fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

GRECJA / zatoka Sarońska i Argolidzka

w niespiesznym rejsie sama esencja Grecji, klimatu wysepek, miasteczek, luzu oraz smaków greckiej kuchni…

18-25.09.2021 Ateny – Ateny (rejs nr 2021/38)
po drodze m.in.: Aegina, Poros, Angistri, Salamina, Hydra, Dokos, Palea, Nea Epidavros, Korfos, Methana, Vathi, Ermioni, Porto Heli, Kilada, Nafplio, Leonidion, Gerakas i Monemvasia.

Dużym jachtem, we wrześniu, zaraz po sezonie gdy już trochę luźniej, a woda ma najlepszą temperaturę… rzec by można pełnia lata 🙂 Ceny, kuchnia i pogoda rewelacyjne…  Średnie temperatury sięgają wtedy 30C i 19C w nocy, a wody 26C … Nieśpieszny i niewymagający rejs. W planie tylko najpiękniejsze i najbardziej spektakularne (również te najbardziej znane) zakątki Zatok Sarońskiej i Argolidzkiej. W każdym miejscu postoju zwiedzanie samochodami, skuterami, quadami lub treking, Całodzienne postoje w ciekawych miejscach, postoje na kotwicy, kąpiele, jeśli chcecie – nocne pływanie, restauracje i gotowanie.

To najlepszy moment na żeglowanie w tym rejonie, zaczyna już wiać a dodatkowo tu nie powinno nas dosięgnąć Meltemi (wieje w tym właśnie rejonie w sezonie czyniąc żeglugę wymagającym doświadczeniem 😉 ), a to przekłada się na brak wielodniowych sztormów, które często wymuszają zmianę trasy lub w ogóle uniemożliwiają żeglugę.

Zwiedzimy zakątki przepełnione historią, przepięknym kontrastem soczystej zieleni, białych wapiennych skał, błękitu nieba i turkusu morza. Cyklady słyną z upraw pistacji migdałów, wędzonych mięs, niepowtarzalnych słodyczy i potraw – to m.in. im zawdzięczają swoją sławę.

Ukształtowanie terenu w obu zatokach – góry, liczne przylądki i zatoki czynią ten obszar bezpiecznym i dobrze chronionym przed wiatrami. Nie ma tu też tak wysokich fal jak np. na Cykladach, gdyż nie maja gdzie się wytworzyć. Zarówno w Zatoce Sarońskiej jak i Argolidzkiej mnogość wysp, zatok i naturalnych portów zapewnia dobre schronienie przy wszystkich kierunkach wiatru. W pobliżu zawsze znajduje się zatoka lub port, gdzie można bezpiecznie zakotwiczyć lub zacumować w przypadku pogorszenia się pogody.

Wyspy Sarońskie leżą na południowy zachód od Aten i według dokładnej definicji obejmują: Aeginę, Poros, Angistri i Salaminę. Wyspy Hydra i Dokos pomimo, że leżą poza tą zatoką, też zaliczane są do Zatoki Sarońskiej. Oprócz wysp nie można zapomnieć o ciekawym wybrzeżu i ładnych portach (no może oprócz tego na zachód od Aten). Godne uwagi są: Palea, Nea Epidavros, Korfos, Methana i Vathi na półwyspie Methana.

W Zatoce Argolidzkiej jest tylko jedna większa wyspa – Spetses, za to lądowa cześć jest ciekawsza i bardziej urozmaicona od Sarońskiej, gdyż do tego regionu zalicza się tez wschodnie wybrzeże Peloponezu. Mnóstwo tu urokliwych zatok i zatoczek, a także jest dużo więcej portów np. Ermioni, Porto Heli, Kilada, Nafplio, Leonidion, Gerakas i Monemvasia.

Zarówno w Zatoce Sarońskiej jak i Argolidzkiej znajdziecie długie, piaszczyste plaże, obszary porośnięte lasami, ale też urocze skaliste przylądki, a wszystko to otoczone krystalicznie czystą woda. Porty też zaspokoją różne wymagania, od tętniących życiem Hydry czy Poros, po spokojne, rybackie wioski Vathi i Korfos.

Dla tych, którym samo żeglowanie nie wystarcza, zatoki zapewniają wiele ciekawych miejsc do zwiedzania – stare kościoły i kościółki, muzea archeologiczne, czy inne liczne zabytki. Niektóre miejsca są wręcz obowiązkowe do zobaczenia – Nafplio, Mykeny, teatr w Epidavros, Hydra, twierdza Monemvasia, czy Świątynia Posejdona na przylądku Sounion. No i same Ateny, których zwiedzanie można zaplanować przed lub po rejsie. Dla osób niezainteresowanych historią region ten ma i tak mnóstwo do zaoferowania: urocze porty z wąskimi, krętymi uliczkami, nadbrzeżne tawerny z doskonałym jedzeniem, tętniące życiem bary i kluby, ciche kotwicowiska, liczne festiwale, święta i festyny.

Bliskość Aten sprawia, że w miesiącach letnich region ten jest dość mocno oblegany zarówno przez turystów jak i Ateńczyków, jednak poza głównymi portami Aeginy, Poros czy Hydry również w pełnym sezonie można znaleźć spokojne zatoki i mniej zatłoczone porty. Im dalej odpłyniemy od Aten tym większa szansa na ciszę i spokój.

