fbpx
+48 733 710 608 info@sailskipper.pl

GRECJA / Cyklady i zat. Sarońska + Argolidzka

w niespiesznym rejsie sama esencja Grecji, klimatu wysepek, miasteczek, luzu oraz smaków greckiej kuchni…

12-19.08.2023 strat i koniec: Lavrio k/Aten (nr 2023/33)
zależnie od chęci i kondycji załogi możliwe jest odwiedzenie części z wymienionych tutaj wysp:
Kea, Kithnos, Serifos, Siros, Mykonos, (Giaros), Delos, Naxos, Paros, Ios, Milos, Hydra, Milos, Aegina, Poros, Santorini.

Dobrym jachtem, w kameralnym gronie, w szczycie sezonu gdy temperatura wody i pogoda są najlepsze. Ceny, kuchnia i pogoda rewelacyjne…  Średnie temperatury sięgają wtedy 34C i 25C w nocy, a wody 30C … Ambitny ale spokojny i niewymagający plan. W planie tylko najpiękniejsze i najbardziej spektakularne (również te najbardziej znane) zakątki Cyklad. Na każdej wyspie czas na zwiedzanie samochodami, skuterami, quadami lub trekking, postoje w ciekawych miejscach i na kotwicy, kąpiele, jeśli chcecie – nocne pływanie, restauracje i gotowanie. 🙂 To najlepszy akwen na żeglowanie po Cykladach.

Zwiedzimy zakątki przepełnione historią, przepięknym kontrastem soczystej zieleni, białych wapiennych skał, błękitu nieba i turkusu morza. Cyklady słyną z upraw pistacji migdałów, wędzonych mięs, niepowtarzalnych słodyczy i potraw – to m.in. im zawdzięczają swoją sławę.

Ateny

Aegina

Poros

Hydra

Serifos

Sifnos

Milos

Folegandros

Ios

Paros

Naxos

Mykonos

Tinos

Andros

Kea

Przebieg rejsu

12-19.08.2023
strat im koniec: Lavrio k/Aten (nr 2023/33) [tutaj

Zaczynamy w Lavrio k/Aten żeby nie tracić czasu i już na starcie być bliżej Cyklad. Trasa zaplanowana jest na około 40h żeglowania z czego odcinek do Santorini – gdzie bardzo chcemy dopłynąć to niemal połowa tego czasu, który chcę pokonać w jednym przelocie zatem czeka nas nocne żeglowanie przynajmniej raz 🙂 – no może jednak z jednym postojem na Kithnos na obiad w najlepszej tawernie na Cykladach prowadzonej przez naszą rodaczkę 🙂 A droga w drugą stronę to będzie już żeglowanie w małych odcinkach z dużą ilością czasu na zwiedzanie wysp samochodami, skuterami, quadami czy na piesze spacery nie zapominając o czasie na kąpiele w najlepszej wodzie w ciągu całego roku 🙂

W drodze powrotnej zależnie od panujących warunków meteo i kondycji oraz chęci załogi, poprowadzę Was przez najlepsze, najbardziej spektakularne ale i te mniej znane, dostępne tylko z morza destynacje na Cykladach – tylko sprawdzone miejsca i tawerny. W naszym zasięgu będą takie wyspy jak Milos, Mykonos, Poros, Hydra, Delos czy mniej znane i uczęszczane jak Anafi – to absolutna perełka Cyklad będąca poza większością szlaków również żeglarskich. W naszym zasięgu będą rónież: Kea, Kithnos, Serifos, Siros, Mykonos, (Giaros), Delos, Naxos, Paros, Ios, Milos, Hydra, Milos, Aegina, Poros, Santorini – oczywiście nie jesteśmy w stanie zwiedzić każdej z tych wysp w ciągu jednego tygodnia ale moje doświadczenie pozwoli nam, niezależnie od obranej trasy, wypełnić czas najlepiej jak się da 🙂 Niesamowite wschody i zachody słońca w gratisie – mam nadzieję, że również delfiny – jak niemal za każdym razem w miejscach, w których zazwyczaj je spotykam 🙂

