fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

Chorwacja / Czarnogóra

Dalmacja i Czarnogóra

7 lub 14 dni, 2 etapy, podobna trasa ale w obydwu odwiedzimy inne miejsca
etap I: 29.09-6.10.2018
etap I: 6-13.10.2018

Krótki opis wybranych miejsc które odwiedzimy

Choć tutejsze miasta są piękne i ciekawe, turyści najchętniej odwiedzają Wyspy Dalmatyńskie. Z licznych wysp znajdujących się na terenie Dalmacji, na szczególną uwagę zasługuje górzysta wyspa Hvar.

Jej zróżnicowana linia brzegowa sprawia, pachnąca lawendą. Ta roślina jest tak popularna na wyspie, że Hvar często bywa określany mianem „lawendowej wyspy”. Przybywający na tę wyspę turyści mogą liczyć na dobrą pogodę, gdyż należy ona do jednych z najlepiej nasłonecznionych miejsc w Chorwacji.

Kolejną wyspą, którą docenili turyści, jest Korcula.

Tu miał narodzić się sam Marco Polo, którego dom jest jednym z najciekawszych obiektów na wyspie. Na tej górzystej wyspie znajduje się jeden z najpopularniejszych kurortów w Chorwacji – Vela Luka, w której zabudowie dominują hotele i pensjonaty.

Trzecią znaną wyspą Dalmacji jest Mljet.

Pokryta lasami zachwyca swą spokojną atmosferą, a o większych miastach można tu zapomnieć. W tym wiejskim regionie można jednak znaleźć ciszę i spokój, tak ważne dla wielu turystów. Najbardziej znaną miejscowością na tej wyspie jest Sobra, natomiast największą atrakcję stanowi tu Park Narodowy Mljet.

Słoneczna i malownicza Dalmacja jest idealnym miejscem na rodzinne wczasy. Pełna niezwykłych atrakcji posiada swój niezwykły urok, któremu trudno się oprzeć. Historyczne miasta, piękne krajobrazy i radosna atmosfera tworzą tu wyjątkowy klimat. Na wysepce położonej na wielkim jeziorze na głównej wyspie Mljet znajduje się jeden z najbardziej znanych benedyktyńskich klasztorów z XII wieku.

Prześliczny Trogir to wzorcowy przykład średniowiecznego układu urbanistycznego. Tutejsza starówka jest wyjątkowa, a jej urok prawie dwadzieścia lat temu docenili eksperci z UNESCO.
Starówka w Trogirze, wpisana w 1997 r. na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO, zajmuje przybrzeżną wysepkę w kształcie głowy żmii, oddzieloną tzw. Fosą od stałego lądu oraz Kanałem Trogirskim od przeciwległej wyspy Ciovo. Z obu stron prowadzą do niej mosty. Zabudowa jest zwarta, a uliczki wąskie i kręte.

Malowniczego obrazu dopełniają pozostałości potężnych murów obronnych i szeroka, wysadzana palmami promenada, przy której cumują statki.

Split znajduje się na niewielkim półwyspie nad Morzem Adriatyckim. Drugie pod względem wielkości miasto w Chorwacji (ma ponad 200 tys. mieszkańców). Split leży w Środkowej Dalmacji, którą charakteryzują wspaniałe tętniące życiem miejscowości, liczne szlaki turystyczne oraz bezkonkurencyjna grupa zabytków znajdujących się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Dostępu do tej części, chorwackiego wybrzeża strzegą piękne wyspy słynące m.in. z lawendowych pachnideł.

Dubrownik zaliczany jest do najpiękniejszych miast na świecie. Położony jest w Dalmacji, blisko granicy z Czarnogórą. Z oddali prezentuje się wyjątkowo imponująco: piękną, jednorodną stylistycznie starówkę otaczają gigantyczne mury obronne, dzięki którym Dubrownik nigdy nie został zdobyty w bezpośredniej walce (także w 1991 r.) Starówka niemal w całości powstała z kamienia – kamienne są domy, ulice, zabytki a także mury, po których można obejść miasto dookoła, sycąc oczy jego widokiem z różnych stron.

