fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

Wyspy Kanaryjskie

2018.02.3-10 (rejs nr 2018/6WK)

Rejs katamaranem to same zalety, ogromna przestrzeń, brak przechyłów i dużo większa stabilność niż jednokadłubowego jachtu – to pływający luksusowy przestronny apartament dla max. 12 osób (4 dwuosobowe kajuty  z łazienkami z prysznicem i ciepłą wodą​ oraz 2 ​kajuty ​pojedyncze​ dodatkowo dwuosobowa rozkładana koja w mesie). Nasz rejs będzie odbywał się w 10 osobowym składzie.

Archipelag Wysp Kanaryskich (Wysp Szczęśliwych)

Na całym archipelagu panuje specyficzny klimat subtropikalny. Dzięki wpływowi oceanu występują stosunkowo niewielkie wahania temperatur utrzymujących się przez cały rok w okolicach 20-25°C. Brak jest wyraźnie zaznaczających się pór roku. Deszcze są rzadkie, a ich występowanie nieregularne, różniące się pomiędzy wyspami, jak również w obrębie samych wysp. Roczna suma opadów jest o połowę niższa niż w Polsce, a do ciekawostek należy zaliczyć fakt, iż w niektórych miejscach (La Palma) w ogólne nie występują burze. Wahania temperatury wody w oceanie są nieznaczne i utrzymują się w granicach 18-22°C, za co odpowiedzialne są dwa występujące w okolicy prądy morskie: Golfstrom i Kanaryjski.

Oprócz pięknych krajobrazów, różnorodnej flory i fauny oraz malowniczych zatok z kamienistymi plażami na wyspie jest bardzo rozwinięty przemysł turystyczny z licznymi atrakcjami. Parki rozrywki, piaszczyste, sztuczne plaże, liczne oferty wycieczek i sportów wodnych sprawiają, że niektórzy przyjeżdżają na tę wyspę regularnie przez wiele lat i ciągle odkrywają coś nowego.

Gran Canaria, trzecia co do wielkości i druga pod względem liczby mieszkańców wyspa całego archipelagu, również nazywana jest kontynentem w miniaturze. Miano to zawdzięcza zróżnicowanemu klimatowi, różnorodności geograficznej oraz bogatych faunie i florze. Stolica wyspy – Las Palmas de Gran Canaria, jest również stolicą drugiej, wschodniej prowincji archipelagu. To ciekawe miasto z licznymi zabytkami sięgającymi czasów podboju wyspy, jest również uczęszczanym ośrodkiem yachtingu i znanym przystankiem dla płynących z Europy na Karaiby. W mieście warto zobaczyć zabytkową dzielnicę La Vegueta, w tym plac św. Anny i stojącą przy nim monumentalną katedrę. Ci, którzy lubią muzea mogą wejść do tego poświęconego Krzysztofowi Kolumbowi lub do Muzeum Kanaryjskiego.

La Palma, La Gomera i El Hierro wraz z Teneryfą tworzą prowincję Santa Cruz de Tenerife. Choć nieco mniej znane, nie są wcale mniej atrakcyjne. Ci, którzy cenią piękne krajobrazy, ciche miasteczka i spokojne plaże docenią je zapewne nawet bardziej. La Gomera i La Palma jako oazy spokoju, mogłaby stanowić przeciwieństwo Teneryfy. Obie uwodzą krajobrazem i specyficzną przyrodą: pierwsza tropikalnym lasem, przypominającym wietnamską dżunglę, druga wulkanicznymi krajobrazami i nieco surową stromizną skał, ze spływającymi z nich wodospadami potoków. Obie są nieporównywalnie bardziej zielone od pozostałych wschodnich wysp. Z kolei El Hierro, nietknięte jeszcze przysłowiową stopą turysty może być przykładem prawdziwego raju na końcu świata. Nie tylko ze względu na przeważające w tym rejonie wiatry północno wschodnie utrudniające wydostanie się z wyspy, lecz również dlatego, iż w czasach przed kolumbijskich był to dla Europejczyków zachodni skraj poznanego świata. Przyjacielscy mieszkańcy wiodą tam spokojne życie na skraju oceanu, nie niepokojeni przez problemy typowe dla szybkiego, wielkomiejskiego życia.

Przebieg rejsu

Podczas tego rejsu popłyniemy z portu w Las Palmas de Gran Canaria i odwiedzimy dwie najbardziej znane wyspy – każdy o nich słyszał, ale nie każdy na nich był – oto okazja, żeby to nadrobić! Wyruszymy z Gran Canarii na zachód, opłyniemy Teneryfę, obejrzymy wulkan El Teide, klify Los Gigantes, najprawdopodobniej spotkamy też wieloryby i delfiny. Jeśli pogoda pozwoli zawiniemy do San Sebastian na La Gomerze – ostatniego miejsca postoju Kolumba przed wyprawą za ocean. Warto przypomnieć, że luty to czas karnawału, a ten na Wyspach Kanaryjskich jest obchodzony wyjątkowo hucznie. Być może będzie okazja zobaczyć kolorowy pochód, podobny do tych znanych z Rio? Sprawdzimy to w Santa Cruz De Tenerife, początek obchodów karnawału zaplanowano tam na 7.02.

