fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

 RECJA / CYKLADY

Cyklady i Zatoka Sarońska.
Z Aten na Santorini i/lub z powrotem.

dwa rejsy one-way – żeby zobaczyć więcej i nie wracać do tego samego miejsca:

1.) 2023.04.29 – 2023.05.06  Ateny – Santorini (rejs nr 2023/18)
po drodze: Poros, Aegina, Hydra, Milos, Kimolos, Sifnos, Serifos, Folegandros, Sikinos, Poliegos, Ios.

2.) 2023.05.06 – 2023.05.13  Santorini – Ateny (rejs nr 2023/19)
po drodze: Ios, Paros, Naxos, Mykonos, (Giaros), Delos, Siros, Serifos, Kithnos, Kea.

Dużym jachtem, na początku sezonu, gdy jest już przyjemnie ciepło ale nie ma jeszcze turystów i tłumów nawet w najbardziej obleganych zazwyczaj miejscach. Ceny, kuchnia i pogoda rewelacyjne…  Średnie temperatury sięgają wtedy 26C i 20C w nocy… Spokojny i niewymagający rejs one-way żeby zobaczyć więcej i nie wracać w to samo miejsce. W planie tylko najpiękniejsze i najbardziej spektakularne (również te najbardziej znane) zakątki Cyklad. 

Na każdej wyspie będzie okazja żeby ją zwiedzić samochodami, skuterami, quadami lub czas trekking, Całodzienne postoje w ciekawych miejscach, postoje na kotwicy, kąpiele, jeśli chcecie – nocne pływanie, restauracje i gotowanie.

To moment na żeglowanie na Cykladach również z powodów pogodowych, nie ma Meltemi (wieje w tym właśnie rejonie w sezonie czyniąc żeglugę wymagającym doświadczeniem 😉 ), a to przekłada się na brak wielodniowych sztormów, które często wymuszają zmianę trasy lub w ogóle uniemożliwiają żeglugę.

Zwiedzimy zakątki przepełnione historią, przepięknym kontrastem soczystej zieleni, białych wapiennych skał, błękitu nieba i turkusu morza. Cyklady słyną z upraw pistacji migdałów, wędzonych mięs, niepowtarzalnych słodyczy i potraw – to m.in. im zawdzięczają swoją sławę.

Ateny

Aegina

Poros

Hydra

Serifos

Sifnos

Milos

Folegandros

Ios

Santorini 

Paros

Naxos

Mykonos

Tinos

Andros

Kea

Przebieg rejsu

I etap: 2023.04.29
z Aten na Santorini 
(nr 2023/18)
po drodze: Poros, Aegina, Hydra, Milos, Kimolos, Sifnos, Serifos, Folegandros, Sikinos, Poliegos, Ios.

długość rejsu: 200Mm / 7dni (ok. 30Mm / dzień)
łącznie ok. 50h żeglugi / 7 dni

Startujemy z Aten (Alimos Marina), na jachcie meldujemy się w sobotę o godz. 17:00, prowiantujemy jacht, spędzamy noc w porcie, a następnego dnia rano wyruszamy w kierunku Cyklad po drodze zatrzymując się na chwilę na Aeginie, a stąd płynąc w kierunku Poros może staniemy na chwilę na kąpiel w zatoce do której wpływają lecznicze wody siarkowe? Stąd popłyniemy na Poros i po obiedzie udamy się na Hydrę. Co do zasady żeglujemy w dzień, chyba, że załoga zdecyduje i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Odcinek z Hydry na Milos to dobra okazja żeby przy sprzyjających warunkach płynąć w nocy. Podczas całego rejsu wedle możliwości i uznania zatrzymujemy się na wyspach na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Proponowane miejsca do zwiedzania to miejsca opisane w przebiegu trasy powyżej – oczywiście nie oznacza to że na każdej będziemy stać cały dzień ale na pewno warto tam się zatrzymać choć na chwilę 🙂 Rejs kończymy na Santorini, dotrzemy tam w piątek lub w sobotę rano i ok. 9:00 opuszczamy jacht. Ze względu na specyficzne warunki cumowania na Santorini miejsce postoju będzie znane dopiero po dopłynięciu na Wyspę. Najprawdopodobniej będzie to u podnóża schodów prowadzących do Oia lub na południowym końcu wyspy niedaleko mariny Vlychada.

