fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

A może by tak poudawać Greka?

Ateny – W-y Sarońskie – Cyklady – Kreta

dwa rejsy one-way:
1.) 7-14.04.2018 (rejs nr 2018/15GR) Ateny > Kreta
2.) 
14-21.04.2018 (rejs nr 2018/16GR) Kreta > Ateny

Nowym katamaranem, w kwietniu, gdy na Cykladach nie wieje Meltemi… po świętach, przed majówką… ceny i pogoda rewelacyjne, brak tłumów, dużo cieplej niż u nas w maju… no i ta woda, kuchnia 🙂 … wyjdzie taniej niż Chorwacja już transportem… kto do nas dołączy?

z Aten na Kretę (7.04.2018) i z Krety do Aten (14.04.2018) obydwa rejsy będę przbiegać inna trasą.

W skrócie:

Ambitny ale spokojny i niewymagający plan w dwóch tygodniowych rejsach one-way: Cyklady, W-y Sarońskie, Kreta i wyspy przybrzeżne: zwiedzanie, postoje na kotwicy, kąpiele, jeśli chcecie – nocne pływanie, restauracje i gotowanie, koszt 420€ + składka na koszty wspólne 100-150€ (w tym wyżywienie) + przelot obecnie ceny na lot do Aten i na Kretę ok. 60-150€ w dwie strony. Dla tych co jeszcze nie byli: mariny ok. 10€ lub nic, restauracja – danie dla 1 osoby: ok. 7-10€. Więcej szczegółów telefonicznie: 733 710 608 – mamy 4 kajuty czyli 8 miejsc.

Ty zdecydujesz: czy to będzie dla Ciebie rejs turystyczny, stażowy (z opinią PZŻ) czy szkoleniowy. Doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane.

Zapraszam !

Dlaczego w kwietniu?

Już zielona i piękna o tej porze roku Grecja, brak tłumów no i to najlepszy moment na żeglowanie po Cykladach. Meltemi jeszcze nie wieje (wieje w tym rejonie od maja do października), a to przekłada się na brak wielodniowych sztormów, które często wymuszają zmianę trasy lub w ogóle uniemożliwiają żeglugę. Średnie temperatury sięgają wtedy 22C i aż 8 godzin słonecznych… jest dużo cieplej niż u nas w maju, a wiemy że maj bywa gorący nawet u nas 🙂

Przebieg rejsu

I etap 7-14.04.2018
z Aten na Kretę (Chania)
Po drodze zwiedzamy: Poloponez, Hydra, Kithira, Andikitira
długość rejsu: 210Mm / 7dni (ok. 40Mm / dzień)
łącznie ok. 50h żeglugi

Startujemy z Aten (Marina Alimos, Kalamaki), na jachcie meldujemy się w sobotę od godz. 17:00 spędzamy noc w porcie, a następnego dnia rano wyruszamy w kierunku Krety. Żeglujemy w dzień, chyba że załoga zdecyduje i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Wedle uznania zatrzymujemy się na wyspach na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Proponowane miejsca do zwiedzania/postoju to Poloponez, Hydra, Kithira, Andikitira. Rejs kończymy na Krecie w porcie w Chania, tam nocujemy i rano ok. 9:00 kończymy rejs.

II etap 14-21.04.2018
z Krety (Chania) do Aten
Po drodze zwiedzamy: Spinalonga, Santorini, Ios, Folegandros, Milos, Kitnos
długość rejsu: 270Mm / 7dni (ok. 50Mm / dzień)
łącznie ok. 60h żeglu

Startujemy z Krety z portu w Chania, na jachcie meldujemy się w sobotę od godz. 17:00 spędzamy noc w porcie, a następnego dnia rano wyruszamy w kierunku Aten. Żeglujemy w dzień, chyba że załoga zdecyduje i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Wedle uznania zatrzymujemy się na wyspach na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Proponowane miejsca do zwiedzania/postoju to Spinalonga, Santorini, Ios, Folegandros, Milos, Kitnos. Rejs kończymy w Atenach (Marina Alimos, Kalamaki), przybywamy tam w piątek do godz. 17:00, tam nocujemy i w sobotę do godz. 9:00 opuszczamy jacht.

