fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

rejs jachtem po Wyspach Kanaryjskich

Teneryfa, La Gomera, El Hierro, La Palma

9-16.01.2021

Nie ma to jak zacząć rok na najpiękniejszym (wg mnie) archipelagu wysp i to w dodatku na jachcie… ambitny plan, ale jak najbardziej do zrobienia i to z dużym zapasem na zwiedzanie tych przepięknych wysp – jak co roku nie wyobrażam sobie nie wracać w te zjawiskowe miejsca. Mimo, iż byłem tam już (ciężko mi zliczyć ile) … dużo razy … to wciąż zachwycają 🙂 no i nigdzie na świecie owoce morza nie smakują tak jak tam. Zabiorę Was w najciekawsze miejsca i do najlepszych i niewielkich restauracji 🙂

Na całym archipelagu panuje specyficzny klimat subtropikalny. Dzięki wpływowi oceanu występują stosunkowo niewielkie wahania temperatur utrzymujących się przez cały rok w okolicach 20-30°C. Brak jest wyraźnie zaznaczających się pór roku. Deszcze są rzadkie, a ich występowanie nieregularne, różniące się pomiędzy wyspami, jak również w obrębie samych wysp. Roczna suma opadów jest o połowę niższa niż w Polsce, a do ciekawostek należy zaliczyć fakt, iż w niektórych miejscach (La Palma) w ogólne nie występują burze. Wahania temperatury wody w oceanie są nieznaczne i utrzymują się w granicach 18-22°C, za co odpowiedzialne są dwa występujące w okolicy prądy morskie: Golfstrom i Kanaryjski.

Oprócz pięknych krajobrazów, różnorodnej flory i fauny oraz malowniczych zatok z kamienistymi plażami na wyspie jest bardzo rozwinięty przemysł turystyczny z licznymi atrakcjami. Parki rozrywki, piaszczyste, sztuczne plaże, liczne oferty wycieczek i sportów wodnych sprawiają, że niektórzy przyjeżdżają na tę wyspę regularnie przez wiele lat i ciągle odkrywają coś nowego.

La Palma, La Gomera i El Hierro wraz z Teneryfą tworzą prowincję Santa Cruz de Tenerife. Choć nieco mniej znane, nie są wcale mniej atrakcyjne. Ci, którzy cenią piękne krajobrazy, ciche miasteczka i spokojne plaże docenią je zapewne nawet bardziej. La Gomera i La Palma jako oazy spokoju, mogłaby stanowić przeciwieństwo Teneryfy. Obie uwodzą krajobrazem i specyficzną przyrodą: pierwsza tropikalnym lasem, przypominającym wietnamską dżunglę, druga wulkanicznymi krajobrazami i nieco surową stromizną skał, ze spływającymi z nich wodospadami potoków. Obie są nieporównywalnie bardziej zielone od pozostałych wschodnich wysp. Z kolei El Hierro, nietknięte jeszcze przysłowiową stopą turysty może być przykładem prawdziwego raju na końcu świata. Nie tylko ze względu na przeważające w tym rejonie wiatry północno wschodnie utrudniające wydostanie się z wyspy, lecz również dlatego, iż w czasach przed kolumbijskich był to dla Europejczyków zachodni skraj poznanego świata. Przyjacielscy mieszkańcy wiodą tam spokojne życie na skraju oceanu, nie niepokojeni przez problemy typowe dla szybkiego, wielkomiejskiego życia.

Kilka zdjęć z mojego prywatnego archiwum, właśnie z tych miejsc które odwiedzimy 🙂

Przebieg rejsu

9-16.01.2021 (7 dni)
Teneryfa (San Miguel) – La Gomera – El Hierro – La Palma – Teneryfa
ok. 220Mm, łącznie ok. 50h samej żeglugi

Na jacht możemy wejść nie wcześniej niż o godz. 17:00 w sobotę, spędzamy noc w porcie, dzielimy załogę na wachty, robimy wstępne szkolenie, zakupy i następnego dnia rano wyruszamy w kierunku ruszamy od razu na La Gomerę, to krótki odcinek więc będziemy tam już po południu. W poniedziałek płyniemy na El Hiero. Tu dzień przerwy na zwiedzanie i może już w nocy lub rano następnego dnia na La Palmę do Santa Cruz. Stamtąd popłyniemy w kierunku Los Gigantes – zostaniemy tam na noc, na kotwicy. Noc pod milionem gwiazd w tej małej uroczej zatoczce w sąsiedztwie 500m pionowych ścian na każdym robi wrażenie 🙂 Do portu końcowego dopłyniemy już w piątek ok. godz. 17:00, a w sobotę o godz. 9:00 powinniśmy opuścić jacht.

