fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

GRECJA / morze Jońskie

Korfu – Zakintos

Lefkada / Paxos / Antipaxos / Kefalonia / Itaka /
Kalamos / Kastos / Meganisi / Epirus / Syvota / Parga

dwa rejsy one-way – żeby zobaczyć więcej i nie wracać do tego samego miejsca:

1.) 2023.08.26 – 2023.09.02 Korfu > Zakintos (rejs nr 2023/35)
po drodze: Lefkada, Paxos, Antipaxos, Kefalonia, Itaka, Kalamos, Kastos, Meganisi, Epirus, Syvota, Parga, Kavos

2.) 2023.09.02 – 2023.09.09 Zakintos > Korfu (rejs nr 2023/36)
po drodze: Lefkada, Paxos, Antipaxos, Kefalonia, Itaka, Meganisi, Kalamos, Kastos, Epirus, Syvota, Parga, Kavos

Morze jońskie to region wymarzony na wakacyjne pływanie, ciepła woda, obfitość pięknych plaż na tle malowniczych wapiennych, białych klifów, soczysta zieleń i aż nienaturalny błękit wody. Dlatego też warto wybrać się tam dokładnie o tej porze roku kiedy już jest przyjemnie ciepło, nie ma upałów i choć to prawie sezon to jeszcze jednak zdecydowanie mniej turystów.

Wszystkie najbardziej spektakularne miejscówki i nasze doświadczenie po raz pierwszy w jednym rejsie – w formule one-way żeby na pewno do każdej dotrzeć.

W naszym rejsie odwiedzimy m.in. dwie najbardziej popularne wyspy archipelagu, tj. Korfu oraz Lefkadę oraz słynące z błękitnej wody i epickich jaskiń Paxos i Antipaxos. Nie zabraknie też greckich tawern z owocami morza i moimi ulubionymi souvlakami i gyrosem oraz klimatu miasteczek zarówno na wyspach jak i na kontynencie, które znajdą się na naszej trasie.  Podczas rejsu spróbujemy opłynąć dookoła wszystkie wymienione wyżej wyspy zatrzymując się w najlepszych miejscach, przy plażach, miasteczkach żeby zaczerpnąć zarówno spokoju jak i dotknąć tych spektakularnych widoków które będziemy mieli na wciągnięcie ręki. Jeśli już tam byliście to odkryjecie te miejsca na nowo, zwiedzanie Grecji, w szczególności wysp, nie bardzo ma sens z lądu… przekonacie się o tym ile rzeczy można zobaczyć zupełne z innej, lepszej perspektywy – z pokładu katamaranu.

hdr[/caption]

Korfu

Mimo że to na Korfu znajduje się stolica Wysp Jońskich, wyspa ta niekiedy bywa uznawana za tę o najmniej greckim charakterze. Na pogląd ten wpływa bogata historia wyspy, która do Grecji przynależy dopiero od 1864 roku. To właśnie tutaj mieszają się wpływy kultury weneckiej, greckiej, a nawet brytyjskiej! Ta różnorodność odbija się przede wszystkim w architekturze, ale też ogólnej atmosferze Korfu. Uwidocznieniem weneckich wpływów jest stolica wyspy – miasto Korfu. To właśnie tutaj twierdze, wąskie uliczki i efektowne kamienice przypominają o weneckich wpływach na wyspie. Korfu zachwyca nie tylko niesamowitą, niepodobną do innych miejsc w Grecji architekturą i miejską zabudową. To także niezwykle zielona wyspa, przepełniona gajami oliwnymi, z urokliwymi zatoczkami i plażami. Do najpiękniejszych zakątków wyspy należy region Paleokastritsa, plaża Porto Timoni czy Cape Drastis

Lefkada

Choć Lefkada (Leukada) nie jest tak rozsławiona, jak Korfu czy Zakynthos, jest to wyspa, która znajduje się najbliżej kontynentalnej Grecji. Właściwie to jest ona połączona z kontynentem za pomocą obrotowego mostu, dlatego z łatwością można dostać się tam drogą lądową. To jednak niejedyny powód, aby wybrać się na tę urokliwą wyspę. Leukada to górzyste, a zarazem zielone obszary i dziewicza natura. Znaleźć tu można również tradycyjne i unikatowe osady czy miasteczka – masowa turystyka nie dotarła na tę wyspę i to mimo jej lokalizacji. Wśród plaż Leukady na uwagę zasługuje przede wszystkim Porto Katsiki. Malownicza plaża otoczona jest wysokim klifem – to jedyne takie miejsce w całej Grecji.

