fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

GRECJA / CYKLADY i zat. SAROŃSKA

z Aten na Santorini i z powrotem
rejs w 2 etapach one-way

One-way – żeby zobaczyć więcej i nie wracać do tego samego miejsca.

1.) 2025.09.20 – 2025.09.27  Ateny – Santorini (rejs nr 2025/39)
po drodze: Aegina, Agistri, Methana, Poros, Hydra, Milos, Kimolos, Sifnos, Folegandros, Ios.

2.) 2025.09.27 – 2025.10.04   Santorini – Ateny (rejs nr 2025/40)
po drodze: Ios, Amorgos, Naxos, Mykonos, Delos, Paros, Giaros, Kithnos, Serifos, Poros, Aegina.

Dużym jachtem, we wrześniu, zaraz po sezonie gdy już trochę luźniej, a woda ma najlepszą temperaturę… rzec by można pełnia lata 🙂 Ceny, kuchnia i pogoda rewelacyjne…  Średnie temperatury sięgają wtedy 30C i 24C w nocy, a wody 26C … Ambitny, spokojny i niewymagający plan w dwóch tygodnowych rejsach one-way żeby zobaczyć więcej i nie wracać w to samo miejsce. W planie tylko najpiękniejsze i najbardziej spektakularne (również te najbardziej znane) zakątki Cyklad. Na każdej wyspie czas zwiedzanie samochodami, skuterami, quadami lub treking. Całodzienne postoje w ciekawych miejscach, postoje na kotwicy, kąpiele, jeśli chcecie – nocne pływanie, restauracje lub gotowanie.

CYKLADY

To najlepszy moment na żeglowanie po Cykladach, zaczyna już wiać, już nie powinno występować Meltemi (wieje w tym właśnie rejonie w sezonie czyniąc żeglugę wymagającym doświadczeniem 😉 ), a to przekłada się na brak wielodniowych sztormów, które często wymuszają zmianę trasy lub w ogóle uniemożliwiają żeglugę. Trasę ułożyłem tak żeby w razie wystąpienia Meltemi plan był w większości wykonalny 🙂

Zwiedzimy zakątki przepełnione historią, przepięknym kontrastem soczystej zieleni, białych wapiennych skał, błękitu nieba i turkusu morza. Cyklady słyną z upraw pistacji migdałów, wędzonych mięs, niepowtarzalnych słodyczy i potraw – to m.in. im zawdzięczają swoją sławę.

Wyprawa na Cyklady to podróż do źródła mitologii greckiej. To wyspy Apollona, Posejdona, Dionizosa i wielu innych greckich bogów i herosów. Cyklady powstały mityczny sposób – według mitów greckich Posejdon, bóg mórz, nie mogąc ścierpieć zachowania nimf jednym szalonym gestem zamienił je właśnie w wyspy. I tak powstały Cyklady. Podczas naszych rejsów odwiedzimy wszystkie najważniejsze, najbardziej znane i równie piękne wyspy których nie ma na popularnych szlakach żeglarskich ale posiadających niesamowity „klimat”. Tylko najlepsze miejscówki i sprawdzone tawerny.

Kithnos

Serifos

Sifnos

Siros (stolica Cyklad, a jaka inna)

Ios


Santorini

Paros

Naxos

Mykonos

 

PRZEBIEG REJSU

I etap: 20.09.2025 – 27.09.2025

z Aten na Santorini (nr 2025/39)
po drodze: Aegina, Agistri, Methana, Poros, Hydra, Milos, Kimolos, Sifnos, Folegandros, Ios
długość rejsu: 180Mm / 7dni (ok. 30Mm / dzień)
łącznie ok. 40h żeglugi / 7 dni

Tym razem startujemy z Aten, z najlepszego miejsca na rejs w kierunku Cyklad. Na jachcie meldujemy się w sobotę o godz. 17:00, prowiantujemy jacht, spędzamy noc w porcie, a następnego dnia rano wyruszamy w kierunku Aeginy i Hydry. Co do zasady żeglujemy w dzień, chyba, że załoga zdecyduje i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Wedle możliwości i uznania zatrzymujemy się na wyspach na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Proponowane miejsca do zwiedzania/postoju to Aegina, Methana, Poros, Hydra, Milos, Kimolos, Folegandros, Ios. Rejs kończymy na Santorini, dotrzemy tam w piątek lub w sobotę rano i ok. 9:00 opuszczamy jacht. Ze względu na specyficzne warunki cumowania na Santorini miejsce postoju będzie znane dopiero po dopłynięciu na Wyspę.

