fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

KARNAWAŁ na Wyspach Kanaryjskich

Teneryfa, La Gomera, El Hierro, La Palma

19-26.02.2022 (rejs 2022/8)

Gdy u nas będzie poważna zima my pożeglujemy w wiosennej scenerii dużym, jachtem Jeanneau 519. Ciężko wymarzuć sobie start sezonu 🙂 W przepięknej scenerii wysp Kanaryjskich (Szczęśliwych). Uwielbiam tam wracać i z ogromną przyjemnością pokaże Wam najpiękniejsze zakątki wysp i najlepsze knajpy.. tam też najlepiej smakują owoce morza 🙂 Niewątpliwym atutem tego rejsu będzie Karnawał i towarzyszące mu imprezy, władze już zapowiadają że w tym roku go nie odwołają 🙂 
Ambitny, ale już nie raz udało się to udowodnić – to jak najbardziej możliwy do zrealizowania plan. Zawiniemy do najpiękniejszych miejsc. Dużo okazji do trekkingu w plenerach przypominających filmy z Kong-Kongiem, odwiedzimy występujące tylko tam lasy laurowe i wawrzynowe, które pamiętają jeszcze czasy dinozaurów. 🙂 Dla chętnych: w każdym porcie wypożyczamy samochód i zwiedzimy. Popłyniemy również w miejsca gdzie gdzie zawsze do tej pory widzieliśmy delfiny. Przed nami wspaniała, prawdziwie żeglarska wyprawa i zwiedzanie z dużo lepszej perspektyw – z pokładu jachtu. Przepiękne Wyspy Kanaryjskie prawdziwe swoje oblicze dopiero pokazują z tej strony.

WYSPY KANARYJSKIE

Na całym archipelagu panuje specyficzny klimat subtropikalny. Dzięki wpływowi oceanu występują stosunkowo niewielkie wahania temperatur utrzymujących się przez cały rok w okolicach 20-30°C. Brak jest wyraźnie zaznaczających się pór roku. Deszcze są rzadkie, a ich występowanie nieregularne, różniące się pomiędzy wyspami, jak również w obrębie samych wysp. Roczna suma opadów jest o połowę niższa niż w Polsce, a do ciekawostek należy zaliczyć fakt, iż w niektórych miejscach (La Palma) w ogólne nie występują burze. Wahania temperatury wody w oceanie są nieznaczne i utrzymują się w granicach 18-22°C, za co odpowiedzialne są dwa występujące w okolicy prądy morskie: Golfstrom i Kanaryjski.

Oprócz pięknych krajobrazów, różnorodnej flory i fauny oraz malowniczych zatok z kamienistymi plażami na wyspie jest bardzo rozwinięty przemysł turystyczny z licznymi atrakcjami. Parki rozrywki, piaszczyste, sztuczne plaże, liczne oferty wycieczek i sportów wodnych sprawiają, że niektórzy przyjeżdżają na tę wyspę regularnie przez wiele lat i ciągle odkrywają coś nowego.

La Palma, La Gomera i El Hierro wraz z Teneryfą tworzą prowincję Santa Cruz de Tenerife. Choć nieco mniej znane, nie są wcale mniej atrakcyjne. Ci, którzy cenią piękne krajobrazy, ciche miasteczka i spokojne plaże docenią je zapewne nawet bardziej. La Gomera i La Palma jako oazy spokoju, mogłaby stanowić przeciwieństwo Teneryfy. Obie uwodzą krajobrazem i specyficzną przyrodą: pierwsza tropikalnym lasem, przypominającym wietnamską dżunglę, druga wulkanicznymi krajobrazami i nieco surową stromizną skał, ze spływającymi z nich wodospadami potoków. Obie są nieporównywalnie bardziej zielone od pozostałych wschodnich wysp. Z kolei El Hierro, nietknięte jeszcze przysłowiową stopą turysty może być przykładem prawdziwego raju na końcu świata. Nie tylko ze względu na przeważające w tym rejonie wiatry północno wschodnie utrudniające wydostanie się z wyspy, lecz również dlatego, iż w czasach przed kolumbijskich był to dla Europejczyków zachodni skraj poznanego świata. Przyjacielscy mieszkańcy wiodą tam spokojne życie na skraju oceanu, nie niepokojeni przez problemy typowe dla szybkiego, wielkomiejskiego życia.

Kilka zdjęć z mojego prywatnego archiwum, właśnie z tych miejsc które odwiedzimy 🙂

KARNAWAŁ

– na pewno będzie wisienką na torcie naszego rejsu. Powłóczymy się po największych (zaraz po Rio) imprezach karnawałowych w tej części świata. Nieprzypadkowo kończymy nasz rejs właśnie w Santa Cruz gdzie odbywają się największe uliczne imprezy taneczne oraz parady, będziemy stać w porcie, w centrum, przy samym centrum wydarzeń 🙂 Nie wiadomo jak będzie w tym roku ale władze Teneryfy zapewniają że nie odwołają imprez –  jak miało to miejsce w 2021 roku.