Kefalonia

Itaka

Zakintos

Tej wyspy i Zatoki Wraku chyba nie trzeba nikomu przedstawiać, zdecydowanie warto tam być i zdecydowanie o świcie gdy jeszcze nikogo tam nie ma – tylko żeglarze mają możliwość podziwiać taki widok 🙂 

Kavos

Parga

Sivota

Paxos i Antipaxos

Najpiękniejszy jest tu kolor wody. A w zasadzie kolory, bo powiedzieć błękit to jak nie powiedzieć nic. Można tu zaobserwować wszystkie istniejące na świecie odcienie niebieskiego – od akwamaryny i cyjanu przez turkus, lazur, modry aż po kobaltowy i ultramarynę. Z tą paletą kontrastują kredowobiałe i kremowożółte klify, a obrazu dopełniają soczyście zielone drzewa. Co i rusz dostrzec można też powstałe w wyniku erozji zagłębienia w skałach, niektóre malutkie, inne całkiem pokaźnych rozmiarów – dość duże, by zmieścił się w nich turystyczny stateczek. Okolica jak żywcem wyjęta z obrazu impresjonisty.

Paxos to najmniejsza z Wysp Jońskich. Legenda głosi, że powstała za sprawą Posejdona, który trójzębem odłupał kawał skały od Korfu by zapewnić sobie i ukochanej Amfitrycie trochę prywatności.

Przebieg rejsu

I etap: 2023.08.26 – 2023.09.02
z Korfu na Zakintos 
(nr 2023/35)
po drodze: Lefkada, Paxos, Antipaxos, Kefalonia, Itaka, Kalamos, Kastos, Meganisi, Epirus, Syvota. Parga, Kavos
łącznie max. 180-240Mm tj. ok. 35-50h żeglugi / 7 dni
rejs łatwy

Startujemy z Korfu z Gouvia Marina, na jachcie meldujemy się w sobotę o godz. 17:00, prowiantujemy katamaran, spędzamy noc w porcie, a następnego dnia rano wyruszamy. W zależności od prognozy pogody udamy się od razu na Paxos i Antipaxos lub do któregoś z uroczych miast Epirusu. To będzie też moment na nocne pływanie – to najdłuższy odcinek tego etapu –  na Lefkade. A stąd już małymi etapami przez Kefalonię, Itakę na Zakintos zatrzymując się po drodze na noc w Zatoce Wraku na Zakintos i/lub Porto Katsiki. Co do zasady żeglujemy w dzień, chyba że załoga będzie chciała i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Wedle możliwości i uznania zatrzymujemy się na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Rejs kończymy w na Zakintos w Port Zakintos i ok. 9:00 opuszczamy katamaran.

II etap: 2023.09.02 – 2023.09.09
z Zakintos na Korfu 
(nr 2023/36)
po drodze: Lefkada, Paxos, Antipaxos, Kefalonia, Itaka, Kalamos, Kastos, Meganisi, Epirus, Syvota. Parga, Kavos
łącznie max. 180-240Mm tj. ok. 35-50h żeglugi / 7 dni
rejs łatwy

Startujemy z Zakintos w Port Zakintos, na jachcie meldujemy się w sobotę o godz. 17:00, prowiantujemy katamaran, spędzamy noc w porcie, a następnego dnia rano wyruszamy małymi etapami przez Itak, Kefalonię i Leukadę zatrzymując się na noc w Zatoce Wraku na Zakintos i/lub Porto Katsiki na Leukadzie. Moment wyruszenia z Leukady to też okazja do nocnego żeglowania – to będzie najdłuższy odcinek tego etapu –  na Paxos lub któregoś z miast Epirusu. Co do zasady żeglujemy w dzień, chyba że załoga będzie chciała i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Wedle możliwości i uznania zatrzymujemy się na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Rejs kończymy na Korfu w Gouvia Marina i ok. 9:00 opuszczamy katamaran.

 

Charakter rejsu

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu morskim.