UWAGA:

Czasami warunki pogodowe nie pozwalają na bezpieczny i komfortowy postój na Santorini, w takim przypadku portem zapasowym będzie Ios. Kursują tu promy z Santorini niemal w każdych warunkach kilka razy dziennie, koszt biletu od kilkunastu euro.  Jeśli zaistnieje taka okoliczność zostaniecie o tym poinformowani kilka dni przed wyokrętowaniem.

 

II etap: 27.09.2025 – 4.10.2025

z Santorini do Aten (nr 2025/40)
po drodze: Ios, Amorgos, Naxos, Mykonos, Delos, Paros, Giaros, Kithnos, Serifos, Poros, Aegina
długość rejsu: 180Mm / 7dni (ok. 30Mm / dzień)
łącznie ok. 40h żeglugi / 7 dni

Startujemy z Santorini (dokładne miejsce odbioru ustalimy bezpośrednio przed rejsem, związane jest to ze specyficznymi warunkami postoju przy wyspie), okrętujemy się w sobotę od godz. 17:00 spędzamy na Santorini noc, a następnego dnia rano wyruszamy w kierunku Ios i Folegandros. Żeglujemy w dzień, chyba że załoga zdecyduje i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Wedle uznania zatrzymujemy się na wyspach na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Proponowane miejsca do zwiedzania/postoju to Naxos, Mykonos, Delos, Paros, Giaros, Kithnos, Serifos, Poros, Aegina. Rejs kończymy w Atenach, przybywamy tam w piątek o 18:00, tam nocujemy i w sobotę do godz. 9:00 opuszczamy jacht.

UWAGA:

Czasami warunki pogodowe nie pozwalają na bezpieczny i komfortowy postój na Santorini, w takim przypadku portem zapasowym będzie Ios. Kursują tu promy z Santorini niemal w każdych warunkach kilka razy dziennie, koszt biletu od kilkunastu euro.  Jeśli zaistnieje taka okoliczność zostaniecie o tym poinformowani kilka dni przed zaokrętowaniem.

Charakter rejsu

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu morskim. Ważne: zaświadczenie o odbyciu stażu wystawiane jest tylko ostatniego dnia rejsu, zgłoś taką potrzebę kapitanowi najpóźniej tego dnia 🙂 

W planie nocne postoje w portach i na kotwicy, wedle możliwości i chęci załogi również nocne pływanie. Dużo okazji do zwiedzania, kąpiele, całodniowe postoje w ciekawych miejscach. Kambuz podaje potrawy kuchni lokalnej.  Wedle życzeń załogi możemy stołować się w restauracjach gdy jesteśmy na lądzie tym bardziej że Grecja należy do jednych z najtańszych regionów morza śródziemnego i ma czym się pochwalić również w kontekście kulinarnym 🙂

Koszt

cena za 1 osobę:

  • 1 miejsce w dwuosobowej kabinie: 780€ lub 3300zł
    (płatne w 3 ratach, pierwsza w ciągu 48h pozostała kwota w 2 równych ratach: 4 i 2 miesiące przed rejsem)
  • składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 150€ / tydzień
  • kaucja zwrotna: 100€

kajuty:

  • Wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera,
    Jeśli wybierasz się sama/sam co do zasady dzielimy kajuty na męskie i żeńskie więc dostaniesz miejsce w odpowiedniej kajucie.
  • Kajuta dla jednej osoby na wyłączność: +100% ceny
  • Kajuta z łazienką na wyłączność: +100€ x2 (2 osoby)
    (tylko jedna taka kabina na każdym rejsie)

 

REJESTRACJA / REZERWACJA REJSU

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza klikając na poniższy przycisk

po wypełnieniu formularza online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać ponownej rezerwacji. 🙂