Warto zastanowić się czy nie zostać 1-2 dni dłużej przed lub po rejsie, wynająć samochód i pozwiedzać wyspę Gran Canarie. Wynajem samochodu nie jest drogi (ok. 30€), noclegi na bookingu w tym czasie też nie powalają cenowo – pokój w hostelu dla 3 osób to ok 30€.

termin rejsu
3-10.02.2018
Las Palmas de Gran Canaria (marina) – Pasito Blanco de Gran Canaria
punkt początkowy rejsu może się zmienić na inny port na wyspie Gran Canaria

długość rejsu:
300Mm / 7dni (ok. 50Mm / dzień)
łącznie ok. 70h żeglugi

charakter rejsu:
w planie jedno długie przejście i przynajmniej krótkie nocne pływanie, dużo okazji do zwiedzania i trekingu, kąpiele, w planie całodniowe postoje w ciekawych miejscach i nocowanie na kotwicy. Kambuz podaje m.in. potrawy kuchni lokalnej 🙂

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i miejsc postojów.

Transfery

bezpośrednio do Las Palmas [LPA]:
Kraków – piątek, poniedziałek (Ryanair)
Warszawa Modlin – sobota (Ryanair)

Dojazd do portu z lotniska: taxi ok 30€ (1€/km) lub autobusem odjeżdżającym spod terminala lotniczego (bilet 2€).

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu poza portami i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, kaucję zwrotną, sprzątanie po rejsie, jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 40zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie (staramy się nie używać, bo oszczędzamy wodę podczas rejsu)​
  • jeśli jadą pary, zajmują dwuosobową kajutę (ale nie muszą 🙂 ), jeśli pojedyncze osoby to dzielimy kajuty na męskie i żeńskie

Jednostka

Bali 4.5 by Catana | ATENEA

(prod. 2016)

Bali 4.5 by Catana

ATENEA [2016r]

Specification:

Double cabins 4
Single cabins 2
Berths 8+4
Showers/ WC 4
Length 13 m
Wide 7,42 m
Draft 1,22 m
Weight 12 T
Diesel tank 800 l
Water tank 800 l
Refrigerator + freezer
GPS + Radar + Plotter
Autopilot
Radio + CD
Furling main and genua
Bimini top
Cockpit table
Exterior shower

Inventory

Yacht keys 1
Gangway 1
Dinghy 1
Oars 2
Tender pump 1
Outboard engine 1
Locker outbord engine 1
National flag 1
Radar reflector 1
Life buoy + light 1
Hook 1
220v Electric cable 1
Electric adapter 1
Full fuel tank 1
Fender 10
Ropes 4
Liferaft 1
Anchor + Spare anchor
Spare tiller 1
Bucket 1
Water hose 1
Funnel 1
Deck brush 1
Wire cutter 1
Mask 1
Gas bottles 2
Winch handle 2
Engine Oil diesel 1
Anchorage gloves 2
GPS+Plotter+elec.char 1
Fire extinguisher 3
WHF 1
Life jackets 10
Harness 10
Umbilicals 10
Bosun’chair 1
First aid kit 1
Softwood plugs 1
Nautical chart 3
Fog horn 1
Torch 1
Protractors 2
Dividers 1
Pencil 1
Eraser 1
Pencil sharpener 1
Pilot book Guides nautiques – Pilot chart Guia nautica aleman-ingles 2
Boats documents 1
HandbearingCompass 1
Radio+CD 1
Barometer 1
Binoculars 1
Distress flares 1
Spare belts 1
2º impeller water pump 1
Tool box 1
Epirb satelite rescue 1
Batery’s switch
Windlass switch
waste tanks empty
legs +cushion of saloon´s table
Epirb satelite rescue 1

GALLEY

Dustpan+brush 1
Plates 11
Soup plates 11
Dessert plates 11
Breakfast bowl 11
Cup (big) 11
Glasses + cups 26
Knife 11
Fork 11
Spoon 11
Coffee spoon 11
Potato peeler 1
Cheese slicer 1
Knife set 3
Cutting board 1
Coffee-Pot or Filter 1
Italian coffee pot 1
Tin opener 1
Corkscrew 1
Pot base 2
Chork Pot Base 2
Whisk 1
Grater 1
Thermos 1
Bowl 2
Scissors 1
Ladle 1
Soup ladle 1

Frying spade 1
Pots/Pans 5
Water kettle 1
Spagetti fork 1
Pasta strainer 1
Ashtray 1
Salad cutlery 1
Sheets (optional)
Pillowcases (opt.)
Pillow 10
Blanket 10
Lighter

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com
Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!