fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

Sycylia - Wyspy Liparyjskie - Calabria

  1. 28.04-5.05.2018 (rejs nr 18WL/2018)
  2. 5-12.05.2018 (rejs nr 19WL/2018)

Wyspy Liparyjskie

[album ze zdjęciami]

To jedno z najpiękniejszych i najlepszych miejsc na Morzu Śródziemnym by połączyć żeglarstwo z trekkingiem. Jest kilka szczytów, które musisz zdobyć:

Stromboli (926 m) – aktywny wulkan- wejście tylko z przewodnikiem- po zachodzie słońca;-). Specyfika miejsca powoduje, że cały rejs planujemy tak by być tu we właściwym momencie.

To niewątpliwie główna atrakcja rejsu. Wyspę stanowi aktywny wulkan – średnio co pół godziny można zaobserwować erupcję kamieni (fachowo lapilli) na wysokość kilkunastu metrów. Tą wyspę chcemy opłynąć, gdyż nocą można zaobserwować świetlne efekty eksplozji. Wulkan liczy 936 m.n.p.m. wysokości. Na górę udamy się z przewodnikiem – atrakcja warta wysiłku! W tym miejscu nie ma co liczyć na marinę, gdyż została zniszczona przy ostatniej wielkiej erupcji wulkanu…

Filicudi (774 m)- niesamowity widok rozpościerający się ze szczytu na dwie strony wyspy.

Wyspa jest rajem dla miłośników spokoju i natury. Od 1997 r. w dużej części stanowi rezerwat przyrody. Zachodnie wybrzeże zaskoczy nas grotą skalną. Drugiej strony wyspy strzeże skała- maczuga wyłaniająca się wprost z morza. Im bardziej słoneczna i bezwietrzna pogoda, tym powodów do zatrzymania się tutaj jest więcej.

https://youtu.be/_LOpj8MZWCo

Vulcano (499 m)- Najlepsza panorama na Lipari, Salinę i Panareę.

To najczęściej odwiedzany przez turystów kurort. Miasteczko liczy 450 mieszkanców i przyciąga zwiedzających aktywnym wulkanem – jednak znacznie latwiej dostępnym w porównaniu do sąsiedniego Stromboli. Każdy poradzi sobie ze spacerem na górę by spojrzeć w głąb krateru. Stąd rozpościera się zjawiskowa panorama na Wyspy Liparyjskie. Wulkan daje o sobie znać jedynie poprzez woń gryzących oparów siarki. Miasteczko jest naprawdę małe – ale posiada kilka bardzo urokliwych uliczek

 

Zamki i twierdze

Tropea – 30Mm żeglugi ze Stromboli do najbardziej spektakularnego protu Kalabrii. Teoretycznie port jest oddalony od wysp Eolskich, jednak jego urok jest tak wielki, iż warto tu pożeglować.

 

Milazzo – mało kto tu trafia – tymczasem miasteczko naprawdę pozytywnie zaskakuje. Widok z góry wart jest wysiłku;-)

Lipari – Krótki spacerek na miarę każdego.

To największa z wysp Liaryjskich oraz najbardziej zaludniona, nic dziwnego że to właśnie tu mieści się stolica Isole Eolie. Lwia część cywilizacji mieści się po wschodniej stronie wyspy – łącznie ze stolicą Lpiari. Lipari (4,5tys. mieszk.) położone jest nad dwoma zatokami, jednak główną atrakcją jest akropol do którego prowadzą malownicze wąskie uliczki. Sporo tutaj atrakcji archeologicznych- ruiny tyczą się historii fenickiej, kartageńskiej romańskiej, bizantyjskiej i normandzkiej, wszystko zobaczyć można w muzeum.

Plaże

Stromboli – czarna plaża. Nie co dzień możesz zażyć plażingu na czarnym piasku. Północna plaża daje taką możliwość a do tego kotwica nieźle trzyma.

Tropea – jedna z najładniejszych miejskich plaż Kalabrii.

Vulcano – Dwa dobre kotwicowiska i przy nich ciekawe plaże, najważniejsza jest jednak ta na lądzie – oferująca kąpiele błotne.

Cefalu – urokliwa piaszczysta plaża Sycylii.

Schowany port za trzystumetrowym wzgórzem, klif i normańska katedra górująca nad miastem. To nie tylko mała rybacka miejscowość- to także wielka turystyczna atrakcja regionu.