Teraz podróżuj na nasze rejsy NO STRESS, przygotowaliśmy dla Ciebie ubezpieczenie na wypadek rezygnacji lub przerwania z podróży w różnych ważnych przyczyn losowych, również z powodu pozytywnego wyniku testu lub zachorowania COVID. Tutaj dowiesz się więcej: https://sailskipper.pl/ubezpieczenie-na-wypadek-rezygnacji-z-podrozy/

Inne

Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

bezpośrednio z:
z PL do/z Aten:

Warszawy (WAW), Modlina (WMI), Krakowa (KRK),
Katowic (KAT), Warszawy (WAW), Wrocławia (WRO), Berlina (BER)

z PL na/z Santorini:
Warszawy (WAW), Modlina (WMI), Krakowa (KRK), Gdańska (GDN).

na Santorini
latają linie czarterowe, a korzystną przesiadkę można wykonać w Atenach, stamtąd jest kilka lotów dziennie na Wyspy lokalną linią Aegean https://en.aegeanair.com/ lub promem https://www.ferries.gr/en/

UWAGA!
Na Santorini i Kos sprawdź połączenia czarterowe przez stronę eskay.pl i biletyczarterowe.r.pl
Szukając połączeń z przesiadką sprawdź również opcje lokalnych linii: OlimpicAir, SkyExpress, Aegean, może przydatne okażą się również połączenie promowe: ferries.gr

link do wyszukiwarki tanich lotów z przesiadkami i bezpośrednimi:

20.09 do Aten / azair / kayak

27.09 z Santorini / azair / kayak

27.09 na Santorini / azair / kayak

4.10 z Aten / azair / kayak

Transfery między lotniskiem a portem:
Do mariny taxi (ok. 40€) lub autobus (6€).
Santorini i Ateny: taxi, busy, komunikacja lokalna
– dokładne wskazówki podam przed rejsem.

Wszystkie miejsca wymiany załóg są tak zaplanowane żeby transfery nie stwarzały problemów logistycznych.

Polecam opcję z pobytem przed/po rejsie kilka dni, noclegi i samochody nie są drogie szczególnie o tej porze roku, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji. Jeśli chcesz na pewno ktoś się przyłączy, skoordynujemy to na naszej grupie wyjazdowej do której zostaniesz zaproszony zaraz po dokonaniu rezerwacji miejsca. 🙂

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest również na jachcie (w ograniczonej ilości więc staramy się oszczędzać)

Jednostka

Jeanneau 54

(prod.2020)

 

„(…) Każdy aspekt Jeanneau 54 jest zupełnie nowy i zaprojektowany tak, aby pasował do Twojego stylu życia, jak żaden inny jacht w tej klasie. Niespotykane dotąd rozwiązania są wszędzie, od inteligentnego układu wnętrza VIP po przestronny kokpit mieszkalny i łatwe i dyskretne zarządzanie łodzią pomocniczą i innowacyjny taras rufowy. Każdy szczegół i funkcja zostały rozważone, aby ulepszyć życie na pokładzie i wrażenia z rejsu.

Dzięki 5 kabinom jest to jeden z najlepszych wyborów dla dużych grup na czartery bez załogi i ze sternikiem w Grecji.”

 
ROK PRODUKCJI 2020
Length 54 ft
Beam 16 ft
Draught 7 ft
Displacement 17164.00 kg
Berths 12

Cabins 6 (5 + 1)
WC / Shower 4 (3 + 1)
Engine 110 Hp
Fuel capacity 240.00 l
Water capacity 640.00 l

Inverter 220V, Generator, Coffee maker, Bow thruster, Sprayhood, Radio VHF, Refrigerator, Heating in all cabins, Fans in all cabins, Cockpit chart

plotter, Air conditioning in all cabins, Dinghy, Outboard engine, Chart plotter, Autopilot, Bimini, Sprayhood, Speakers in cockpit, Teak cockpit, Hydraulic
Swimming platform, Deck shower, Hydraulic gangway, Convertible salon table to bed, Electric toilets.


Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach. Obiecujemy, że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na kilka tygodni! :)

Dziękujemy za subskrypcję!