Kotor – najważniejszy port jachtowy Czarnogóry, położony malowniczo nad Zatoką Kotorską (Boka Kotorska), u podnóża masywu Lovcen, otoczony z trzech stron górami, których zbocza opadają ku morzu. Kotor jest jednym z najlepiej zachowanych średniowiecznych miast w południowo – wschodniej Europie z pięknym starym miastem wpisanym na listę dziedzictwa kulturalnego UNESCO, otoczonym średniowiecznymi murami miejskimi, twierdzą św. Jana na Samotnym Wzgórzu, krętymi uliczkami i nieregularnymi placami, wspaniałymi świątyniami. To malutkie, ale niesamowicie urokliwe miasteczko, w którym podziwiać można wspaniałą twórczość natury, która na podobieństwo norweskiego fiordu, pozwoliła wdzierać się granatowemu morzu w głąb lądu. Nie można być w Czarnogórze i nie odwiedzić Kotoru

Zatoka Kotorska:

Perast:

Przebieg rejsu

etap I: 29.09-6.10.2018 (7 dni)
Trogir – Kotor
Trogir, Split, Brac, Bol, Makarska lub Split, Korcula, Orebic, Dubrovnik, Kotor
ok. 200Mm, tj. ok. 50h samej żeglugi

na jachcie okrętujemy się o godz. 17:00 spędzamy noc w porcie, a następnego dnia rano wyruszamy z Trogiru i udamy się od razu na południe w kierunku wyspy Brac, a następnie do Makarskiej odwiedzając najsłynniejszą plaże Chorwacji na półwyspie Bol. Następnie popłyniemy w kierunku Makarskiej, a stamtąd na Korcule i Hvar a stamtąd już do Dubrovnika – zacumujemy w porcie w samym centrum starego miasta przy potężnej twierdzy w Dubrowniku. Warto zatrzymać się tu nieco dłużej i przekonać się o tym ile prawdy jest w sformułowaniu, że to najpiękniejsze miasto. Przed opuszczeniem Dubrovnika dokonamy odprawy i udamy się do Czarnogóry do Kotoru, tam zakończymy I etap rejsu bo także tu warto spędzić nieco więcej czasu ale już nie kosztem żeglowania 🙂 Jacht opuszczamy (poza osobami kontynuującymi nasz rejs w II etapie) w sobotę o godz. 9:00.

etap II: 6-13.10.2018 (7 dni)
Kotor – Trogir
Kotor, Dubrovnik, Mljet, Korcula, Vis, Bisewo, Hvar, Trogir
ok. 220Mm, tj. ok. 60h samej żeglugi

na jachcie okrętujemy się w sobotę o godz. 17:00 spędzamy noc w porcie, a następnego dnia rano wyruszamy z Kotoru i udamy się od razu na południe w kierunku Dubrovnika, tam zatrzymamy się na noc zaznając nocnych uroków tego przepięknego miasta. Rano udamy się w kierunku wyspy Mljet która słynie z miodu i lasów piniowych przekonując się o jej urokach, stamtąd udamy się na Korcule i najbardziej wysuniętą wyspę: Vis zatrzymując się nieopodal pięknej wysepki Budikovac. Stamtąd następnego dnia rano popłyniemy na wysepkę Bisevo gdzie do południa panują najlepsze warunki do podziwiania zjawiskowej błękitnej jaskini. Następny nasz cel to Hvar skąd udamy się już tylko do Trogiru w którym powinniśmy być w piątek o 17:00 a następnego dnia (sobota) do 9:00 powinniśmy opuścić jacht.

Charakter rejsu

Spokojny rejs, nie po pełnym morzu, bez napinania się na długie przeloty ale jeśli starczy nam sił i będziecie chcieli możemy również popływać w nocy zwiększając tym nasz zasięg o dodatkowe atrakcyjne miejsca i czas który będziemy mieli na zwiedzanie i … aha, weźcie stroje kąpielowe, olejek z filtrem do opalania i jeśli lubicie to maski do nurkowania bo woda o tej porze roku jest jeszcze nagrzana po upalnym lecie. W zeszłym roku pod koniec października… było momentami gorąco choć noce już chłodne.

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu. Dla chętnych nauka żeglowania. Zatrzymujemy się na noc zarówno w portach jak i na kotwicy, dużo okazji do zwiedzania i trekingu.