Charakter rejsu

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu.

W planie nocne postoje w portach i na kotwicy, wedle możliwości i chęci załogi również nocne pływanie. Dużo okazji do zwiedzania, kąpiele, całodniowe postoje w ciekawych miejscach. Kambuz podaje potrawy kuchni lokalnej. 🙂 Wedle życzeń załogi możemy stołować się w restauracjach gdy jesteśmy na lądzie.

Cena

miejsce w kabinie dwuosobowej: 420€
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): ok. 150€
kaucja zwrotna: 70€

kajuty:
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach żeńskiej lub męskiej, pary mogą mieć wspólną kajutę, wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

INNE

załoga: 8 + 1 + kapitan

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego.

Transfery

Do/z Aten (ATH) można dostać się bezpośrednio z Polski (Ryanair, Wizz Air):
w sobotę: z Katowic, Warszawy Modlina, Krakowa
w niedzielę: z Warszawy Modlina
w piątek: z Warszawy Modlina, Poznania
ceny na nasze terminy obecnie to ok 30€

Z/na Kretę (Chania, CHQ) można dostać się bezpośrednio z Polski (Ryanair):
w sobotę: z Katowic, Krakowa
w niedzielę: z Warszawy Modlina, Katowic
w piątek: z Wrocławia
ceny na nasze terminy obecnie to ok. 40€
można też z przesiadką w Atenach, wówczas jeszcze taniej

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu poza portami i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie (staramy się nie używać, bo oszczędzamy wodę podczas rejsu)​
  • jeśli jadą pary, zajmują dwuosobową kajutę (ale nie muszą 🙂 ), pojedyncze osoby dzielimy kajuty męskie i żeńskie

Jednostka

katamaran Lagoon 380  (2017r)

Nowy Katamaran Lagoon 380 z 2017 roku. ​Rejs katamaranem to same zalety, ogromna przestrzeń, brak przechyłów i dużo większa stabilność niż jedno​kadłubowego jachtu – to pływający luksusowy apartament dla ​10​ osób (4 ​duże ​dwuosobowe kajuty​,​ 2 łazienki z prysznicami i jedna dwu​osobowa ​koja ​rozkładana koja w mesie).​ Na Cykladach gdzie często brak wystarczającej infrastruktury w portach zatem katamaran to najlepsze rozwiązanie!

Lagoon 380 jest najczęściej kupowanym katamaranem na świecie. Ten klasyk z serii produkowanych przez stocznię Lagoon jachtów oferuje właścicielom i ich gościom komfort, przestrzeń i pełną swobodę.

Lagoon 380 jest jachtem skonstruowanym na bazie wieloletnich doświadczeń stoczni w produkcji luksusowych katamaranów. Perfekcyjnie zaplanowana konstrukcja z łatwym dostępem do silników, szerokim kokpitem z dużym stołem i wygodnymi kanapami gwarantują wypoczynek na najwyższym możliwym poziomie.

Znajdujący się na górnym pokładzie salon z kuchnią jest idealnie doświetlony dzięki panoramicznym oknom, a możliwość otwarcia przesuwanych drzwi pomiędzy kokpitem i salonem daje okazałą, otwartą przestrzeń.

Wygodne sypialnie z podwójnymi łóżkami są bardzo dobrze doświetlone, dzięki oknom umieszczonym pod linią zanurzenia, cumując w ciepłych morzach, można obserwować kolorowe życie podwodne.

  • Length over all 11,55m
  • Beam 6,53 m
  • Draft 1,15 m
  • Mast clearance 17,32 m
  • Light displacement (EEC) 7,26 t
  • Sail area 77 m2
  • Full-batten mainsail 47 m2
  • Furling genoa 30 m2
  • Engine (std) 2 x 21 HP
  • Fuel capacity 2 x 100l
  • Fresh water capacity 300l
  • No. Of berths 10

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!