fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

Wyspy Fryzyjskie

Wyspy Fryzyjskie (niem. Friesische Inseln) to archipelag wysp na Morzu Północnym, który rozciąga się wzdłuż wybrzeży Holandii, Niemiec i zachodniej części Półwyspu Jutlandzkiego (Dania). Ludzie tu mieszkający od wieków toczą walkę z morzem o swój byt i przetrwanie. Usytuowanie geograficzne nie ułatwia miejscowym życia, jednak w tym surowym krajobrazie urzeka piękno i spokój.

Ostrygi

niewątpliwą atrakcją dla smakoszy owoców morza będzie możliwość nielimitowanego, ile dusza zapragnie, skosztowania super świeżych ostryg wprost z dna morza podczas postoju na osuchu (osuch to miejsce które podczas odpływu wyłania się z dna morza, można wówczas sucha stopą chodzić po dnie)

Morze Wattowe

Morze Wattowe (niem. Wattenmeer) jest swoistą osobliwością, które pomimo nazwy … nie jest morzem:). To akwen obejmujący południowo-wschodnią część Morza Północnego, pomiędzy kontynentem, a łańcuchem Wysp Fryzyjskich, który ze względu na wyjątkowy ekosystem w 2009 roku park został wpisany na listę światowego dziedzictwa przyrodniczego UNESCO. Tu życie toczy się w cyklu pływów. W czasie odpływu można spacerować kilometrami przez równiny pływowe, czyli po odsłoniętym dnie morza. Zobaczcie, jak niesamowicie Morze Wattowe wygląda z góry:

Przebieg rejsu

termin rejsu 2025/32: 2025.08.01 – 2025.08.08
Harlingen – Texel – Vlieland – Terschelling – Ameland – Schiermonnikoog – Lauwersoog – Harlingen
ok. 180Nm / 50h godzin żeglugi

Rejs zaczynamy i kończymy w Harlingen, na żaglowcu mustrujemy się pierwszego dnia od godz. 20:00, a następnego dnia rano wyruszamy na północ. Zawiniemy do wszystkich najciekawszych miejsc, będzie czas na zwiedzanie i jazdę rowerem lub konno rozległych białych piaszczystych plażach. Zawiniemy do portu na Terschelling, Ameland, Schiermonnikoog, może uda się popływać kanałami pomiędzy niezliczonymi śluzami i spektakularnymi ruchomymi mostami 🙂 Po drodze może staniemy na noc na kotwicy i koniecznie zatrzymując się na osuchu żeby spróbować świeżych ostryg, jeśli się zepniemy i pozbieramy ich trochę, kucharz przygotuje z nich coś dobrego oczywiście z tych których wcześniej nie zjecie 😀 . Do portu końcowego przybędziemy ostatniego dnia wieczorem i rano około godziny 9:00 schodzimy z pokładu po śniadaniu.

Teraz podróżuj na nasze rejsy NO STRESS, przygotowaliśmy dla Ciebie ubezpieczenie na wypadek rezygnacji lub przerwania z podróży w różnych ważnych przyczyn losowych, również z powodu pozytywnego wyniku testu lub zachorowania COVID. Tutaj dowiesz się więcej: https://sailskipper.pl/ubezpieczenie-na-wypadek-rezygnacji-z-podrozy/

Cena

  • koszt rejsu to 770€ lub 3290zł (ze wszystkim bez transportu)
    płatne w 3 ratach, pierwsza w ciągu 48h od rezerwacji
  • nie ma składki burtowej, w cenie jest wyżywienie (3 posiłki) oraz napoje typu kawa / herbata bez limitu
  • nie ma innych dodatkowych kosztów
  • trzeba tylko dojechać 🙂
  • w cenie nie ma alkoholu i innych używek
  • zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga 24 osoby + 2 członków załogi stałej

kapitan
jednostkę prowadzi stała załoga składająca się z kapitana i bosmana, ale będzie niezbędna pomoc załogi w pracach pokładowych z żaglami. Pomoc wszystkich jest niezbędna w pracach pokładowych – chociażby podnieść na dużą wysokość potężny gafel lub sklarować żagle, czy cumowanie – manewrowanie taką jednostką to nie lada wyczyn 🙂

Charakter rejsu

rejs na wyjątkowo stabilnej jednostce, dla chcących odpocząć to idealny moment spędzając ten czas jednocześnie na dużej jednostce. Wiele okazji do zwiedzania tych jakże innych swoją urodą wysp niepodobnych do popularnej Chorwacji czy Grecji. W każdym porcie można wypożyczyć rower i w ten sposób objechać całą wyspę lub obejść je na pieszo. To idealny moment na zapoznanie się z pływami dla chcących szkolić się w tym zakresie, w planie całodniowe postoje w ciekawych miejscach i nocowanie na kotwicy.

