fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

Wyspach Kanaryjskie

Teneryfa, Gran Canaria, La Gomera

rejs jachtem
5.03.2022 – 12.03.2022 (rejs 2022/10)

Gdy u nas będzie poważna zima my pożeglujemy w wiosennej scenerii dużym, jachtem Jeanneau 519. Ciężko wymarzuć sobie start sezonu 🙂 W przepięknej scenerii wysp Kanaryjskich (Szczęśliwych). Uwielbiam tam wracać i z ogromną przyjemnością pokaże Wam najpiękniejsze zakątki wysp i najlepsze knajpy.. tam też najlepiej smakują owoce morza 🙂
Zawiniemy na Gomerę – z jej lasami wawrzynowymi i laurowymi które tylko tam się zachowały na ziemi i pamiętającymi jeszcze czasy dinozaurów.  
Opłyniemy dookoła Gran Canarię, La Gomerę i Teneryfę, podziwiając te najbardziej znane klify Los Gigantes oraz te mniej znane ale niczym nie ustępujące klify Gran Canarii i La Gomery. Gran Canaria wg mnie może poszczycić się najpiękniejszym Interiorem, szczególnie zachód słońca na Pico de las Neves nie ma sobie równych na całym archipelagu Wysp Kanaryjskich. 
Zawiniemy do najpiękniejszych miejsc. Dużo okazji do trekkingu w plenerach przypominających filmy z Kong-Kongiem, odwiedzimy występujące tylko tam lasy laurowe i wawrzynowe, które pamiętają jeszcze czasy dinozaurów.  Dla chętnych: w każdym porcie wypożyczamy samochód i zwiedzimy. Popłyniemy również w miejsca gdzie gdzie zawsze do tej pory widzieliśmy delfiny. Przed nami wspaniała, prawdziwie żeglarska wyprawa i zwiedzanie z dużo lepszej perspektyw – z pokładu jachtu. Przepiękne Wyspy Kanaryjskie prawdziwe swoje oblicze dopiero pokazują z tej strony.

WYSPY KANARYJSKIE

Na całym archipelagu panuje specyficzny klimat subtropikalny. Dzięki wpływowi oceanu występują stosunkowo niewielkie wahania temperatur utrzymujących się przez cały rok w okolicach 20-30°C. Brak jest wyraźnie zaznaczających się pór roku. Deszcze są rzadkie, a ich występowanie nieregularne, różniące się pomiędzy wyspami, jak również w obrębie samych wysp. Roczna suma opadów jest o połowę niższa niż w Polsce, a do ciekawostek należy zaliczyć fakt, iż w niektórych miejscach (La Palma) w ogólne nie występują burze. Wahania temperatury wody w oceanie są nieznaczne i utrzymują się w granicach 18-22°C, za co odpowiedzialne są dwa występujące w okolicy prądy morskie: Golfstrom i Kanaryjski.

Teneryfa

Oprócz pięknych krajobrazów, różnorodnej flory i fauny oraz malowniczych zatok z kamienistymi plażami na wyspie jest bardzo rozwinięty przemysł turystyczny z licznymi atrakcjami. Parki rozrywki, piaszczyste, sztuczne plaże, liczne oferty wycieczek i sportów wodnych sprawiają, że niektórzy przyjeżdżają na tę wyspę regularnie przez wiele lat i ciągle odkrywają coś nowego.

Teneryfa, Los Gigantes

Gran Canaria, trzecia co do wielkości i druga pod względem liczby mieszkańców wyspa całego archipelagu, również nazywana jest kontynentem w miniaturze. Miano to zawdzięcza zróżnicowanemu klimatowi, różnorodności geograficznej oraz bogatych faunie i florze. Stolica wyspy – Las Palmas de Gran Canaria, jest również stolicą drugiej, wschodniej prowincji archipelagu. To ciekawe miasto z licznymi zabytkami sięgającymi czasów podboju wyspy, jest również uczęszczanym ośrodkiem yachtingu i znanym przystankiem dla płynących z Europy na Karaiby. W mieście warto zobaczyć zabytkową dzielnicę La Vegueta, w tym plac św. Anny i stojącą przy nim monumentalną katedrę. Ci, którzy lubią muzea mogą wejść do tego poświęconego Krzysztofowi Kolumbowi lub do Muzeum Kanaryjskiego.

