fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

 RECJA / CYKLADY

Cyklady i Zatoka Sarońska.
Z Aten na Santorini i/lub z powrotem.

dwa rejsy one-way – żeby zobaczyć więcej i nie wracać do tego samego miejsca:

1.) 2023.09.16 – 2023.09.23  Ateny – Santorini (rejs nr 2023/38)
po drodze: Poros, Aegina, Hydra, Milos, Kimolos, Sifnos, Serifos, Folegandros, Sikinos, Poliegos, Ios.

2.) 2023.09.23 – 2023.09.30  Santorini – Lavrio k/Aten (rejs nr 2023/39)
po drodze: Ios, Paros, Naxos, Mykonos, (Giaros), Delos, Siros, Serifos, Kithnos, Kea.

3.) 2023.09.30 – 2023.10.07  Lavrio k/Aten – Ateny (rejs nr 2023/40)
po drodze: Lavrio, Kea, Kithnos. Serifos, Sifinos, Milos, Hydra, Poros, Aegina
(zamiennie, zależnie od warunków meteo, za część trasy może być również: Giaros, Siros, Naxos, Paros, Antiparos, Mykonos).

Dużym jachtem, po wysokim sezonie, gdy woda dobrze nagrzana i przyjemnie ciepło ale nie ma już turystów i tłumów nawet w najbardziej obleganych zazwyczaj miejscach. Ceny, kuchnia i pogoda rewelacyjne…  Średnie temperatury sięgają wtedy 28C i 24C w nocy, a wody 27… Spokojny i niewymagający rejs one-way żeby zobaczyć więcej i nie wracać w to samo miejsce. W planie tylko najpiękniejsze i najbardziej spektakularne (również te najbardziej znane) zakątki Cyklad. 

To najlepszy moment na żeglowanie po Cykladach, zaczyna już wiać, już nie powinno występować Meltemi (wieje w tym właśnie rejonie w sezonie czyniąc żeglugę wymagającym doświadczeniem 😉 ), a to przekłada się na brak wielodniowych sztormów, które często wymuszają zmianę trasy lub w ogóle uniemożliwiają żeglugę. Trasę ułożyłem tak żeby w razie wystąpienia Meltemi plan był w większości wykonalny 🙂

Wyprawa na Cyklady to podróż do źródła mitologii greckiej. To wyspy Apollona, Posejdona, Dionizosa i wielu innych greckich bogów i herosów. Cyklady powstały mityczny sposób – według mitów greckich Posejdon, bóg mórz, nie mogąc ścierpieć zachowania nimf jednym szalonym gestem zamienił je właśnie w wyspy. I tak powstały Cyklady. Podczas naszych rejsów odwiedzimy wszystkie najważniejsze, najbardziej znane i równie piękne wyspy których nie ma na popularnych szlakach żeglarskich ale posiadających niesamowity „klimat”. Tylko najlepsze miejscówki i sprawdzone tawerny.

Na każdej wyspie będzie okazja żeby ją zwiedzić samochodami, skuterami, quadami lub czas trekking, Całodzienne postoje w ciekawych miejscach, postoje na kotwicy, kąpiele, jeśli chcecie – nocne pływanie, restauracje i gotowanie.

Zwiedzimy zakątki przepełnione historią, przepięknym kontrastem soczystej zieleni, białych wapiennych skał, błękitu nieba i turkusu morza. Cyklady słyną z upraw pistacji migdałów, wędzonych mięs, niepowtarzalnych słodyczy i potraw – to m.in. im zawdzięczają swoją sławę.

Ateny

Aegina

Poros

Hydra

Serifos

Sifnos

Milos

Folegandros

Ios

Santorini 

Paros

Naxos

Mykonos

Tinos

Andros

Kea

Przebieg rejsu

I etap: 2023.09.16
z Aten na Santorini 
(nr 2023/38)
po drodze: Poros, Aegina, Hydra, Milos, Kimolos, Sifnos, Serifos, Folegandros, Sikinos, Poliegos, Ios.