W planie nocne postoje w portach i na kotwicy, wedle możliwości i chęci załogi również nocne pływanie. Dużo okazji do zwiedzania, kąpiele, całodniowe postoje w ciekawych miejscach. Kambuz podaje potrawy kuchni lokalnej. 🙂  Wedle życzeń załogi możemy stołować się w restauracjach gdy jesteśmy na lądzie tym bardziej że Grecja należy do jednych z najtańszych regionów morza śródziemnego i ma czym się pochwalić również w kontekście kulinarnym 🙂

Koszt

cena za 1 osobę:

  • 1 miejsce w dwuosobowej kabinie: 630€ lub 2990zł
  • 1 miejsce w jednoosobowej (skipperskiej) kabinie: 555€ lub 2660zł
    (płatne w 3 równych ratach: 1. 48h od rejestracji, pozostała część: 4 i 2 miesiące przed rejsem)
  • składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): ok.100-150€ / tydzień
  • kaucja zwrotna: 50€

kajuty:

  • Wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.
    Jeśli wybierasz się sama/sam co do zasady dzielimy kajuty na męskie i żeńskie więc dostaniesz miejsce w odpowiedniej kajucie.
  • Kajuta dla jednej osoby na wyłączność: +100% ceny
  • Kajuta z łazienką na wyłączność: +100€ x2 (2 osoby)
    (tylko dwie takie kabiny na każdym rejsie)

REJESTRACJA / REZERWACJA REJSU

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza klikając na poniższy przycisk

po wypełnieniu formularza online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać ponownej rezerwacji. 🙂

Inne

Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

Ceny przelotów na/z Korfu z Warszawy można zamknąć w kwocie 400-700zł w dwie strony, jeśli potrzebujesz pomocy w znalezieniu napisz lub zadzwoń. Być może pomocne mogą okazać się również linki zamieszczone poniżej.

UWAGA!
Siatka połączeń tanich linii lotniczych pojawia się dopiero na przełomie lutego/marca, warto wstrzymać się do tego czasu z zakupem biletu.
Proszę sparwdzić też połączenia czarterowe przez stronę eskay.pl i biletyczarterowe.r.pl
Szukając połączeń z przesiadką sprawdź również opcje lokalnych linii: OlimpicAirSkyExpressAegean, może przydatne okażą się również połączenie promowe: ferries.gr

Polecam wyszukiwarki: AzairKayak, Skyscanner

Transfery między lotniskiem a portem:
zarówno na Korfu jak i Zakintos od lotniska to dosłownie kilka kilometrów więc taxi lub komunikacja lokalna. Przed rejsem podam szczegóły jak zorganizować transfer.

Polecam opcję z pozostaniem przed/po rejsie kilka dni, noclegi i samochody nie są drogie, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji. 🙂

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest również na jachcie (w ograniczonej ilości więc staramy się oszczędzać)
drobnym druczkiem

Składka burtowa jest oszacowana w oparciu o realne koszty, oczywiście, jeśli załoga zdecyduje, iż codziennie jemy homary – to pewnie nie wystarczy 😉 Natomiast jeśli chodzi o tzw. normalne zakupy, dobre jakościowo, nie najtańsze ale też nie drogie – to zawsze wyrabiamy się w założonej składce. Najczęściej jednak zdarza się nadwyżka i po rozliczeiu na koniec rejsu – zwrot. Dopłata natomiast najczęściej zdarza się gdy załoga ze składki decyduje o płatności za np. wynajem samochodów podczas wspólnego zwiedzania czy też wspólne obiady w tawernach. Składką dysponuje jedna osoba, wybrana spośród załogi na początku rejsu – i ona też koordynuje zakupy bo wie (rozliczając zakupy) kto co kiedy kupował.

zakupy

– koordynuje osoba trzymająca kasę jachtową (burtową, składkę). Staramy nie dać się ponieść zakupom na kolorowych straganach 😉 szczególnie blisko uczęszczanych miejsc, które często są dużo droższe, a produkty często nie lepsze niż w sklepach – od tego są oczywiście wyjątki ale kapitan zawsze zasugeruje gdzie warto pójść po zakupy 😉 Dostaniecie też na początku wytyczne czego i ile potrzebujemy, są to precyzyjne liczby na podstawie wieloletnich statystyk. Bardzo złym zwyczajem jest marnowanie jedzenia i dlatego na wszystkie zakupy musi być plan, nie kupujemy „przydasi” (przyda się). Ze składki burtowej (wspólnej) nie kupujemy alkoholu, wyjątkiem może być wino domowe, które zawsze jest dobrym towarzyszem (a nie głównym punktem) przygotowywanych posiłków na naszej jednostce w myśl zasady: Jedz i pij tak jak lokalni.