La Palma, La Gomera i El Hierro wraz z Teneryfą tworzą prowincję Santa Cruz de Tenerife. Choć nieco mniej znane, nie są wcale mniej atrakcyjne. Ci, którzy cenią piękne krajobrazy, ciche miasteczka i spokojne plaże docenią je zapewne nawet bardziej. La Gomera i La Palma jako oazy spokoju, mogłaby stanowić przeciwieństwo Teneryfy. Obie uwodzą krajobrazem i specyficzną przyrodą: pierwsza tropikalnym lasem, przypominającym wietnamską dżunglę, druga wulkanicznymi krajobrazami i nieco surową stromizną skał, ze spływającymi z nich wodospadami potoków. Obie są nieporównywalnie bardziej zielone od pozostałych wschodnich wysp. Z kolei El Hierro, nietknięte jeszcze przysłowiową stopą turysty może być przykładem prawdziwego raju na końcu świata. Nie tylko ze względu na przeważające w tym rejonie wiatry północno wschodnie utrudniające wydostanie się z wyspy, lecz również dlatego, iż w czasach przed kolumbijskich był to dla Europejczyków zachodni skraj poznanego świata. Przyjacielscy mieszkańcy wiodą tam spokojne życie na skraju oceanu, nie niepokojeni przez problemy typowe dla szybkiego, wielkomiejskiego życia.

 

Przebieg rejsu

1. 5-12.03.2022 (7 dni)
Teneryfa – Gran Canaria- La Gomera – Teneryfa
max. 220Mm, czyli ok. 45h samej żeglugi
rzeczywista trasa będzie zależała od warunków meteo i kondycji załogi

Na jacht możemy wejść nie wcześniej niż o godz. 17:00 w sobotę, jacht będzie zacumowany w Las Galletas (tutaj) prowiantujemy jachy, zkolimy się i rano ruszamy w kierunku Gran Canarii do Perto Rico. Tu zostaniemy na noc i rano albo popłyniemy od razu do Las Palmas albo stąd też można zacząć zwiedzanie wyspy.  Po opłynięciu Gran Canarii obierzemy na cel La Gomerę z krótkim przystankiem w Santa Cruz na Teneryfie. Na Gomerze zacumujemy w Vale Ray lub San Sebastian. Jeśli będzie czas popływamy koło wielorybów i delfinów  przenocujemy pod ogromnymi klifami na kotwicy pod Los Gigantes i stamtąd udamy się do portu końcowego z którego ruszaliśmy. Dotrzemy tam w piątek po południu ok 17:00, a w sobotę do 9:00 musimy opuścić jacht.

Koszt

cena za 1 osobę:
1 miejsce w dwuosobowej kabinie: 490€ lub 2290zł
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€ / tydzień
kaucja zwrotna: 50€

prywatna łazienka w kajucie + 100€ / osoba
(tylko 2 kajuty z taką opcją)

kajuty:
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach, wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

na Teneryfę (TFS, TFN)

przykładowe połączenia, również z przesiadką, tanich linii lotniczych:
http://azair.me/!4dXx

bezpośrednio latają niemal wszyscy przewoźnicy, polecam wyszukiwarki: scyscanner.com / kayak.pl / azair.cz

bezpośrednio z:
Warszawy (WMI, WAW), Katowic (KAT), Krakowa (KRK), Berlina (SXF, TLX)
warto poszukać też biletów czarterowych TUI, RAINBOW, ITAKA oraz bezpośrednio u ich przewoźników: SmartWIngs lub EnterAir

Teneryfy (TFS, TFN)
przykładowe połączenia, również z przesiadką, tanich linii lotniczych:
http://azair.me/!4dXy

Warto również poszukać połączeń czarterowych przez eskay.pl lub rainbow

Polecam opcję z pozostaniem przed/po rejsie kilka dni na wyspie, noclegi i samochody nie są drogie, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji, wskażę najlepsze warte zobaczenia  Dobry pomysłem jest też polecieć lub popłynąć promem na wschód, na którąś z Wysp, lokalne loty trwają krótko i są tanie, połączenia wyszukasz np. przez skyscanner.pl
Loty lokalnymi liniami między wyspami to koszt ok. 20-50€ z bagażem.

Transfery na/z lotniska – wskazówki otrzymasz przed rejsem 

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu  – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
wyżywienie kapitana
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • prysznic bierzemy w porcie, łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest również na jachcie (w ograniczonej ilości więc staramy się oszczędzać)

Jeanneau Sun Odyssey 519

(prod. 2017)

Jeanneau
Sun Odyssey 519

[2017]

Specification:

Double cabins 5
Single cabin 1
Max capacity 12 (10+2)
Toilets 3
Lenght 15,75 m
Beam 4,69 m
Draft 2,28m
Weight 13,90t
Diesel tank 240l
Water tank 615l
Gps + Autopilot + Chart
Plotter
Bowthruster
Furling main and genua
Bimini
Sprayhood
Cockpit table
Cockpit shower
Electric anchor winche
Battery charger
Radio CD
Fiber glass deck (no teak)

Loading...

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach.

Obiecujemy że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na tydzień!

Dziękujemy za subskrypcję!