II etap: 2023.05.06
z Santorini do Aten
(nr 2023/19)
po drodze: Ios, Paros, Naxos, Mykonos, (Giaros), Delos, Siros, Serifos, Kithnos, Kea.
długość rejsu: ok. 180 Mm / 7dni (ok. 30Mm / dzień)
łącznie ok. 40h żeglugi / 7 dni

Startujemy z Santorini (dokładne miejsce odbioru ustalimy przed rejsem, związane jest to ze specyficznymi warunkami postoju przy wyspie), najprawdopodobniej będzie to u podnóża schodów prowadzących do Oia lub na południowym końcu wyspy niedaleko mariny Vlychada. Okrętujemy się w sobotę od godz. 17:00 spędzamy tu noc, a następnego dnia rano wyruszamy na północ, w kierunku Ios. Żeglujemy w dzień, chyba że załoga zdecyduje i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Wedle uznania zatrzymujemy się na wyspach na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Rejs kończymy w Atenach (Alimos Marina), przybywamy tam w piątek o 17:00, tam nocujemy i w sobotę do godz. 9:00 opuszczamy jacht.

Charakter rejsu

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu morskim.

W planie nocne postoje w portach i na kotwicy, wedle możliwości i chęci załogi również nocne pływanie. Dużo okazji do zwiedzania, kąpiele, całodniowe postoje w ciekawych miejscach. Kambuz podaje potrawy kuchni lokalnej.  Wedle życzeń załogi możemy stołować się w restauracjach gdy jesteśmy na lądzie tym bardziej że Grecja należy do jednych z najtańszych regionów morza śródziemnego i ma czym się pochwalić również w kontekście kulinarnym, znam też miejsca z własnych doświadczeń gdzie można zjeść bardzo dobrze przygotowane greckie potrawy 🙂

Koszt

  • cena za 1 osobę:
    I etap (29.04): 1 miejsce w dwuosobowej kabinie: 520€ lub 2490zł
    II etap (6.05): 1 miejsce w dwuosobowej kabinie: 485€ lub 2290zł
  • (płatne w 3 ratach: 1. w ciągu 48h od rejestracji 2. do 6.02.2023, 3. do 1.04.2023.) 
  • składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€ / tydzień
  • kaucja zwrotna: 50€

kajuty:

  • Wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.
  • Jeśli wybierasz się sama/sam co do zasady dzielimy kajuty na męskie i żeńskie więc dostaniesz miejsce w odpowiedniej kajucie.
  • Kajuta dla jednej osoby na wyłączność: +100% ceny
  • Kajuta z łazienką na wyłączność: +100€ x2 (2 osoby)
    (tylko jedna taka kabina na każdym rejsie)

REJESTRACJA / REZERWACJA REJSU

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza klikając na poniższy przycisk

po wypełnieniu formularza online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać ponownej rezerwacji. 🙂

Teraz podróżuj na nasze rejsy NO STRESS, przygotowaliśmy dla Ciebie ubezpieczenie na wypadek rezygnacji lub przerwania z podróży w różnych ważnych przyczyn losowych, również z powodu zachorowania i wielu zdarzeń losowych które spotkają Ciebie lub Twoją rodzinę. Tutaj dowiesz się więcej: https://sailskipper.pl/ubezpieczenie-na-wypadek-rezygnacji-z-podrozy/

Inne

załoga: 10 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

do/z Aten i Santorini:
bezpośrednio z:
Modlina (WMI)
Krakowa (KRK)
Katowic (KTW)
Warszawy (WAW)
Poznania (POZ)

UWAGA!
Siatka połączeń tanich linii lotniczych pojawia się dopiero na przełomie lutego/marca, warto wstrzymać się do tego czasu z zakupem biletu.

Proszę sparwdzić też połączenia czarterowe przez stronę eskay.pl i biletyczarterowe.r.pl
Szukając połączeń z przesiadką sprawdź również opcje lokalnych linii: OlimpicAir, SkyExpress, Aegean, może przydatne okażą się również połączenie promowe: ferries.gr

W celu koordynacji przejazdu utworzona zostanie grupa na kilka miesięcy przed rejsem. Zachęcam, jeśli będziecie mieli czas, do wybrania się wcześniej i pozostania kilka dni po rejsie 🙂 Miejsca startu i końca rejsów nie są przypadkowe, warto spędzić tam trochę czasu 🙂

Polecam wyszukiwarki: Azair , Kayak  Skyscanner

Transfery między lotniskiem a portem:
Do Aten taxi lub bus (jeśli będziecie docierać większymi grupami) lub autobus (w Atenach z lotniska do portu: X96 w kierunku Pireus z lotniska w Atenach.
Santorini: busy, komunikacja lokalna (proste połączenia).