Ceny

cena za 1 osobę, za 7 dni:
miejsce w dwuosobowej kajucie 450€
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): ok. 600-1000kun
kaucja zwrotna: 100€

jeśli zdecydujesz się na dwa etapy to koszt obydwu wyniesie 800 zamiast 900€

kajuty:
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach, wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 8 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

pogoda na przełomie września i paździenika

 

Transfery

Na własną rękę, samolot, autobus lub samochodami.
Osoby które pojadą na 2 tygodnie, mogę zabrać do swojego samochodu (łącznie 6 miejsc) Chrysler Grand Voyager.

lub samolotem:
do/z Trogiru 
z Polski z przesiadkami lub bezpośrednio z Warszawy LOTem lub najtaniej z Berlina do Splitu lub Zadaru, a stamtąd flixbusem lub pociągiem: http://azair.me/!3HnB

autobus i inne opcje transportów prywatnych (dużo propozycji można znaleźć przez wyszukiwarkę), np.:
http://crotour.pl/terminy-wyjazdow.php

do/z Kotoru do Pogdoricy albo Tivatu:
bezpośrednio LOTem z Warszawy w sobotę lub kilka dni wcześniej bezpośrednio z Berlina lub z przesiadką:
wyszukiwarka skyscanner
lub: http://azair.me/!3HnG
2-4 osobowy pokój na bookingu w Kotorze można na dwie noce wynająć już od 200zł
kod zniżkowy na booking: https://www.booking.com/s/35_6/d14f9ea7

Pomożemy zorganizować transport 🙂

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie nie rozmawiamy o polityce (!) i nie używamy alkoholu podczas żeglugi🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie. Opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie niskiego wkładu kaucji, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – zwróconą resztę zwracamy w równych częściach).

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub możemy w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie (staramy się nie używać, bo oszczędzamy wodę podczas rejsu)​

Bavaria 46 Cruiser

(2016r)

Nowy, klasyczny, solidny jacht Bavaria 46, w którym może się pomieścić 9 osób. Ma dobre właściwości nautyczne i jest stosunkowo łatwy w prowadzeniu. To pewnie jedna z przyczyn dlaczego ten jacht jest tak popularny jeśli chodzi o czarter jachtów w krajach południa Europy jak np. Chorwacja.

Jacht Bavaria 46 pod pokładem

bavaria 46 pod pokładem widokZaletą tej jednostki jest stosunkowo duża ilość miejsca w stosunku do liczby członków załogi.  Przestronność pozwala nawet osobom mniej towarzyskim i tym, którzy każdego dnia muszą trochę czasu spędzić w samotności, złapać nieco oddechu. Co zdecydowanie poprawia komfort żeglugi, to fakt że na łajbie są trzy łazienki. No i oczywiście gorąca woda (ale to w sumie oczywista oczywistość). Stosunkowo przestronna jest również mesa, w której nie brakuje zlewu czy piekarnika. Spożywanie posiłków przy dużym stole nawet w osiem osób nie stanowi problemu – podnosząc widelec nie trzeba zahaczać łokciem o załoganta siedzącego obok.

Na jachtach typu Bavaria 46 mamy zwyczajowo do czynienia z czterema kabinami. W dwuosobowych kabinach, w środku nie brakuje miejsca by rozłożyć swoje rzeczy osobiste. W każdej kabinie jest nawet szafka, w której można powiesić ubrania.

Jacht Bavaria 46 na pokładzie

bavaria 46 na morzuZ ciekawszych udogodnień na pokładzie bardzo wygodna jest duża platforma do kąpieli. To kwestia szczególnie przydatna przy rejsach z dziećmi, gdzie często więcej czasu spędza się na postojach kąpielowych. Gdy ta platforma jest rozłożona bez problemu mogą z niej korzystać nawet trzy – cztery osoby.

Nikogo nie powinno zaskoczyć również to, że na pokładzie są dwa koła sterowe. Tego typu rozwiązania spotyka się już nie tylko w jachtach pełnomorskich, ale także takich dla których głównym akwenem ma być śródlądzie. W ostatnich latach takie modele można zobaczyć nawet na Wielkich Jeziorach Mazurskich – np. Antila 33. Oczywiście co za tym idzie są tu także dwie płetwy sterowe, dzięki temu nawet w dużym przechyle jednostka dobrze „słucha steru”. Kabestany są umiejscowione w ten sposób, że można przy ich użyciu wygodnie obsługiwać żagle.

Jacht Bavaria 46 dane techniczne

    • Długość całkowita                              14,27 m
    • Długość pokładu                                 13,60 m
    • Długość linii wodnej                          12,94 m
    • Zanurzenie                                          2,1 m
    • Waga                                                   12600 kg
    • Balast                                                  3490 kg
    • Zbiornik paliwa                                  210 l
    • Zbiornik wody                                    360 l
    • Wysokość w mesie                             2,05 m
    • Standardowe ożaglowanie                  108 m kw.
    • Wysokość masztu ponad linię wod.   20.75 m
    • Liczba kabin                                       4
    • Liczba załogantów                             9
    • Liczba łazienek                                  3
    • ogrzewanie
    • rolowana genua i grot
    • ster strumieniowy

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com
Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!