długość rejsu: 200Mm / 7dni (ok. 30Mm / dzień)
łącznie ok. 50h żeglugi / 7 dni

Startujemy z Aten (Alimos Marina), na jachcie meldujemy się w sobotę o godz. 17:00, prowiantujemy jacht, spędzamy noc w porcie, a następnego dnia rano wyruszamy w kierunku Cyklad po drodze zatrzymując się na chwilę na Aeginie, a stąd płynąc w kierunku Poros może staniemy na chwilę na kąpiel w zatoce do której wpływają lecznicze wody siarkowe? Stąd popłyniemy na Poros i po obiedzie udamy się na Hydrę. Co do zasady żeglujemy w dzień, chyba, że załoga zdecyduje i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Odcinek z Hydry na Milos to dobra okazja żeby przy sprzyjających warunkach płynąć w nocy. Podczas całego rejsu wedle możliwości i uznania zatrzymujemy się na wyspach na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Proponowane miejsca do zwiedzania to miejsca opisane w przebiegu trasy powyżej – oczywiście nie oznacza to że na każdej będziemy stać cały dzień ale na pewno warto tam się zatrzymać choć na chwilę 🙂 Rejs kończymy na Santorini, dotrzemy tam w piątek lub w sobotę rano i ok. 9:00 opuszczamy jacht. Ze względu na specyficzne warunki cumowania na Santorini miejsce postoju będzie znane dopiero po dopłynięciu na Wyspę. Najprawdopodobniej będzie to u podnóża schodów prowadzących do Oia lub na południowym końcu wyspy niedaleko mariny Vlychada.

II etap: 2023.09.23
z Santorini do Lavrio k/Aten
(nr 2023/39)
po drodze: Ios, Paros, Naxos, Mykonos, (Giaros), Delos, Siros, Serifos, Kithnos, Kea.
długość rejsu: ok. 180 Mm / 7dni (ok. 30Mm / dzień)
łącznie ok. 40h żeglugi / 7 dni

Startujemy z Santorini (dokładne miejsce odbioru ustalimy przed rejsem, związane jest to ze specyficznymi warunkami postoju przy wyspie), najprawdopodobniej będzie to u podnóża schodów prowadzących do Oia lub na południowym końcu wyspy niedaleko mariny Vlychada. Okrętujemy się w sobotę od godz. 17:00 spędzamy tu noc, a następnego dnia rano wyruszamy na północ, w kierunku Ios. Żeglujemy w dzień, chyba że załoga zdecyduje i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Wedle uznania zatrzymujemy się na wyspach na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Rejs kończymy w Atenach (Alimos Marina), przybywamy tam w piątek o 17:00, tam nocujemy i w sobotę do godz. 9:00 opuszczamy jacht.

III etap: 2023.09.23
z Lavrio k/Aten do Aten
(nr 2023/40)

po drodze:  Lavrio, Kea, Kithnos. Serifos, Sifinos, Milos, Hydra, Poros, Aegina
(zamiennie, zależnie od warunków meteo, za część trasy może być również: Giaros, Siros, Naxos, Paros, Antiparos, Mykonos)

długość rejsu: ok. 180 Mm / 7dni (ok. 20-30Mm / dzień)
łącznie ok. 30-40h żeglugi / 7 dni

Startujemy i kończymy w Lavrio, a kończymy w Atenach (Alimos Marina), na jachcie meldujemy się w sobotę o godz. 17:00, prowiantujemy jacht, spędzamy noc w porcie lub jeszcze tego samego dnia wypływamy na noc do jakiejś przyjemnej zatoki 🙂 Jeśli nie uda się to wyruszamy następnego dnia rano. Co do zasady żeglujemy w dzień, chyba, że załoga zdecyduje i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Wedle możliwości i uznania zatrzymujemy się na wyspach na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Wymienione miejsca to propozycje gdzie warto zawinąć ale jeśli warunki meteo lub kondycja i chęci załogi będą inne, wówczas zmienimy trasę i ograniczymy ją do tych najważniejszych punktów czyniąc trasę rejsu jak najmniej uciążliwą i bezpieczną. Na miejsce końcowe naszego rejsu docieramy w piątek ok. 17.00, a w sobotę ok. 9:00 opuszczamy jacht. 

Charakter rejsu

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu morskim.

W planie nocne postoje w portach i na kotwicy, wedle możliwości i chęci załogi również nocne pływanie. Dużo okazji do zwiedzania, kąpiele, całodniowe postoje w ciekawych miejscach. Kambuz podaje potrawy kuchni lokalnej.  Wedle życzeń załogi możemy stołować się w restauracjach gdy jesteśmy na lądzie tym bardziej że Grecja należy do jednych z najtańszych regionów morza śródziemnego i ma czym się pochwalić również w kontekście kulinarnym, znam też miejsca z własnych doświadczeń gdzie można zjeść bardzo dobrze przygotowane greckie potrawy 🙂