Ceny

cena za 1 osobę:
miejsce w dwuosobowej kabinie: 450€
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€ / tydzień
kaucja zwrotna: 50€

kajuty:
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach, wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

W związku z całym zamieszaniem z COVID19, warto w razie komplikacji można rozważyć loty czarterowe (te nie będą odwoływane) oraz loty z przesiadką np. w Berlinie lub bezpośrednio z Berlina – stąd też najczęściej loty są dużo tańsze.

na Teneryfę (TFS, TFN)
tu znajdziesz połączenia, również z przesiadką, tanich linii lotniczych:
http://azair.me/!4bRf
bezpośrednio z:
Warszawy (WMI, WAW), Katowic (KAT), Krakowa (KRK), Berlina (SXF, TLX)

Teneryfy (TFS, TFN)
przykładowe połączenia, również z przesiadką, tanich linii lotniczych:
http://azair.me/!4bRg

Warto również poszukać połączeń czarterowych przez eskay.pl lub rainbow

Polecam opcję z zostaniem przed/po rejsie kilka dni na wyspie, noclegi i samochody nie są drogie, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji, wskażę najlepsze warte zobaczenia 🙂 Dobry pomysłem jest też polecieć lub popłynąć promem na wschód, na którąś z Wysp, lokalne loty trwają krótko i są tanie, połączenia wyszukasz np. przez skyscanner.pl
Loty lokalnymi liniami między wyspami to koszt ok. 20-50€ z bagażem.
Ja po rejsie lecą na kilka dni na Lanzarote, a dopiero stamtąd na urlop, może dołączysz? 🙂

Transfery między lotniskiem a portem mam opracowane, przekażę wskazówki przed rejsem 🙂

Jeśli się zdecydujecie możecie skorzystać z kodów zniżkowych :
100zł na Airbnb: https://www.airbnb.pl/c/slawomirk598?currency=PLN
50zł na Booking: https://www.booking.com/s/57_6/sailsk95
10€ zniżki na pierwszy przejazd UBERem, zarejestruj się przez ten link:  https://www.uber.com/invite/6us4hxghue
10zł lub 10€ zniżki na Bolt (taxi, działa niemal w całej Europie), kod zniżkowy: GJ8JR rejestracja przez: https://invite.bolt.eu/GJ8JR

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania (co innego porty) i nie rozmawiamy o polityce oraz sprawach światopoglądowych 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo), co do zasady zawsze ubezpieczamy kaucję dzięki temu jest  ona niewielka (działa analogicznie do samochodowego AC). Ubezpieczenie płacimy z kasy wspólnej, jest ono ujęte w szacowanej wysokości tejże składki.

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 80zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie

Bavaria Cruiser 51

(2016)

wyposażenie:

Grot rolowany do masztu rok 2019
Genua na rolerze rok 2019
Bimini rok 2016
Szprycbuda rok 2016
Ster strumieniowy Craftman
GPS – Ploter + drugi w kokpicie (2016)
AIS
Navtex
VHF zgodna z SOLAS
Ręczne radiostacje zgodne z SOLAS
Autopilot
Głębokościomierz
Wskaźnik prędkości i kierunku wiatru
Ponton rok 2016
Silnik do pontonu rok 2017
Gniazdka 12 Volt
Gniazdka 220 Volt
Radio CD – MP3
Lodówka 1 szt.
Stolik w kokpicie
Prysznic w kokpicie
Platforma kąpielowa
Drabinka kąpielowa

Szybkość, bezpieczeństwo, wygoda – te słowa charakteryzują nasz najnowszy nabytek Bavarię Cruiser 51 z 2016 roku.

W roku 2019 jacht został wyposażony zgodnie z wymogami żeglugi oceanicznej, zgodnie z konwencją SOLAS
Pięć dwuosobowych kabin, wyposażonych w elektryczne wentylatory zapewnia komfortową żeglugę 10 osobom. W wersji bardziej budżetowej, dwie osoby mogą spać w mesie. Jednocześnie dla żeglarzy oczekujących większego luksusu bez problemu możemy przekształcić Ekavi w jacht 3-kabinowy z jedną bardzo przestronną kabiną dziobową.

Informacje techniczne:
Stocznia: Bavaria

  • Model: Cruiser 51

  • Rok produkcji: 2016

  • LOA: 14,99 m

  • Szerokość: 4,67 m

  • Zanurzenie: 2,25 m

  • Silnik: Volvo Penta 75 hp, przekładnia saildrive

  • Liczba kabin: 5

  • Liczba koi: 10+2

  • Poj. zbiornika wody: 710 l

  • Poj. zbiornika paliwa: 280 l

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach. Obiecujemy, że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na kilka tygodni! :)

Dziękujemy za subskrypcję!