Jak wygląda karnawał na wyspach kanaryjskich? W skrócie tak jak na zdjęciach poniżej 🙂 jest bajkowo…

Przebieg rejsu

19-26.02.2022 (7 dni)
Teneryfa (Marina del Sur) – La Gomera – El Hierro – La Palma – Teneryfa (Santa Cruz)
ok. 220Mm, łącznie ok. 50h samej żeglugi

Rejs zaczynamy w Las Gellates na Teneryfie w Marina del Sur https://goo.gl/maps/8kjNanCsxY11KE9L9. Na jacht możemy wejść nie wcześniej niż o godz. 17:00 w sobotę, spędzamy noc w porcie, dzielimy załogę na wachty, robimy wstępne szkolenie, zakupy i następnego dnia rano wyruszamy w kierunku ruszamy od razu na La Gomerę, to krótki odcinek więc będziemy tam już po południu. W poniedziałek płyniemy na El Hiero. Tu dzień przerwy na zwiedzanie i może już w nocy lub rano następnego dnia na La Palmę do Santa Cruz. Stamtąd popłyniemy w kierunku Santa Cruz de Tenerife i jeśli starczy nam czasu z postojem w którymś z portów na północy Teneryfy lub spędzimy noc przy Los Gigantes pod milionem gwiazd w tej małej uroczej zatoczce w sąsiedztwie 500m pionowych ścian – na każdym robi to wrażenie 🙂 Priorytetem będzie to żeby zdążyć na wieczór na imprezę Karnawałową.  Do portu końcowego dopłyniemy już w piątek ok. godz. 17:00, a w sobotę o godz. 9:00 powinniśmy opuścić jacht.

Ceny

cena za 1 osobę:
miejsce w dwuosobowej kabinie: 490€ lub 2290zł
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€ / tydzień
kaucja zwrotna: 50€

prywatna łazienka w kajucie + 100€ / osoba
(tylko 2 kajuty z taką opcją)

kajuty:
zakwaterowanie w dwuosobowych kajutach, wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera.

Rezerwacja

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza znajdującego się tutaj:

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

po wypełnieniu online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać kolejnej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 10 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

na Teneryfę (TFS, TFN)

przykładowe połączenia, również z przesiadką, tanich linii lotniczych:
http://azair.me/!4dWW

bezpośrednio latają niemal wszyscy przewoźnicy, polecam wyszukiwarki: scyscanner.com / kayak.pl / azair.cz

bezpośrednio z:
Warszawy (WMI, WAW), Katowic (KAT), Krakowa (KRK), Berlina (SXF, TLX)
warto poszukać też biletów czarterowych TUI, RAINBOW, ITAKA oraz bezpośrednio u ich przewoźników: SmartWIngs lub EnterAir

Teneryfy (TFS, TFN)
przykładowe połączenia, również z przesiadką, tanich linii lotniczych:
http://azair.me/!4dWV

Warto również poszukać połączeń czarterowych przez eskay.pl lub rainbow

Polecam opcję z pozostaniem przed/po rejsie kilka dni na wyspie, noclegi i samochody nie są drogie, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji, wskażę najlepsze warte zobaczenia  Dobry pomysłem jest też polecieć lub popłynąć promem na wschód, na którąś z Wysp, lokalne loty trwają krótko i są tanie, połączenia wyszukasz np. przez skyscanner.pl
Loty lokalnymi liniami między wyspami to koszt ok. 20-50€ z bagażem.

Transfery na/z lotniska – wskazówki otrzymasz przed rejsem 

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania (co innego porty) i nie rozmawiamy o polityce oraz sprawach światopoglądowych 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
wyżywienie kapitana
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo), co do zasady zawsze ubezpieczamy kaucję dzięki temu jest  ona niewielka (działa analogicznie do samochodowego AC). Ubezpieczenie płacimy z kasy wspólnej, jest ono ujęte w szacowanej wysokości tejże składki.

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 80zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, jeśli będzie taka konieczność to łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest na jachcie

Jeanneau Sun Odyssey 519

(prod. 2017)

Jeanneau
Sun Odyssey 519

COGNAC [2017]

Specification:

Double cabins 5
Single cabin 1
Max capacity 12 (10+2)
Toilets 3
Lenght 15,75 m
Beam 4,69 m
Draft 2,28m
Weight 13,90t
Diesel tank 240l
Water tank 615l
Gps + Autopilot + Chart
Plotter
Bowthruster
Furling main and genua
Bimini
Sprayhood
Cockpit table
Cockpit shower
Electric anchor winche
Battery charger
Radio CD
Fiber glass deck (no teak)

skontaktuj się z nami

zadzwoń: +48 733 710 608
lub napisz: sailskipperpl@gmail.com

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach. Obiecujemy, że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na kilka tygodni! :)

Dziękujemy za subskrypcję!