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 70zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest również na jachcie (w ograniczonej ilości więc staramy się oszczędzać)
drobnym druczkiem

Składka burtowa jest oszacowana w oparciu o realne koszty, oczywiście, jeśli załoga zdecyduje, iż codziennie jemy homary – to pewnie nie wystarczy 😉 Natomiast jeśli chodzi o tzw. normalne zakupy, dobre jakościowo, nie najtańsze ale też nie drogie – to zawsze wyrabiamy się w założonej składce. Najczęściej jednak zdarza się nadwyżka i po rozliczeiu na koniec rejsu – zwrot. Dopłata natomiast najczęściej zdarza się gdy załoga ze składki decyduje o płatności za np. wynajem samochodów podczas wspólnego zwiedzania czy też wspólne obiady w tawernach. Składką dysponuje jedna osoba, wybrana spośród załogi na początku rejsu – i ona też koordynuje zakupy bo wie (rozliczając zakupy) kto co kiedy kupował.

zakupy

– koordynuje osoba trzymająca kasę jachtową (burtową, składkę). Staramy nie dać się ponieść zakupom na kolorowych straganach 😉 szczególnie blisko uczęszczanych miejsc, które często są dużo droższe, a produkty często nie lepsze niż w sklepach – od tego są oczywiście wyjątki ale kapitan zawsze zasugeruje gdzie warto pójść po zakupy 😉 Dostaniecie też na początku wytyczne czego i ile potrzebujemy, są to precyzyjne liczby na podstawie wieloletnich statystyk. Bardzo złym zwyczajem jest marnowanie jedzenia i dlatego na wszystkie zakupy musi być plan, nie kupujemy „przydasi” (przyda się). Ze składki burtowej (wspólnej) nie kupujemy alkoholu, wyjątkiem może być wino domowe, które zawsze jest dobrym towarzyszem (a nie głównym punktem) przygotowywanych posiłków na naszej jednostce w myśl zasady: Jedz i pij tak jak lokalni.

ile to kosztuje?

Zmiennych jest wiele, dużo zależy od pory roku, akwenu, rodzaju i typu jednostki, armatora – ceny są umowne i wszędzie jest inaczej ale podobnie i kwoty są również podobne. Te dodatkowe koszty, które opłacamy ze składki poza zaprowiantowaniem, wyglądają zazwyczaj następująco:

  • tzw. transit-log – zawiera podatki turystyczne, opłaty związane z mustrowaniem załogi jeśli wymaga tego prawo również na policji portowej, niektórzy pobierają opłatę za „podpisanie” listy załogi i przygotowanie dokumentów do władz portowych, np. Grecja: ok. 100-200€ / z góry / rejs
  • sprzątanie po rejsie zależnie od wielkości i typu jednostki: 150-300€ / z góry / rejs
  • silnik zaburtowy do pontonu 80-150€ / tydzień (rejs)
  • ubezpieczenie depozytu / zmniejszenie udziału własnego: 40-50€ / dzień rejsu
    dzięki temu depozyt wynosi ok. 500€ – zależnie od rejsu – zamiast 6.000€. I do tej kwoty (ok.500€) odpowiadamy finansowo – dlaczego? Podczas rejsu wszyscy stanowią załogę i w podziale na wachty – rotacyjnie – odpowiadamy za nawigację (zawsze pod czujnym okiem kapitana). Więc jesteśmy zobowiązani do obserwacji wypatrując czy to sieci czy innych pływających przeszkód na naszym kursie. Czasami niestety zdarzy się, komuś (może Tobie) że wypadnie np. materac za burtę, zgubi ktoś ręcznik armatorski czy potłuką się talerze przy przechyle bo ktoś nie domknął szafki… za tego typu zdarzenia odpowiadamy do wysokości kaucji – warto? Uważam że warto i zawsze robimy takie ubezpieczenie choć statystyki mówią żę 1 raz na 200rejsów.
  • paliwo: tu największa niewiadoma, bywało, że podczas tygodnia zużywamy 20 a czasami, że 150 litrów – zazwyczaj ok. 80l / tydzień
  • wyżywienie ok 200-300€ / tydzień / 10 osób (w Europie)
  • zwyczajowo, zgodnie z tzw. dobrą praktyką żeglarską, kapitan nie uczestniczy w składce – co za tym idzie jego wyżywienie jest na „głowie” załogi (jest to również umowie). Więc jeśli posiłki jemy poza naszą jednostką – osoba dysponująca składką uiszcza za niego opłatę w tawernie (rachunek), podobnie – jeśli chcecie, żeby kapitan z Wami pojechał zwiedzać i służył swoim doświadczeniem w miejscu gdzie akurat się zatrzymujemy i w czasie przezanaczonym naczas wolny / zwiedzanie – zawsze możecie o to poprosić – i jeśli pozwolą mu na to obowiązki – na pewno się zgodzi, wówczas należy za niego zapłacić. Choć te rzeczy wydają się oczywiste dla każdego kto już żeglował to na rejsie są też osoby, które pierwszy raz będą z nami płynąć i dopiero poznają nasze zwyczaje, tradycję zwaną Dobrą Praktyką Żeglarską.
depozyt