na co idzie składka

Zmiennych jest wiele, dużo zależy od pory roku, akwenu, rodzaju i typu jednostki, armatora – ceny są umowne i wszędzie jest inaczej ale podobnie i kwoty są również podobne. Te dodatkowe koszty, które opłacamy ze składki poza zaprowiantowaniem, wyglądają zazwyczaj następująco:

  • tzw. transit-log – zawiera podatki turystyczne, opłaty związane z mustrowaniem załogi jeśli wymaga tego prawo również na policji portowej, niektórzy pobierają opłatę za „podpisanie” listy załogi i przygotowanie dokumentów do władz portowych, np. Grecja: ok. 100-200€ / z góry / rejs
  • sprzątanie po rejsie zależnie od wielkości i typu jednostki: 150-300€ / z góry / rejs
  • silnik zaburtowy do pontonu 80-150€ / tydzień (rejs)
  • ubezpieczenie depozytu / zmniejszenie udziału własnego: 40-50€ / dzień rejsu
    dzięki temu depozyt wynosi ok. 500€ – zależnie od rejsu – zamiast 6.000€. I do tej kwoty (ok.500€) odpowiadamy finansowo – dlaczego? Podczas rejsu wszyscy stanowią załogę i w podziale na wachty – rotacyjnie – odpowiadamy za nawigację (zawsze pod czujnym okiem kapitana). Więc jesteśmy zobowiązani do obserwacji wypatrując czy to sieci czy innych pływających przeszkód na naszym kursie. Czasami niestety zdarzy się, komuś (może Tobie) że wypadnie np. materac za burtę, zgubi ktoś ręcznik armatorski czy potłuką się talerze przy przechyle bo ktoś nie domknął szafki… za tego typu zdarzenia odpowiadamy do wysokości kaucji – warto? Uważam że warto i zawsze robimy takie ubezpieczenie choć statystyki mówią żę 1 raz na 200rejsów.
  • paliwo: tu największa niewiadoma, bywało, że podczas tygodnia zużywamy 20 a czasami, że 150 litrów – zazwyczaj ok. 80l / tydzień
  • wyżywienie ok 200-300€ / tydzień / 10 osób (w Europie)
  • zwyczajowo, zgodnie z tzw. dobrą praktyką żeglarską, kapitan nie uczestniczy w składce – co za tym idzie jego wyżywienie jest na „głowie” załogi (jest to również umowie). Więc jeśli posiłki jemy poza naszą jednostką – osoba dysponująca składką uiszcza za niego opłatę w tawernie (rachunek), podobnie – jeśli chcecie, żeby kapitan z Wami pojechał zwiedzać i służył swoim doświadczeniem w miejscu gdzie akurat się zatrzymujemy i w czasie przezanaczonym naczas wolny / zwiedzanie – zawsze możecie o to poprosić – i jeśli pozwolą mu na to obowiązki – na pewno się zgodzi, wówczas należy za niego zapłacić. Choć te rzeczy wydają się oczywiste dla każdego kto już żeglował to na rejsie są też osoby, które pierwszy raz będą z nami płynąć i dopiero poznają nasze zwyczaje, tradycję zwaną Dobrą Praktyką Żeglarską.
depozyt

Rozliczamy po rejsie, czasami nie oznacza to, że natychmiast po zejściu z pokładu… czasami wymaga to kilku dni, godzin. Należy o tym uprzedzić choć dzieje się to niezwykle rzadko gdy armator nie odblokowuje natychmiast depozytu. Zdarza się to najczęściej w sytuacji gdy rejs kończymy nie w porcie z którego wyruszaliśmy lub gdy armator nie zdoła sprawdzić do końca jachtu przy przekazaniu – zawsze wymaga dużo większego zaangażowania specjalistów (np. nurka, mechanika) niż np. w przypadku samochodu w wypożyczalni. A te czynności muszą wykonać za każdym razem ze względu na bezpieczeństwo nasze i następnych załóg. Czasami też zdarzą się jakieś potrącenia, zniszczenia, usterki zawinione przez nas i na czas nie otrzyma (armator) wyceny z naprawy / zakupu brakujących elementów.

