 9:00 w sobotę.

Koszt

cena za 1 osobę:
1 miejsce w dwuosobowej kabinie: 460€ lub 1980zł
miejsce w jednoosobowej kabinie: 410€ lub 1760zł
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€ / tydzień
kaucja zwrotna: 50€

kajuty:
zakwaterowanie w 4 dwuosobowych kajutach i 2 jednoosobowych
wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

na Gran Canarię (LPA)

bezpośrednio z:
Warszawy (WMI) Ryanair
Krakowa (KRK) Ryanair
z Berlina (SXF, TLX) Ryanair (najtaniej)

loty na Gran Canarię:
http://azair.me/!3ZQg

z Teneryfy

bezpośrednio z:
Katowic (KTW) Wizzair, Ryanair
Kraków (KRK) Ryanair
Warszawa (WMI) Ryanair
Wrocław (WRO) Ryanair
z Berlina (SXF, TLX) Ryanair

loty z Teneryfy:
http://azair.me/!3ZQh

Transfery między lotniskiem a portem mam opracowane, przekażę wskazówki przed rejsem 🙂

Polecam opcję z zostaniem przed/po rejsie kilka dni na wyspie, noclegi i samochody nie są drogie, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji, wskażę najlepsze warte zobaczenia 🙂

Jeśli się zdecydujecie możecie skorzystać z kodów zniżkowych :
100zł na Airbnb: https://www.airbnb.pl/c/slawomirk598?currency=PLN
50zł na Booking: https://www.booking.com/s/57_6/sailsk95
10€ zniżki na pierwszy przejazd UBERem, zarejestruj się przez ten link:  https://www.uber.com/invite/6us4hxghue
10zł zniżki na Bolt (taxi, działa niemal w całej Europie), kod zniżkowy: GJ8JR rejestracja przez: https://invite.bolt.eu/GJ8JR

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • prysznic bierzemy w porcie, łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest również na jachcie (w ograniczonej ilości więc staramy się oszczędzać)

Jednostka: katamaran

Lagoon 39

(2016r)

Lagoon 39 – to wyjątkowy, luksusowy katamaran, który miał swoją premierę w 2013 r. Dynamiczną, zdecydowaną linię jachtu podkreślają ostro ścięte pionowe dzioby. Zastosowano nowe rozwiązania w układzie takielunku, co przełożyło się na łatwość obsługi całej jednostki. Luksusowe wnętrze Lagoon 39, niezwykle jasne i oparte na prostych geometrycznych formach jest wykończone szlachetnymi materiałami najwyższej jakości, które w połączeniu ze stonowanymi odcieniami tkanin podkreślają harmonię jachtu. Duże panoramiczne okna zapewniają doskonałą widoczność i dostęp naturalnego światła, a jednocześnie chronią przed ostrym słońcem.

Lagoon 39 oferuje 4 kabiny z podwójnymi kojami, dwie kabiny z pojedynczymi kojami z wejściem od dziobu oraz dwie toalety z gorącą wodą. Obie kabiny prawej i obie lewej burty połączone są korytarzem w zespół sypialny ze wspólną łazienką.

W centralnej części Lagoon 39 mieści się przeszklony salon z pełnym widokiem na morze i wygodnymi kanapami.Kambuz Lagoon 39, posiada wystarczającą przestrzeń roboczą, wyposażony jest w kuchenkę gazową z piekarnikiem oraz lodówkę, a w szafkach i szufladach mieści się wyposażenie kuchni.

Stanowisko skippera Lagoon 39 wyposażone jest w pełen zestaw przyrządów nawigacyjnych, mapy, locje i VHF .

W kokpicie, stanowiącym zewnętrzny salon, obszerny stół z wygodnymi siedzeniami umożliwiają rozkoszowanie się widokami podczas rejsu. Platforma słoneczna z przodu kusi możliwością kąpieli słonecznych.

Dane podstawowe

4 podwójne kabiny + 2 pojedyncze
ilość osób: 8+2+2
WC z prysznicem: 2
długość 11,64 m
szerokość 6,79 m
zanużenie 1,21 m
waga 11,67 t
zbiorniki paliwa 400 l
zbiorniki wody 600 l
silnik 2x30hp
pow. żagli: 76m2
gps + plotter + radar
autopilot
radio + mp3
bimini
zewnętrzny prysznic
elektryczny kabestan

Wyposażenie

Yacht keys Fire extinguisher GALLEY Ladle
Gangway WHF Soup ladle
Dinghy Life jackets Dustpan+brush Frying spade
Oars Harness Plates Pots/Pans
Tender pump Umbilicals Soup plates Water kettle
Outboard engine Bosun’chair Dessert plates Spagetti fork
Locker outbord engine First aid kit Breakfast bowl Pasta strainer
National flag Softwood plugs Cup (big) Ashtray
Radar reflector Nautical chart Glasses + cups Salad cutlery
Life buoy + light Fog horn Knife Sheets (optional)
Hook Torch Fork Pillowcases (opt.)
220v Electric cable Protractors Spoon Pillow
Electric adapter Adaptateur prise de quai 16-32 am Adaptador eléctrico 16-32 am 1 Dividers Coffee spoon Blanket
Full fuel tank Pencil Potato peeler Lighter
Fender Eraser Cheese slicer
Ropes Pencil sharpener Knife set
Liferaft Pilot book Cutting board
Anchor + Spare anchor Spare tiller Boats documents Coffee-Pot or Filter
Bucket HandbearingCompass Italian coffee pot
Water hose Radio+CD Tin opener
Funnel Barometer Corkscrew
Deck brush Binoculars Pot base
Wire cutter Distress flares Chork Pot Base
Mask Spare belts Whisk
Gas bottles 2º impeller water pump Grater
Jerry can of gasoline mixed empty Tool box Thermos
Winch handle Epirb satelite rescue Batery’s switch Windlass switch Bowl
Engine Oil diesel legs and cushion of table saloon Scissors
Anchorage gloves waste tanks empty
GPS+Plotter
Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!