Rozliczamy po rejsie, czasami nie oznacza to, że natychmiast po zejściu z pokładu… czasami wymaga to kilku dni, godzin. Należy o tym uprzedzić choć dzieje się to niezwykle rzadko gdy armator nie odblokowuje natychmiast depozytu. Zdarza się to najczęściej w sytuacji gdy rejs kończymy nie w porcie z którego wyruszaliśmy lub gdy armator nie zdoła sprawdzić do końca jachtu przy przekazaniu – zawsze wymaga dużo większego zaangażowania specjalistów (np. nurka, mechanika) niż np. w przypadku samochodu w wypożyczalni. A te czynności muszą wykonać za każdym razem ze względu na bezpieczeństwo nasze i następnych załóg. Czasami też zdarzą się jakieś potrącenia, zniszczenia, usterki zawinione przez nas i na czas nie otrzyma (armator) wyceny z naprawy / zakupu brakujących elementów.

W takiej sytuacji – gdy następuje opóźnienie w zwrocie depozytu – Organizator po uwolnieniu depozytu bądź jego rozliczeniu z armatorem – niezwłocznie wyśle Ci przelew. Jeśli nie masz konta w EUR – nie przejmuj się, Organizator wyśle to na konto, z którego przyszła płatność za Twój rejs, po kursie takim jaki ustalił przeliczając cenę rejsu gdy się zapisywaliście.

Jednostka

jacht Beneteau Cyclades 50,5

To nasz jeden z najlepiej wyposażonych jachtów. Beneteau Cyclades 50,5 zarejestrowany jest na 12 osób, co czyni tę jednostkę wyjątkową pośród innych dostępnych do czarterowania na wodach greckich. Informacje techniczne i lista standardowego wyposażenia znajduje się poniżej.

Ponadto chcielibyśmy zwrócić Waszą uwagę na:

  • elektryczny kabestan do obsługi grota
  • oświetlenie LED
  • generator
  • klimatyzację
  • ogrzewanie
  • kuchenkę mikrofalową
  • odbiornik TV
  • dodatkowy akumulator serwisowy
  • baterie słoneczne, dzięki którym nie trzeba wyłączać lodówek, płynąc pod żaglami
  • Grot rolowany w maszcie
  • Genua na rolerze
  • Bimini
  • Szprycbuda
  • GPS – Ploter
  • Autopilot
  • Głębokościomierz
  • Wskaźnik prędkości i kierunku wiatru
  • Ster strumieniowy
  • Elektryczna winda kotwiczna
  • Elektryczny kabestan
  • Baterie słoneczne
  • Ponton
  • Silnik do pontonu
  • Gniazdko 12 Volt
  • Gniazdka 220 Volt
  • Radio CD – MP3
  • Lodówki 2 szt.
  • Głośniki w kokpicie
  • Stolik w kokpicie
  • Prysznic w kokpicie
  • Drabinka kąpielowa

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach. Obiecujemy, że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na kilka tygodni! :)

Dziękujemy za subskrypcję!