Przebieg rejsu

Rejs zaczynamy w CASTELLAMMARE DEL GOLFO, na jachcie mustrujemy w sobotę do godz. 17:00 spędzamy noc w porcie aby następnego dnia rano wyruszyć w kierunku Wysp Liparyjskich – po drodze zatrzymamy się na noc w okolicach Cefalu lub SANTA AGATA DI MILITELLO. Zwiedzanie archipelagu Wysp Liparyjskich zaczniemy od Vulcano. Rejs zaplanujemy tak by nocą być w pobliżu STROMBOLI by móc podziwiać erupcję rozświetlającego noc wulkanu. Jeśli czas pozwoli skierujemy się do TROPEA, a stamtąd już do portu końcowego, którym będzie MILAZZO lub MESYNA. Przybędziemy tam w piątek po południu, z jachtu schodzimy w sobotę rano.

termin rejsu nr 18:
28.04 – 5.05.2018
Santa Agata di Militello – Mesyna

termin rejsu nr 19:
5-12.05.2018
Mesyna – Santa Agata di Militello

długość rejsu:
250Mm / 7dni (ok. 40Mm / dzień)
łącznie ok. 60h żeglugi

charakter rejsu:
w planie jedno długie przejście i przynajmniej krótkie nocne pływanie (Stromboli), dużo okazji do zwiedzania i trekingu, kąpiele, w planie całodniowe postoje w ciekawych miejscach i nocowanie na kotwicy. Kambuz podaje potrawy kuchni lokalnej 🙂

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego.

Transfery

bezpośrednio:
Kraków – Trapani (Ryanair)
Warszawa Modlin – Trapani (Ryanair)
Wrocław – Palermo (Ryanair)
Katania – Katowice (Wizzair)
Katania – Warszawa Chopin (Wizzair)

z przesiadką najlepiej w:
Mediolan BGY, Bruksela CRL

Można też dolecieć np. do Neapolu lub Rzymu, a stamtąd do Katanii udać się pociągiem – przez cieśninę Mesyńską przepływa prom, na który wjeżdżają pociągi, jest to unikalna ciekawostka!

Na Sycylii jest dobrze rozwinięta komunikacja publiczna. Polecam zwiedzanie wypożyczonym samochodem i zarezerwowanie sobie kilku dni przed lub po rejsie na ten cel.

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu poza portami i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, kaucję zwrotną, sprzątanie po rejsie, jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 40zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie (staramy się nie używać, bo oszczędzamy wodę podczas rejsu)​
  • jeśli jadą pary, zajmują dwuosobową kajutę (ale nie muszą 🙂 ), jeśli pojedyncze osoby to dzielimy kajuty na męskie i żeńskie

Jednostka

galeria zdjęć jachtu:
wyposażenie:

Oceanis Clipper 361

Jacht pod polską banderą! Jest to wygodna turystyczna, morska jednostka średniej wielkości. Ten egzemplarz mimo że wyprodukowany w 2002 roku jest utrzymany w doskonałym stanie i przeszedł solidne doposażenie na wiosnę 2015 roku.
Wyposażony w całkowicie nowe i kompletne wyposażenie ratunkowe w tym tratwę i kamizelki pneumatyczne bardzo wygodne do pracy na pokładzie.
Do kompletu na pokładzie jest zainstalowany nowy chartplotter B&G ze zdalnym sterowaniem przez tablet pod pokładem.
Na jachcie jest WiFi i można korzystać z internetu nie tracąc łączności ze światem.
W 2016 roku otrzymał nowe żagle.
W 2017 przeszedł generalny remont silnika głównego, silnika do pontonu, został wyposażony w nową składaną śrubę i sprayhood.

Dane podstawowe

  • Type: Sailing yacht
  • Shipyard: Beneteau
  • Hull Type: Monohull
  • Cabins 3
  • Length 11.1 m
  • Width 3.8 m
  • Draft 1.53 m
  • Displacement 5.5 t
  • Jib Furling Genua
  • Mainsail Furling Main Sail
  • Steering Wheel-rudder
  • Number of Engines: 1
  • Fuel: Diesel

Bezpieczeństwo

  • Inflatable Life Raft
  • Automatic Life Vest
  • EPIRB
  • Life Jackets
  • Safety Harnesses
  • Horse Shoe Bouy
  • Emergency Tiller
  • Floating Light
  • Box of Flares
  • Torch
  • First aid Kit
  • V.H.F
  • Bosun’s Chair
  • Navigation Lights

Nawigacja

  • Autopilot
  • Colour Chart Plotter
  • AIS
  • Echo-Sounder
  • Log
  • Wind Speed
  • Windex
  • Main Compass
  • Clock, Barometer
  • Binoculars
  • Hand Bearing Compass
  • List of Lights
  • World band Receiver
  • Pilot Book
  • Sea Charts
  • Electronic Sea Charts
  • Electronic Harbour Charts

Pokład:

  • Sprayhood
  • Bimini
  • Hot Water
  • Cockpit Speakers
  • Inverter
  • Towels
  • Bed-linen
  • Outboard Engine
  • Dinghy
  • Solar Panel
  • MP3
  • Shower
  • Wifi – WLAN
  • Radio-MP3 Player
  • Shore Cable
  • Oven
  • Diving Mask
  • Folding Propeller
  • Swimming Ladder
  • Deck Shower
  • Tools
  • Battery Charger + Wire
  • Radio-CD player
  • 12 Volt Socket
  • 220 Volt Socket
  • Galley Equipment
  • Gangway
  • Cockpit Table
  • Ships Licence
  • Electric Fridge
  • Electric Windlass
  • Manual Windlass
  • Electric Bilge Pump
  • Stove
  • Gas Bottle

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!