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę (przy czym umiejętności załogi nie są przeszkodą) kapitan może podjąć decyzję o zmianie trasy rejsu.

Transfery

Za każdym razem udało się skoordynować tak, że każdy kto nie chciał lecieć samolotem znalazł miejsce u kogoś w samochodzie.

Samolotem do Amsterdamu (loty z Warszawy, Krakowa, Gdańska),
a z Amsterdamu autobusem do Harlingen lub pociągiem, niektóre kursy z przesiadką, sprawdź na google transport planując podróż.

Samochodem własnym
(koszt paliwa w 2 strony z Warszawy to ok 1200zł) myślę, że tak jak przy każdej edycji tego rejsu da się zgrać wolne miejsca z chętnymi żeby lepiej podzielić koszty dojazdu gdyby ktoś miał wolne miejsce w samochodzie.

Organizacja na rejsie

wachta kambuzowa:
każdy będzie pełnił ja tylko raz podczas rejsu, do obowiązków będzie należała pomoc kukowi (tak będzie z nami prawdziwy kucharz 🙂 ), posiłki organizujemy elastycznie żeby nie ograniczać waszego czasu, który możecie przeznaczyć na zwiedzanie, jazdę rowerami, konno, śpiewanie szant czy inną rozrywkę 🙂
wachta nawigacyjna:
do obowiązków będzie należała pomoc w stawianiu żagli – to znacznie różni się od tego co znacie z małych jachtów turystycznych lub żaglowców rejowych. Możliwe też będzie samodzielne sterowanie tym olbrzymem. Jak zawsze pewnie chętnych nie będzie brakowało do pomocy przy żaglach, ale będą momenty kiedy będą potrzebne wszystkie ręce na pokładzie 🙂  Manewrowanie w portach tym kolosem zarezerwowane jest dla kapitana, bez steru strumieniowego, przy prądach pływowych, bez jakiejkolwiek pomocy z zewnątrz, płaskim dnem jednostka zachowuje się jak TIR na łysych oponach podczas gołoledzi… to trzeba zobaczyć i przeżyć 🙂 

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej
znajdziesz pod tym linkiem
(weź gumowce, może będziesz chciał pochodzić po dnie morza podczas odpływu 🙂 to niezłe błoto)

składka burtowa
nie ma składki, musicie tylko sami zadbać o napoje dla siebie inne niż kawa i herbata

kaucja
nie ma kaucji

inne

  • na rejsie nie obowiązuje prohibicja, niemniej sugeruję umiarkowanie w spożywaniu alkoholu podczas pływania
  • ubezpieczenie: wymagane! indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 70 zł za tydzień (w tym tzw. „klauzula alkoholowa” / cena za tydzień, jeśli dłużej, zapytaj)
  • nie przewidujemy kuchni wegetariańskiej, jeśli ktoś jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
    (ale jeśli jesteś wegetarianinem, daj znać jakoś wspólnie to poukładamy 🙂 )

Jednostka

(remont 01.2023 oraz 01.2024)

Jednostka którą będziemy pływać to doskonale utrzymana 32 metrowa barka żaglowa z 1907 roku z charakterystycznymi dla tego rejonu mieczami holenderskimi. Pozostaje ostatnim takim okazem swojego pokolenia statków rzecznych. Jej kształt pozwala na wyjątkowo szybką żeglugę oraz bezpieczne stawanie na osuchach, a niskie zanurzenie (80 cm) umożliwia dotarcie do obszarów niedostępnych innym jednostkom. Z portu macierzystego w Harlingen można z łatwością dotrzeć na Jezioro IJsselmer, wyspy fryzyjskie, jak i zwiedzić całe Morze Wattowe. Ostatnio wnętrze przeszło gruntowną renowację. Obecnie posiada 24 koje, rozmieszczone w 11 dwuosobowych kabinach z umywalkami, 2 kingstony, 2 niezależne prysznice. Nasza jednostka w styczniu 2023 przejdzie remont a to będzie wiązało się ze zmniejszeniem ilości kajut i powiększeniem części wspólnej (mesy) żeby było nam jeszcze milej, wygodniej i było gdzie tańczyć :)))

 

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: info@sailskipper.pl

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach. Obiecujemy, że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na kilka tygodni! :)

Dziękujemy za subskrypcję!