W takiej sytuacji – gdy następuje opóźnienie w zwrocie depozytu – Organizator po uwolnieniu depozytu bądź jego rozliczeniu z armatorem – niezwłocznie wyśle Ci przelew. Jeśli nie masz konta w EUR – nie przejmuj się, Organizator wyśle to na konto, z którego przyszła płatność za Twój rejs, po kursie takim jaki ustalił przeliczając cenę rejsu gdy się zapisywaliście.

Jednostka: katamaran

Lagoon 39

(2016r)

Lagoon 39 – to wyjątkowy, luksusowy katamaran, który miał swoją premierę w 2013 r. Dynamiczną, zdecydowaną linię jachtu podkreślają ostro ścięte pionowe dzioby. Zastosowano nowe rozwiązania w układzie takielunku, co przełożyło się na łatwość obsługi całej jednostki. Luksusowe wnętrze Lagoon 39, niezwykle jasne i oparte na prostych geometrycznych formach jest wykończone szlachetnymi materiałami najwyższej jakości, które w połączeniu ze stonowanymi odcieniami tkanin podkreślają harmonię jachtu. Duże panoramiczne okna zapewniają doskonałą widoczność i dostęp naturalnego światła, a jednocześnie chronią przed ostrym słońcem.

Lagoon 39 oferuje 4 kabiny z podwójnymi kojami, dwie kabiny z pojedynczymi kojami z wejściem od dziobu oraz dwie toalety z gorącą wodą. Obie kabiny prawej i obie lewej burty połączone są korytarzem w zespół sypialny ze wspólną łazienką.

W centralnej części Lagoon 39 mieści się przeszklony salon z pełnym widokiem na morze i wygodnymi kanapami.Kambuz Lagoon 39, posiada wystarczającą przestrzeń roboczą, wyposażony jest w kuchenkę gazową z piekarnikiem oraz lodówkę, a w szafkach i szufladach mieści się wyposażenie kuchni.

Stanowisko skippera Lagoon 39 wyposażone jest w pełen zestaw przyrządów nawigacyjnych, mapy, locje i VHF .

W kokpicie, stanowiącym zewnętrzny salon, obszerny stół z wygodnymi siedzeniami umożliwiają rozkoszowanie się widokami podczas rejsu. Platforma słoneczna z przodu kusi możliwością kąpieli słonecznych.

Dane podstawowe

4 podwójne kabiny + 2 pojedyncze
ilość osób: 8+2+2
WC z prysznicem: 2
długość 11,64 m
szerokość 6,79 m
zanużenie 1,21 m
waga 11,67 t
zbiorniki paliwa 400 l
zbiorniki wody 600 l
silnik 2x30hp
pow. żagli: 76m2
gps + plotter + radar
autopilot
radio + mp3
bimini
zewnętrzny prysznic
elektryczny kabestan

Wyposażenie

Yacht keys Fire extinguisher GALLEY Ladle
Gangway WHF Soup ladle
Dinghy Life jackets Dustpan+brush Frying spade
Oars Harness Plates Pots/Pans
Tender pump Umbilicals Soup plates Water kettle
Outboard engine Bosun’chair Dessert plates Spagetti fork
Locker outbord engine First aid kit Breakfast bowl Pasta strainer
National flag Softwood plugs Cup (big) Ashtray
Radar reflector Nautical chart Glasses + cups Salad cutlery
Life buoy + light Fog horn Knife Sheets (optional)
Hook Torch Fork Pillowcases (opt.)
220v Electric cable Protractors Spoon Pillow
Electric adapter Adaptateur prise de quai 16-32 am Adaptador eléctrico 16-32 am 1 Dividers Coffee spoon Blanket
Full fuel tank Pencil Potato peeler Lighter
Fender Eraser Cheese slicer
Ropes Pencil sharpener Knife set
Liferaft Pilot book Cutting board
Anchor + Spare anchor Spare tiller Boats documents Coffee-Pot or Filter
Bucket HandbearingCompass Italian coffee pot
Water hose Radio+CD Tin opener
Funnel Barometer Corkscrew
Deck brush Binoculars Pot base
Wire cutter Distress flares Chork Pot Base
Mask Spare belts Whisk
Gas bottles 2º impeller water pump Grater
Jerry can of gasoline mixed empty Tool box Thermos
Winch handle Epirb satelite rescue Batery’s switch Windlass switch Bowl
Engine Oil diesel legs and cushion of table saloon Scissors
Anchorage gloves waste tanks empty
GPS+Plotter

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach. Obiecujemy, że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na kilka tygodni! :)

Dziękujemy za subskrypcję!