Koszt

  • cena za 1 osobę:
    1 miejsce w dwuosobowej kabinie: 555€ lub 2670zł
    (płatne w 3 ratach: 1. w ciągu 48h od rejestracji 2. do 1.05.2023, 3. do 1.07.2023.) 
  • składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€ / tydzień
  • kaucja zwrotna: 50€

kajuty:

  • Wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.
  • Jeśli wybierasz się sama/sam co do zasady dzielimy kajuty na męskie i żeńskie więc dostaniesz miejsce w odpowiedniej kajucie.
  • Kajuta dla jednej osoby na wyłączność: +100% ceny
  • Kajuta z łazienką na wyłączność: +100€ x2 (2 osoby)
    (tylko jedna taka kabina na każdym rejsie)

REJESTRACJA / REZERWACJA REJSU

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza klikając na poniższy przycisk

po wypełnieniu formularza online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać ponownej rezerwacji. 🙂

Teraz podróżuj na nasze rejsy NO STRESS, przygotowaliśmy dla Ciebie ubezpieczenie na wypadek rezygnacji lub przerwania z podróży w różnych ważnych przyczyn losowych, również z powodu zachorowania i wielu zdarzeń losowych które spotkają Ciebie lub Twoją rodzinę. Tutaj dowiesz się więcej: https://sailskipper.pl/ubezpieczenie-na-wypadek-rezygnacji-z-podrozy/

Inne

Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

do/z Aten i Santorini:
bezpośrednio z:
Modlina (WMI)
Krakowa (KRK)
Katowic (KTW)
Warszawy (WAW)
Poznania (POZ)

UWAGA!
Siatka połączeń tanich linii lotniczych pojawia się dopiero na przełomie lutego/marca, warto wstrzymać się do tego czasu z zakupem biletu.

Proszę sparwdzić też połączenia czarterowe przez stronę eskay.pl i biletyczarterowe.r.pl
Szukając połączeń z przesiadką sprawdź również opcje lokalnych linii: OlimpicAir, SkyExpress, Aegean, może przydatne okażą się również połączenie promowe: ferries.gr

W celu koordynacji przejazdu utworzona zostanie grupa na kilka miesięcy przed rejsem. Zachęcam, jeśli będziecie mieli czas, do wybrania się wcześniej i pozostania kilka dni po rejsie 🙂 Miejsca startu i końca rejsów nie są przypadkowe, warto spędzić tam trochę czasu 🙂

Polecam wyszukiwarki: Azair , Kayak  Skyscanner

Transfery między lotniskiem a portem:
Do Aten taxi lub bus (jeśli będziecie docierać większymi grupami) lub autobus (w Atenach z lotniska do portu: X96 w kierunku Pireus z lotniska w Atenach.
Santorini: busy, komunikacja lokalna (proste połączenia).
Lavrio: autobus 5€ z lotniska w okolice mariny.

 

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 70zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest również na jachcie (w ograniczonej ilości więc staramy się oszczędzać)

Jednostka

jacht Beneteau Cyclades 50,5

To nasz jeden z najlepiej wyposażonych jachtów. Beneteau Cyclades 50,5 zarejestrowany jest na 12 osób, co czyni tę jednostkę wyjątkową pośród innych dostępnych do czarterowania na wodach greckich. Informacje techniczne i lista standardowego wyposażenia znajduje się poniżej.

Ponadto chcielibyśmy zwrócić Waszą uwagę na:

  • elektryczny kabestan do obsługi grota
  • oświetlenie LED
  • generator
  • klimatyzację
  • ogrzewanie
  • kuchenkę mikrofalową
  • odbiornik TV
  • dodatkowy akumulator serwisowy
  • baterie słoneczne, dzięki którym nie trzeba wyłączać lodówek, płynąc pod żaglami
  • Grot rolowany w maszcie
  • Genua na rolerze
  • Bimini
  • Szprycbuda
  • GPS – Ploter
  • Autopilot
  • Głębokościomierz
  • Wskaźnik prędkości i kierunku wiatru
  • Ster strumieniowy
  • Elektryczna winda kotwiczna
  • Elektryczny kabestan
  • Baterie słoneczne
  • Ponton
  • Silnik do pontonu
  • Gniazdko 12 Volt
  • Gniazdka 220 Volt
  • Radio CD – MP3
  • Lodówki 2 szt.
  • Głośniki w kokpicie
  • Stolik w kokpicie
  • Prysznic w kokpicie
  • Drabinka kąpielowa

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach. Obiecujemy, że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na kilka tygodni! :)

Dziękujemy za subskrypcję!