Długość rejsu: ok. 180 Mm / 7dni (ok. 20-30Mm / dzień)
łącznie ok. 30-40h żeglugi / 7 dni

Na jachcie meldujemy się w sobotę o godz. 17:00, prowiantujemy jacht, spędzamy noc w porcie (lub jeśli zdążymy to jeszcze po południu wypłyniemy do jakiejś spokojnej zatoczki na noc). Następnego dnia rano wyruszamy. Co do zasady żeglujemy w dzień, chyba, że załoga zdecyduje i będzie czuła się na siłach żeglować również w nocy. Wedle możliwości i uznania zatrzymujemy się na wyspach na całodniowe i nocne pobyty w portach lub na kotwicy. Wymienione miejsca to propozycje gdzie warto zawinąć ale jeśli warunki meteo lub kondycja i chęci załogi będą inne, wówczas zmienimy trasę i ograniczymy ją do tych najważniejszych punktów czyniąc trasę rejsu jak najmniej uciążliwą i bezpieczną. Rejs kończymy w tym samym miejscu, w którym zaczniemy. Dotrzemy tam w piątek ok. 17.00, a w sobotę ok. 9:00 opuszczamy jacht.

Charakter rejsu

Rejs turystyczny szkoleniowo-stażowy, to znaczy że doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane, ale jeśli chcesz to czeka na Ciebie dużo nauki i praktyki oraz zaświadczenie PZŻ o odbytym stażu morskim.

W planie nocne postoje w portach i na kotwicy, wedle możliwości i chęci załogi również nocne pływanie. Dużo okazji do zwiedzania, kąpiele, całodniowe postoje w ciekawych miejscach. Kambuz podaje potrawy kuchni lokalnej. 🙂 Wedle życzeń załogi możemy stołować się w restauracjach gdy jesteśmy na lądzie tym bardziej że Grecja należy do jednych z najtańszych regionów morza śródziemnego i ma czym się pochwalić również w kontekście kulinarnym 🙂

Koszt

cena za 1 osobę:
1 miejsce w dwuosobowej kabinie: 550€ lub 2640zł
(płatne w 2 ratach 50% w ciągu 48h od rejestracji oraz 50% na około miesiąc przed rejsem)
składka burtowa (w tym Twoje wyżywienie): 100-150€ / tydzień
kaucja zwrotna: 50€

kajuty:
wybór kajuty wg zasady, kto rezerwuje pierwszy ten pierwszy wybiera

REJESTRACJA / REZERWACJA REJSU

rezerwacji możesz dokonać poprzez wypełnienie i wysłanie formularza klikając na poniższy przycisk

po wypełnieniu formularza online i przesłaniu go do nas potwierdzimy Ci dostępność miejsca oraz prześlemy dane do przelewu zaliczki, na wpłatę lub potwierdzenie wpłaty zaliczki czekamy 2 dni – tyle trwa Twoja rezerwacja. Po tym czasie nie gwarantujemy dostępności miejsca – zadzwoń lub spytaj czy jest dla Ciebie jeszcze miejsce aby dokonać ponownej rezerwacji. 🙂

Inne

załoga: 8 osób

UWAGA
Kapitan zawsze bierze pod uwagę preferencje załogi co do przebiegu trasy, jednakże, ze względu na prognozowaną pogodę oraz zważywszy na subiektywną ocenę umiejętności załogi i jej stan – dbając o jej bezpieczeństwo, kapitan może podjąć decyzję o zmianie zarówno trasy rejsu jak i portów początkowego i końcowego w przypadku bardzo złych warunków pogodowych.

Transfery

do/z Aten:
bezpośrednio z:
Modlina (WMI)
Krakowa (KRK)
Katowic (KTW)
Warszawy (WAW)
Poznania (POZ)

link do wyszukiwarki lotów z przesiadkami i bezpośrednimi:
https://azair.me/!4rDZ
kayak.pl

Transfery między lotniskiem a portem:
Do Lavrio taxi (40€) lub autobus (odjeżdża z terminala lotniczego do Lavrio, bilet 4€).