Ateny

Aegina

Poros

Hydra

Angistri

 

Dokos

Monemvasia

Korfos

Methana

Ermioni

Nafplio

Przebieg rejsu

18-25.09.2021
Ateny – Ateny
(nr 2021/38)
po drodze: Aegina, Poros, Angistri, Salamina, Hydra, Dokos, Palea, Nea Epidavros, Korfos, Methana, Vathi, Ermioni, Porto Heli, Kilada, Nafplio, Leonidion, Gerakas i Monemvasia (jest to opcja maksimum, rejs możemy skrócić do tych najważniejszych punktów na podstawie chęci załogi oraz warunków meteo).

długość rejsu: 180-230 Mm / 7dni (ok. 30-40Mm / dzień)
łącznie ok. 30-40h żeglugi / 7 dni

Startujemy z Aten (Alimos Marina), na jachcie meldujemy się w sobotę o godz. 17:00, prowiantujemy jacht, spędzamy noc w porcie, a następnego dnia rano wyruszamy. Co do zasady żeglujemy w dzień, chyba, że załoga zdecyduje i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Wedle możliwości i uznania zatrzymujemy się na wyspach na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Wymienione miejsca to propozycje gdzie warto zawinąć ale jeśli warunki meteo lub kondycja i chęci załogi będą inne, wówczas zmienimy trasę i ograniczymy ją do tych najważniejszych punktów czyniąc trasę rejsu jak najmniej uciążliwą i bezpieczną. Rejs kończymy w tym samym miejscu, w którym zaczniemy. Dotrzemy tam w piątek ok. 17.00, a w sobotę ok. 9:00 opuszczamy jacht. 

Charakter rejsu

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu morskim.

W planie nocne postoje w portach i na kotwicy, wedle możliwości i chęci załogi również nocne pływanie. Dużo okazji do zwiedzania, kąpiele, całodniowe postoje w ciekawych miejscach. Kambuz podaje potrawy kuchni lokalnej. 🙂 Wedle życzeń załogi możemy stołować się w restauracjach gdy jesteśmy na lądzie tym bardziej że Grecja należy do jednych z najtańszych regionów morza śródziemnego i ma czym się pochwalić również w kontekście kulinarnym 🙂

Koszt

cena za 1 osobę:
1 miejsce w dwuosobowej kabinie: 530€ lub 2390zł
(płatne w 2 ratach 50% w ciągu 48h od rejestracji oraz 50% na około miesiąc przed rejsem)
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€ / tydzień
kaucja zwrotna: 50€

kajuty:
wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera

REJESTRACJA / REZERWACJA REJSU

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza klikając na poniższy przycisk

po wypełnieniu formularza online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać ponownej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

do/z Aten:
bezpośrednio z:
Modlina (WMI)
Krakowa (KRK)
Warszawy (WAW)
Poznania (POZ)

UWAGA!
Siatka połączeń tanich linii lotniczych pojawia się dopiero na przełomie lutego/marca, warto wstrzymać się do tego czasu z zakupem biletu.

link do wyszukiwarki lotów z przesiadkami i bezpośrednimi:
18.09.2021 do Aten: http://azair.me/!4cz7
25.09.2021 z Aten: http://azair.me/!4cz8

Transfery między lotniskiem a portem:
Do Aten taxi lub bus (jeśli będziecie docierać większymi grupami) lub autobus (w Atenach z lotniska do portu: X96 w kierunku Pireus z lotniska w Atenach.
Santorini: busy, komunikacja lokalna.

Polecam opcję z pozostaniem przed/po rejsie kilka dni, noclegi i samochody nie są drogie szczególnie o tej porze roku, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji. 🙂

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest również na jachcie (w ograniczonej ilości więc staramy się oszczędzać)

Jednostka

jacht Beneteau Cyclades 50,5

To nasz jeden z najlepiej wyposażonych jachtów. Beneteau Cyclades 50,5 zarejestrowany jest na 12 osób, co czyni tę jednostkę wyjątkową pośród innych dostępnych do czarterowania na wodach greckich. Informacje techniczne i lista standardowego wyposażenia znajduje się poniżej.

Ponadto chcielibyśmy zwrócić Waszą uwagę na:

  • elektryczny kabestan do obsługi grota
  • oświetlenie LED
  • generator
  • klimatyzację
  • ogrzewanie
  • kuchenkę mikrofalową
  • odbiornik TV
  • dodatkowy akumulator serwisowy
  • baterie słoneczne, dzięki którym nie trzeba wyłączać lodówek, płynąc pod żaglami
  • Grot rolowany w maszcie
  • Genua na rolerze
  • Bimini
  • Szprycbuda
  • GPS – Ploter
  • Autopilot
  • Głębokościomierz
  • Wskaźnik prędkości i kierunku wiatru
  • Ster strumieniowy
  • Elektryczna winda kotwiczna
  • Elektryczny kabestan
  • Baterie słoneczne
  • Ponton
  • Silnik do pontonu
  • Gniazdko 12 Volt
  • Gniazdka 220 Volt
  • Radio CD – MP3
  • Lodówki 2 szt.
  • Głośniki w kokpicie
  • Stolik w kokpicie
  • Prysznic w kokpicie
  • Drabinka kąpielowa
Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!