Polecam opcję z pozostaniem przed/po rejsie kilka dni, noclegi i samochody nie są drogie szczególnie o tej porze roku, a to super okazja do zwiedzania przy tzw. okazji. 🙂

Organizacja na rejsie

załogę dzieli​my​ na wachty, które pełnią swoje obowiązki rotacyjnie: kambuz (kuchnia) zmiana raz dziennie, nawigacja (sterowanie ale również pełni rolę wachty kotwicznej i trapowej) zmiana w zależności od stanu załogi co 3-4h. Wachty wyznacza kapitan pierwszego dnia rejsu. Szczególnie wachta nawigacyjna jest pod okiem oficera lub kapitana bo .. bezpieczeństwo przede wszystkim, jeśli pływamy w nocy zakładamy kamizelki asekuracyjne/ratunkowe, szelki i przypinamy się – tak samo w dzień jak mocno wieje (pow. 4B). Wszyscy przechodzimy szkolenie pierwszego dnia z podstawowych zasad korzystania z jachtu​, a​ chętnych uczymy też umiejętności żeglowania.

​Bezwzględnie (!) nie używamy alkoholu podczas pływania i nie rozmawiamy o polityce 🙂

co zabrać na rejs i podstawy etykiety jachtowej:
znajdziesz pod tym linkiem

składka burtowa
oprócz kosztu rejsu​ załoga składa się na koszty wspólne które przeznaczamy na: żywność ​(​żywimy się z założenia na jachcie, jest pełna kuchnia lodówka itd… ale oczywiście nie jest to obligatoryjne, restauracje też są …niemal wszędzie, pomogę w ustaleniu jadłospisu i samym gotowaniu 😉 – jeśli ktoś nie wierzy w swoje siły w tym względzie), opłaty portowe, paliwo do jachtu, ubezpieczenie, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie po rejsie, zezwolenie na żeglugę (transit-log), jeśli zdecydujemy to i silnik do pontonu – sam ponton z wiosłami jest w cenie czarteru​.

z kasy jachtowej opłacamy:
wyżywienie
ubezpieczenie kaucji (dzięki czemu kaucja jest dużo mniejsza)
opłaty portowe
paliwo
silnik zaburtowy
końcowe sprzątanie
inne koszty wspólne o których zdecyduje załoga

kaucja
dotyczy ew. uszkodzeń jachtu, zakładamy że jeśli ktoś utopi np. bosak albo zniszczy się coś na jachcie, to koszt takiej usterki jest kosztem wspólnym i po potrąceniu przez armatora równowartości szkody – resztę zwróconą dzielimy równo)

inne

  • ubezpieczenie: indywidualnie lub mogę w tym pomóc (uwaga nie wszystkie ubezpieczenia zawierają w sobie koszty ew. ratownictwa) koszt ok. 60zł za tydzień
  • zostanie wyznaczona osoba która będzie trzymała i rozlicza kasę wspólną
  • jeśli ktoś jest wegetarianinem lub jest na coś uczulony, proszę o zgłoszenie tego
  • ​prysznic bierzemy w porcie, łazienka z prysznicem i ciepłą wodą jest również na jachcie (w ograniczonej ilości więc staramy się oszczędzać)

Jednostka

Jeanneau Sun Odyssey 479 (2016)

TYPE:

Sailing yacht

 

LENGTH: 46 ft

BERTHS: 8

CABINS: 4

WC / SHOWER: 4

BEAM: 15 ft

DRAUGHT: 7 ft

DISPLACEMENT: 10809.00 kg

FUEL CAPACITY: 240.00 l

ENGINE: 54 hp Yanmar

WATER CAPACITY: 618.00 l

MAINSAIL: Furling

GENOA: Furling

zdjęcia jachtu (real foto):

Subskrybuj

aby jako pierwszy otrzymywać informacje o naszych nowych oferach i promocjach. Obiecujemy, że nie będziemy cię niepokoić częściej niż raz na kilka tygodni! :)

Dziękujemy za subskrypcję!